Посилили відповідальність за недотримання стандартів якості електропостачання
НКРЕКП на своєму засіданні посилила відповідальність компаній за неякісне надання послуг споживачам.
Так, внесено зміни до Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, якими було запроваджено нові гарантовані стандарти та компенсації за їх недотримання:
1) введено 5 нових стандартів для операторів систем розподілу (11 встановлених вимог) та 2 - для електропостачальників, зокрема таких як:
- виставлення електропостачальником споживачу вірного рахунку;
- дотримання строків надання послуг комерційного обліку (заміна лічильника, перевірка лічильника тощо);
- кількість перерв тривалістю понад одну годину протягом попередніх 12 місяців у одного споживача для аварійних перерв з вини компанії:
менше 9 перерв - для сільської місцевості;
менше 7 - для міської;
для планових перерв з попередженням - менше 12.
Стандарт щодо кількості перерв запроваджується з 1 липня 2021 року. Отже, відповідальність компаній перед споживачами за часті перерви в електропостачанні настає уже зараз, оскільки всі перерви у період із 1 липня 2020 року до 1 липня 2021 року (попередні 12 календарних місяців) враховуватимуться під час розгляду звернень споживачів щодо надання компенсації за недотримання зазначеного стандарту.
2) введено гарантовані стандарти та компенсації за їх недотримання для оператора системи передачі (17 гарантованих стандартів);
3) підвищено розміри компенсацій за недотримання гарантованих стандартів якості. Зростання компенсацій відбувається за 19 строками гарантованих стандартів в середньому вдвічі, в основному із 100 до 200 гривень для побутового споживача (а для послуг, пов'язаних з приєднаннями, зокрема щодо видачі технічних умов на приєднання - з 200 до 600 грн).
Таким підходом планується підвищити загальний рівень якості електропостачання для споживачів, зокрема зменшити кількість переривань в електропостачанні.
nerc.gov.ua
Коментарі до матеріалу