Послуги зберігання: облік у зберігача та поклажодавця
Облік за договором зберігання має свої особливості. Головна – ПК передбачено обмеження щодо використання отриманого майна в діяльності зберігача. Неправильний облік операцій призведе до нарахування штрафів із податку на прибуток, ПДВ та єдиного податку (далі – ЄП). Як вести облік операцій за договорами зберігання, щоб уникнути штрафних санкцій, розповімо в цій статті.
Якими документами оформити приймання майна на зберігання та повернення його поклажодавцю, залежить від статусу зберігача.
Якщо зберігач – звичайний суб'єкт господарювання, який не є товарним складом, то сторони договору можуть самі встановити порядок оформлення документів. Пам’ятайте, що документи повинні містити обов'язкові реквізити, установлені ч. 2 ст. 9 Закону № 996.
На практиці передача матеріальних цінностей на зберігання та їх повернення зі зберігання можуть оформлятися:
- або актом приймання-передачі, у якому вказуються їх найменування, кількість, вартість і дається коротка характеристика переданого на зберігання майна;
- або документами, складеними стороною, яка передає, – ТТН або накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів (типова форма № М-11, затверджена Наказом № 193). На них рекомендуємо робити написи «Передано на зберігання» і «Повернення зі зберігання».
При зберіганні майна на товарному складі приймання товару підтверджується одним зі складських документів: складською квитанцією, простим складським свідоцтвом, подвійним складським свідоцтвом (ст. 961 ЦК).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року