• Швидкий пошук надійних рішень
    і практичної інформації

Uteka

Я шукаю...

Де шукати:

розширений пошук
Отримайте доступ до більше 2 мільйонів готових рішень, публікацій та оглядів
Оформити
передплату

Перевірки контролюючими органами: що повинен знати суб'єкт господарювання

30.07.2018 2777 1 5

Де закінчується мораторій

Будь-якому суб'єкту господарювання (далі – СГ), чи то підприємство, чи то підприємець, важливо знати основні правила, що стосуються перевірок. Адже яку б діяльність він не провадив, рано чи пізно йому доведеться зіткнутися з перевіряючими. Тому потрібно обов'язково вивчити свої права та обов'язки: у яких випадках можна не допускати перевіряючих, чим загрожує незаконний недопуск до перевірки і т. д. Усі важливі запитання про перевірки, які найчастіше виникають на практиці, ми розглянемо в цій консультації.

Нас попередили про проведення перевірки. Як зрозуміти, якими нормативними документами керується той чи інший контролюючий орган, де можна отримати таку інформацію?

Основний нормативний документ, яким керуються майже всі контролюючі органи, – Закон № 877. Саме цей документ визначає правові та організаційні основи, принципи та порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження перевіряючих, права та обов'язки СГ і т. д.

У ст. 2 Закону № 877 визначено сферу його дії. Усі державні органи, які контролюють господарську діяльність, можна поділити на три категорії:

  • органи, на яких поширюється дія Закону № 877, нормами якого вони зобов'язані керуватися насамперед при перевірках;
  • органи, на яких Закон № 877 поширюється тільки частково. Тобто вони проводять перевірки згідно із цим Законом, але з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах, а також міжнародними договорами. Перелік таких органів наведено в ч. 4 ст. 2 Закону № 877. До них, наприклад, відносяться органи ДФС, чиї перевірки регулюються ПК, а також органи Держпраці, які при перевірках керуються нормами КЗпП та інших законодавчих і підзаконних актів (докладніше про перевірки ДФС і Держпраці див. на «Податкові перевірки: правила, нюанси, секрети», «Усе про перевірки трудового законодавства»);
  • держоргани, на яких Закон № 877 взагалі не поширюється. Діяльність цих органів регламентується спеціальним законодавством. Їх перелік можна знайти в ч. 2 ст. 2 Закону № 877. До нього включені, наприклад, Антимонопольний комітет – орган, що контролює дотримання законодавства про захист економічної конкуренції, і Держаудитслужба – орган, що здійснює контроль над дотриманням бюджетного законодавства.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали