Формування ціни промислової продукції
Існують різні стратегії формування ціни продукції, які реалізуються різними методами. Одним із методів ціноутворення є метод «витрати плюс». Він використовує затрати як базу, до якої додається норма прибутку (відсоток рентабельності) для отримання необхідної ціни. У консультації розглянемо особливості формування ціни промислової продукції із застосуванням методу «витрати плюс».
Основою формування ціни одиниці готової продукції, яка підлягає реалізації, є калькуляція її виробничої собівартості. Калькуляція являє собою розрахунок собівартості одиниці продукції за статтями витрат.
Для визначення та обґрунтування ціни одиниці продукції підприємство складає планові калькуляції на основі норм, нормативів і розрахунків. Планові калькуляції затверджують наказом керівника підприємства й використовують як установлену ціну при реалізації даного виду продукції.
На підставі первинних документів за тими самими статтями, що й планова, складається фактична калькуляція. До неї включаються витрати і втрати, не передбачені плановою калькуляцією. Це витрати, пов'язані з відхиленнями від установленого технологічного процесу, надпланові втрати від браку і т. п. Мета складання такої калькуляції – контроль над відхиленням від планової калькуляції за статтями витрат. Аналіз таких відхилень дозволить або відкоригувати витрати, або змінити ціну продукції.
Калькулювання містить у собі:
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року