Ремонт будівлі: облік витрат
11.10.2017 1428 0 3
Підприємство, яке має на балансі будівлі, несе витрати на підтримання їх у робочому стані та ремонт. Із консультації ви дізнаєтеся, як правильно класифікувати та відображати ці витрати в бухгалтерському та податковому обліку підприємства.
Визначити вид робіт допоможуть будівельні норми та стандарти, листи відповідних міністерств і відомств. Так, для класифікації можна користуватися такими поняттями, як:
- капітальний ремонт – сукупність робіт на об'єкті будівництва, уведеному в експлуатацію у встановленому порядку, без зміни його геометричних розмірів і функціонального призначення, які передбачають втручання в несучі та огороджувальні системи при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання у зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території (п. 3.7 ДБН А 2.2.3 2014);
- технічне обслуговування – комплекс попереджувальних та інших заходів, які застосовуються до об'єкта з метою забезпечення виконання ним усіх його функцій протягом строку експлуатації. Сюди, зокрема, входять: чищення, обслуговування, перефарбування, ремонт (у разі необхідності), заміна частин об'єкта і т. п. (пп. 3.1.4 ДСТУ-Н Б А.1.1-81:2008).
Також можна орієнтуватися на визначення цих понять, наведені в Правилах № 76. Примірний перелік робіт з утримання та ремонту є в Переліку № 150. І хоча ці документи стосуються утримання житлових будинків і прибудинкових територій, ними можна скористатися для класифікації робіт. Отже, згідно із Правилами № 76:
- ремонт будинку (будівлі та споруди) – це комплекс будівельних робіт, спрямованих на відновлення, із можливим поліпшенням, експлуатаційних показників елементів будинку;
- поточний ремонт будівель і споруд – це роботи із систематичного та своєчасного попередження частин будівель, споруд та інженерного обладнання від передчасного зносу шляхом здійснення профілактичних заходів та усунення дрібних ушкоджень і несправностей;
- капітальний ремонт будівель і споруд – комплекс технічних заходів, спрямованих на відновлення або заміну зношених конструкцій і деталей будівель та споруд на більш довговічні (міцні) та економічні.
У випадках коли вам важко визначитись із кваліфікацією понесених затрат, радимо створити спеціальну комісію. Вона повинна підготувати висновок про класифікацію операцій, на підставі якого бухгалтер відобразить такі операції в обліку. До складу комісії повинні входити фахівці відповідного профілю (головний інженер, начальник цеху або інша компетентна особа).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року