Облік за договором зберігання має свої особливості. Головна – ПК передбачено обмеження щодо використання отриманого майна в діяльності зберігача. Неправильний облік операцій призведе до нарахування штрафів із податку на прибуток, ПДВ та єдиного податку (далі – ЄП). Як вести облік операцій за договорами зберігання, щоб уникнути штрафних санкцій, розповімо в цій статті.
Якими документами оформити приймання майна на зберігання та повернення його поклажодавцю, залежить від статусу зберігача.
Якщо зберігач – звичайний суб'єкт господарювання, який не є товарним складом, то сторони договору можуть самі встановити порядок оформлення документів. Пам’ятайте, що документи повинні містити обов'язкові реквізити, установлені ч. 2 ст. 9 Закону № 996.
На практиці передача матеріальних цінностей на зберігання та їх повернення зі зберігання можуть оформлятися:
При зберіганні майна на товарному складі приймання товару підтверджується одним зі складських документів: складською квитанцією, простим складським свідоцтвом, подвійним складським свідоцтвом (ст. 961 ЦК).