Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

З 26 листопада діє Порядок ведення обліку товарних запасів для ФОПів

26.11.2021

Наказом Мінфіну від 03.09.2021 № 496 затверджено Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі – Наказ № 496). Цей наказ набирає чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування. Наказ № 496 опубліковано в «Офіційному віснику» від 16.11.2021 № 87 і починає діяти з 26.11.2021.

Документ поширюється на осіб, які згідно із Законом від 06.07.1995 № 265/95-ВР зобов’язані вести облік товарних запасів (далі – ТЗ) та продавати лише товари, відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (на господарському об’єкті) (далі – місце продажу) підприємця. Порядком, зокрема, передбачено таке:

  • підприємці обліковують ТЗ шляхом постійного внесення до форми ведення обліку товарних запасів (далі – форма обліку, наведена в додатку до Порядку) інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною такого обліку;
  • підприємець, який здійснює діяльність у декількох місцях продажу, веде облік також за кожним окремим місцем продажу на підставі первинних документів, які підтверджують отримання товарів підприємцем або окремим місцем продажу, та/або первинних документів на внутрішнє переміщення товарів між підприємцем та його окремими місцями продажу. Первинні документи на внутрішнє переміщення товарів є невід’ємною частиною такого обліку; первинні документи, на підставі яких унесено записи до форми обліку, є обов’язковими додатками до неї. Дані до форми вносяться на підставі первинних документів до початку реалізації товарів;
  • за вибором підприємця облік за встановленою формою ведеться у паперовій або електронній формі. Для ведення обліку в е-формі підприємець сам обирає програмний формат та метод унесення інформації;
  • заборонено продаж товарів, на які у місцях їх продажу відсутні: первинні документи, записи про які внесено до форми обліку; відповідні записи у формі обліку про наявні первинні документи; первинні документи й записи у формі обліку про такі первинні документи;
  • визначено правила зберігання форми обліку.
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ПФУ та Держпраці затвердили річні плани перевірок на 2026 рік Базова військова служба та трудові гарантії: пропонують нові зміни Кінцевий термін подачі трудових книжок до ПФУ пропонують відтермінувати Закон про Державний бюджет на 2026 рік прийнято Бізнес зм...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
09.12.2025
З 1 січня змінюються правила працевлаштування осіб з інвалідністю
Проаналізуйте свій штатний розпис вже сьогодні. Нові правила вимагатимуть реального працевлаштування та прозорої зарплати. Більше за темою: Працевлаштування осіб з інвалідністю: що зміниться з 2026 року? Працівнику встановили інвалідність посеред місяця: як нараховувати ЄСВ Нагадування для роботод...
09.12.2025
Держстат оприлюднив звітність-2026: що та коли подаватимемо
Держстат опублікував зміни в поданні форм статистичних спостережень на 2026 рік. Більше за темою: Статистична звітність  Держстат опублікував зміни в поданні форм статистичних спостережень на 2026 рік. Для подання 24-х звітів змінено форми, затверджено чотири форми, в також десять звітів...
09.12.2025
Бронювання для бізнесу: 45-денний механізм і скасування 72-годинної перевірки
Нововведення дозволяють компаніям не втрачати спеціалістів при врегулюванні формальних процедур, допомагають оперативно захищати персонал та підтримувати безперервну роботу на виробництві. Більше за темою: Працівників яких категорій зараховують до «квоти» на бронювання Оновлені критері...
Кращі матеріали