Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Щодо застосування переговорної процедури закупівлі у разі, якщо замовником було двічі відмінено тендер

 

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України

ЛИСТ

від 15.07.2016 № 3302-06/21890-07

Органи державної влади, органи місцевого самоврядування,
установи, організації, підприємства
та інші суб’єкти сфери закупівель

Щодо застосування переговорної процедури закупівлі 
у разі, якщо замовником було двічі відмінено тендер

Щодо використання електронної системи закупівель 
суб’єктами, які не є замовниками у розумінні Закону

Щодо оприлюднення звіту про укладені договори

Мінекономрозвитку України у зв’язку із набранням чинності Закону України Про публічні закупівлі  від 25.12.2015 № 922-VIII (далі - Закон) повідомляє.

Закон установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Відповідно до пункту 1 Розділу IX “Прикінцеві та перехідні положення” цей Закон вводиться в дію: з 1 квітня 2016 року - для центральних органів виконавчої влади та замовників, що здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання; з 1 серпня 2016 року - для всіх замовників.

Щодо застосування переговорної процедури закупівлі у разі, якщо замовником було двічі відмінено тендер

Згідно з частиною першою статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю з учасником після проведення переговорів з одним або кількома учасниками.

Відповідно до пункту 4 частини другої статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо замовником було двічі відмінено тендер через відсутність достатньої кількості учасників, при цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.

При цьому згідно з пунктом 28 частини першої статті 1 Закону тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурамиустановленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі).

Ураховуючи викладене та вимоги частини першої статті 4 Закону, замовником застосовується переговорна процедура закупівлі відповідно до статті 35 Закону, якщо ним було двічі відмінено тендер у розумінні цього Закону через відсутність достатньої кількості учасників.

Щодо використання електронної системи закупівель суб’єктами, які не є замовниками у розумінні Закону

Цей Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону.

Відповідно до пункту 20 частини першої статті 1 Закону публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом. Згідно з пунктом 5 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари.

Таким чином, шляхом застосування однієї з процедур закупівель, передбачених статтею 12 Закону, керуючись при цьому вартісними межами, визначеними у статті 2 Закону, закупівлі товарів, робіт або послуг здійснюють виключно суб’єкти, які є замовниками у розумінні Закону.

Водночас наказом ДП “Зовнішторгвидав України” від 13.04.2016 № 35 затверджено Порядок здійснення допороговuх закупівель (далі - Порядок), згідно з яким, зокрема замовниками допорогових закупівель є замовники у розумінні Закону, а також державні, комунальні, казенні підприємства, їхні дочірні підприємства, господарські товариства чи об’єднання, в яких державна чи комунальна частка у статутному капіталі складає 50 і більше відсотків.

Так, відповідно до пунктів 1.2 та 1.9 Порядку державні, комунальні, казенні підприємства, їхні дочірні підприємства, господарські товариства чи об’єднання, в яких державна чи комунальна частка у статутному капіталі складає 50 і більше відсотків, які не є замовниками у розумінні Закону, можуть використовувати Систему з метою здійснення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуг (послуги) та виконавця робіт, незалежно від суми закупівлі у порядку, затвердженому наказом ДП “Зовнішторгвидав України” від 13.04.2016 № 35.

Щодо оприлюднення звіту про укладені договори

Відповідно до абзацу п’ятого частини першої статті 2 Закону у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.

Наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель  затверджено форму звіту про укладені договори (далі - Звіт). Відповідно до пункту 15 Звіту замовники зазначають ціну договору.

Таким чином, замовники оприлюднюють звіт про кожний укладений договір в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 Закону, у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг без використання електронної системи закупівель, за умови, що вартість предмета закупівлі у такому договорі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому цієї частини.

Одночасно зазначаємо, що листи Міністерств не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер.

 

Заступник директора департаменту 
регулювання державних закупівель                                                        Лілія ЛАХТІОНОВА

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
22.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до Порядку обчислення середньої зарплати Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників Верховна Рада схвалила в цілому зміни до ПК щодо квартального податкового розрахунку для ФОП ДПС відповідає на актуальні...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
22.07.2025
Чи оплачуються відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами під час догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку
Допомога по вагітності та пологах надається вагітним жінкам (у т. ч. неповнолітнім), які не застраховані в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. Більше за темою: Скільки днів щорічної додаткової відпустки надавати працівниці, яка взяла під опіку двох дітей? Праців...
22.07.2025
У Розрахунку виправили помилку щодо нарахованого доходу ФОП: чи буде відповідальність
У разі подання податковим агентом уточнюючого Розрахунку, відповідно до якого вилучається помилкова інформація щодо нарахованого доходу на користь однієї фізособи-підприємця та вводиться інформація щодо іншої фізособи-підприємця, при цьому сума нарахованого та виплаченого доходу не змінюється, тобто...
22.07.2025
Хто такі «інші беніфіціари» в розумінні Податкового кодексу
Для отримання роз’яснення щодо трактування норм Закону від 05.07.2012 № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» доцільно звернутися до Мінсоцполітики. Хто відноситься до «інших беніфіціарів» для застосування положення пп. 165.1.68 Податкового кодек...
Кращі матеріали