Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Тепер офіційно: функції керівника медзакладу розділили на управлінські і медичні

06.11.2018


З 1 січня 2019 року в Україні функції директора та медичного директора будуть чітко розмежовані: директор закладу займатиметься питаннями господарської діяльності, а медичний директор - виключно питаннями медицини. Нікого не звільнятимуть: усі головні лікарі та інші медичні працівники виконуватимуть свої функції без змін до терміну дії їхніх договорів. Відповідний наказ від 31.10.2018 № 1977 затвердили у МОЗ України.

Наразі усі функції - і адміністративні, і медичні - в українських медзакладах виконує головний лікар. Це величезний масив роботи, який у багатьох розвинених країнах світу виконує два фахівця - генеральний директор займається ключовими адміністративними питаннями, а медичний директор курує усі медичні процеси. Такі кадрові рішення вже десятки років ефективно діють у всьому світі, зокрема у багатьох країнах-членах Європейського Союзу. З січня 2019 року такий механізм буде і в Україні.

Хто керуватиме медзакладом: про посаду директора/генерального директора

Генеральний директор або директор закладу займатиметься питаннями господарської діяльності, керуватиме виробничо-господарською та фінансово-економічною діяльністю закладу. Він займатиметься:

  • стратегічним плануванням;
  • формуванням бюджету;
  • координацією роботи закладу;
  • аналізом економічної ефективності;
  • організовуватиме роботу та ефективну взаємодію всіх структурних підрозділів;
  • забезпечуватиме залучення коштів на інвестиційні потреби закладу тощо.

До 2022 року обіймати посаду директора на конкурсній основі може претендент з гуманітарною освітою, правознавець, економіст, лікар, управлінець.

З 2022 року претенденти, які не мають управлінської або менеджерської освіти у галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне управління та адміністрування», повинні будуть додатково здобути її.

Посада медичного директора

З 2019 року посада медичного директора вводиться в довідник медичних професій.

Медичний директор займатиметься виключно питаннями медицини, зокрема:

  • розробкою та впровадженням системи безперервного удосконалення якості послуг у медзакладі на основі принципів доказової медицини;
  • організацією надання пацієнтоорієнтованих послуг;
  • координацією зовнішньої та внутрішньої взаємодії підрозділів закладу охорони здоров’я;
  • організацію безперервного професійного розвитку медичного персоналу;
  • впровадженням сучасних методик діагностики та лікування;
  • організацією медичної допомоги при надзвичайних ситуаціях;

Що буде з головними лікарями

Головні лікарі, які вже уклали чи укладуть трудові договори до моменту, коли наказ вступить у дію (1 січня 2019 року), працюватимуть за старою моделлю - керуватимуть і адміністративними, і медичними процесами - до терміну, визначеного у договорі.

Після завершення терміну дії договору головні лікарі зможуть пройти конкурс як на посаду генерального директора, так і на посаду медичного директора закладу охорони здоров’я.

Зміни до Довідника кваліфікаційних характеристик погоджено без зауважень Міністерством соціальної політики України, Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні та узгоджено позиції зі Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні.

http://moz.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
03.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Затверджено зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати ЄСВ ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.05.2025 Визначено критерії, за яких діяльність не вважатиметься наданням фінансових послуг Оприлюднено показники середнь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
06.06.2025
Документи, які набули чинності з 2 по 8 червня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Закон України від 15.04.2025 № 4345-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо імплементації норм законодавства Європейського Союзу з питань електронних комунікацій»...
06.06.2025
Зміни в законодавстві з 2 по 6 червня 2025 року
Збірка змін в законодавстві, які відбулися цього тижня Критичні для потреб ЗСУ підприємства зможуть бронювати 100 % працівників Кабмін ухвалив зміни до Порядку бронювання військовозобов’язаних, які розширюють можливості збереження кадрового потенціалу для підприємств, що забезп...
06.06.2025
Удосконалено механізм обігу побічних продуктів тваринного походження
Новий документ спрямований на гармонізацію українського законодавства до вимог Європейського Союзу. Більше за темою: Законодавство про управління відходами: що треба знати аграріям Як вести облік відходів на підприємстві Кабмін прийняв постанову від 04.06.2025 № 640 «Деякі питання ...
Кращі матеріали