Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Тепер офіційно: функції керівника медзакладу розділили на управлінські і медичні

06.11.2018


З 1 січня 2019 року в Україні функції директора та медичного директора будуть чітко розмежовані: директор закладу займатиметься питаннями господарської діяльності, а медичний директор - виключно питаннями медицини. Нікого не звільнятимуть: усі головні лікарі та інші медичні працівники виконуватимуть свої функції без змін до терміну дії їхніх договорів. Відповідний наказ від 31.10.2018 № 1977 затвердили у МОЗ України.

Наразі усі функції - і адміністративні, і медичні - в українських медзакладах виконує головний лікар. Це величезний масив роботи, який у багатьох розвинених країнах світу виконує два фахівця - генеральний директор займається ключовими адміністративними питаннями, а медичний директор курує усі медичні процеси. Такі кадрові рішення вже десятки років ефективно діють у всьому світі, зокрема у багатьох країнах-членах Європейського Союзу. З січня 2019 року такий механізм буде і в Україні.

Хто керуватиме медзакладом: про посаду директора/генерального директора

Генеральний директор або директор закладу займатиметься питаннями господарської діяльності, керуватиме виробничо-господарською та фінансово-економічною діяльністю закладу. Він займатиметься:

  • стратегічним плануванням;
  • формуванням бюджету;
  • координацією роботи закладу;
  • аналізом економічної ефективності;
  • організовуватиме роботу та ефективну взаємодію всіх структурних підрозділів;
  • забезпечуватиме залучення коштів на інвестиційні потреби закладу тощо.

До 2022 року обіймати посаду директора на конкурсній основі може претендент з гуманітарною освітою, правознавець, економіст, лікар, управлінець.

З 2022 року претенденти, які не мають управлінської або менеджерської освіти у галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне управління та адміністрування», повинні будуть додатково здобути її.

Посада медичного директора

З 2019 року посада медичного директора вводиться в довідник медичних професій.

Медичний директор займатиметься виключно питаннями медицини, зокрема:

  • розробкою та впровадженням системи безперервного удосконалення якості послуг у медзакладі на основі принципів доказової медицини;
  • організацією надання пацієнтоорієнтованих послуг;
  • координацією зовнішньої та внутрішньої взаємодії підрозділів закладу охорони здоров’я;
  • організацію безперервного професійного розвитку медичного персоналу;
  • впровадженням сучасних методик діагностики та лікування;
  • організацією медичної допомоги при надзвичайних ситуаціях;

Що буде з головними лікарями

Головні лікарі, які вже уклали чи укладуть трудові договори до моменту, коли наказ вступить у дію (1 січня 2019 року), працюватимуть за старою моделлю - керуватимуть і адміністративними, і медичними процесами - до терміну, визначеного у договорі.

Після завершення терміну дії договору головні лікарі зможуть пройти конкурс як на посаду генерального директора, так і на посаду медичного директора закладу охорони здоров’я.

Зміни до Довідника кваліфікаційних характеристик погоджено без зауважень Міністерством соціальної політики України, Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні та узгоджено позиції зі Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні.

http://moz.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
30.06.2025
Планують оновити пруденційні нормативи кредитних спілок
Проєкт передбачає обмеження щодо валютного ризику та вимоги до системи управління валютними ризиками для об’єднаних кредитних спілок; уточнення щодо порядку визначення розміру пруденційних нормативів для всіх кредитних спілок. Національний банк пропонує для обговорення проєкт постанови, якою б...
30.06.2025
Планують зміни до порядку безготівкових розрахунків в національній валюті користувачів платіжних послуг
Зміни сприятимуть підвищенню прозорості взаємовідносин між надавачами платіжної послуги з переказу коштів без відкриття рахунку та їхніми користувачами, а також подальшому розвитку платіжного ринку, його наближенню до європейських стандартів. Більше за темою: Готівкові розрахунки: коли діють обмеж...
30.06.2025
Розпочалося обговорення змін до окремих нормативно-правових актів з питань готівкового обігу
Національний банк України пропонує актуалізувати окремі нормативно-правові акти з питань готівкового обігу. Більше за темою: Готівкові розрахунки: коли діють обмеження та як їх не порушити? Національний банк пропонує актуалізувати окремі нормативно-правові акти з питань готівкового обігу, зокр...
Кращі матеріали