Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи потрібно нараховувати компенсуючі зобов'язання з ПДВ при купівлі санітарно-гігієнічних засобів?

Підприємство (платник ПДВ, сфера діяльності – оптова торгівля канцтоварами) орендує частину будівлі, у якій крім офісних і складських приміщень знаходяться також санітарно-побутові приміщення. Кожного місяця підприємство придбаває санітарно-гігієнічні засоби (туалетний папір, мило, чистильні засоби, засоби побутової хімії, пакети для сміття) і сплачені при цьому суми ПДВ включає до складу податкового кредиту на підставі податкових накладних. Чи потрібно нараховувати за такими придбаннями компенсуючі податкові зобов'язання з ПДВ згідно з п. 198.5 Податкового кодексу – як за операціями, які не є господарською діяльністю підприємства?

Почнемо із законодавчої бази. Наведемо норми, які доведуть, що придбання санітарно-гігієнічних засобів для загального користування – це обов'язок роботодавця.

Стаття 43 Конституції: у кожного громадянина є право на належні, безпечні та здорові умови праці.

Закон від 14.10.92 р. № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694):

  • охорона праці – це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних та лікувально-профілак­тичних заходів і засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини у процесі трудової діяльності (ст. 1);
  • один із принципів державної політики в галузі охорони праці – пріоритет життя і здоров'я працівників і повна відповідальність роботодавця за охорону праці на підприємстві (ст. 4); 
  • фінансування охорони праці здійснюється роботодавцем. При цьому витрати на охорону праці повинні становити не менше 0,5 % фонду оплати праці за попередній рік (для всіх роботодавців – підприємств і підприємців) (ст. 19).

Для роботодавця важливо, щоб придбання підпадало під поняття «охорона праці». Тоді це придбання буде безпосередньо пов'язане з господарською діяльністю підприємства. У цьому випадку, згідно із Законом № 2694, придбання санітарно-гігієнічних засобів – це витрати на охорону праці, які пов'язані з господарською діяльністю підприємства.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
11.12.2025
Подарунки дітям до новорічних свят: оформлення та оподаткування
Кожен роботодавець прагне, а особливо під час війни, потішити дітей працівників подарунками до новорічно-різдвяних свят. Тож бухгалтер має знати, як оформити надання таких подарунків та які податкові наслідки мають такі операції. Розглянемо ці питання та надамо поради. Кожен роботодавець прагне, а о...
11.12.2025
Списання основних засобів: як оформити та відобразити в обліку
У підприємства з’явилася потреба списати основні засоби. Як документально оформити та відобразити в бухгалтерському та податковому обліку таку операцію, розповімо в статті. Списання майна через знищення та непридатність Списання сельгоспкультур та майна через знищення та непридатність Перед с...
11.12.2025
Списання майна, знищеного внаслідок воєнних дій
Як списати майно та чи нараховувати компенсуючі податкові зобов’язання за п. 198.5 Податкового кодексу України, якщо ракетний удар знищив склад підприємства разом із товаром? У статті розповімо, як оформляти та обліковувати операцію зі списання знищеного майна, та відповімо на запитання, які в...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
02.12.2025
Відпустка за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці: кому та як оформити?
У статті розглянемо у якому порядку працівникам надається додаткова щорічна відпустка за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці. Із цієї статті ви дізнаєтесь, у яких випадках роботодавець зобов’язаний надати співробітникові додаткову щорічну відпустку за роботу зі шкідливими і важкими у...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
11.12.2025
Подарунки дітям до новорічних свят: оформлення та оподаткування
Кожен роботодавець прагне, а особливо під час війни, потішити дітей працівників подарунками до новорічно-різдвяних свят. Тож бухгалтер має знати, як оформити надання таких подарунків та які податкові наслідки мають такі операції. Розглянемо ці питання та надамо поради. Кожен роботодавець прагне, а о...
11.12.2025
Списання основних засобів: як оформити та відобразити в обліку
У підприємства з’явилася потреба списати основні засоби. Як документально оформити та відобразити в бухгалтерському та податковому обліку таку операцію, розповімо в статті. Списання майна через знищення та непридатність Списання сельгоспкультур та майна через знищення та непридатність Перед с...
11.12.2025
Списання майна, знищеного внаслідок воєнних дій
Як списати майно та чи нараховувати компенсуючі податкові зобов’язання за п. 198.5 Податкового кодексу України, якщо ракетний удар знищив склад підприємства разом із товаром? У статті розповімо, як оформляти та обліковувати операцію зі списання знищеного майна, та відповімо на запитання, які в...
Кращі матеріали