Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Формування ціни промислової продукції

04.06.2018

Все про ціноутворення

Існують різні стратегії формування ціни продукції, які реалізуються різними методами. Одним із методів ціноутворення є метод «витрати плюс». Він використовує затрати як базу, до якої додається норма прибутку (відсоток рентабельності) для отримання необхідної ціни. У консультації розглянемо особливості формування ціни промислової продукції із застосуванням методу «витрати плюс».

Основою формування ціни одиниці готової продукції, яка підлягає реалізації, є калькуляція її виробничої собівартості. Калькуляція являє собою розрахунок собівартості одиниці продукції за статтями витрат.

Для визначення та обґрунтування ціни одиниці продукції підприємство складає планові калькуляції на основі норм, нормативів і розрахунків. Планові калькуляції затверджують наказом керівника підприємства й використовують як установлену ціну при реалізації даного виду продукції.

На підставі первинних документів за тими самими статтями, що й планова, складається фактична калькуляція. До неї включаються витрати і втрати, не передбачені плановою калькуляцією. Це витрати, пов'язані з відхиленнями від установленого технологічного процесу, надпланові втрати від браку і т. п. Мета складання такої калькуляції – контроль над відхиленням від планової калькуляції за статтями витрат. Аналіз таких відхилень дозволить або відкоригувати витрати, або змінити ціну продукції.

Калькулювання містить у собі:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
28.07.2025
Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування
У статті розглянуто, за яких умов у разі виплати доходів нерезидентам можна застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування, а також у чому полягають особливості оподаткування окремих видів доходів за правилами конвенцій. Резиденти України (як юрособи, і фізособи...
25.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Ма...
Нове
21.10.2025
Не підписано видаткову накладну, але є ТТН поштового оператора: чи достатньо?
Підприємство хоче організувати роздрібний продаж від юридичної особи. У нього буде непідписана накладна і ТТН Нової пошти. Чи достатньо прикріпленої ТТН, якщо підписану накладну ніхто з фізосіб не повертатиме? Ситуація з практики. Підприємство хоче організувати роздрібний продаж від юридичної особи....
20.10.2025
Ноутбук для роботи гіг-спеціаліста: обираємо прийнятний варіант
У статті розглянуто три варіанти використання ноутбука для роботи гіг-спеціаліста, а також податкові наслідки кожного із цих варіантів. Ситуація Резидент Дія Сіті (платник податку на прибуток на загальних підставах, платник ПДВ) розглядає можливі варіанти використання гіг-спеціалістом комп'ютера (н...
16.10.2025
Заборгованість перед контрагентами з Білорусі: як обчислювати строки позовної давності?
Дізнайтеся, як обчислити строк давності заборгованості, що виникла до 2022 року, якщо ваш контрагент знаходиться у Білорусі. Ситуація. Наше підприємство має заборгованість, що виникла до 2022 року, перед підприємством, яке знаходиться в Білорусі. Ця заборгованість не буде погашена, тому зараз хочемо...
Кращі матеріали