Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

З 26 листопада діє Порядок ведення обліку товарних запасів для ФОПів

26.11.2021

Наказом Мінфіну від 03.09.2021 № 496 затверджено Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі – Наказ № 496). Цей наказ набирає чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування. Наказ № 496 опубліковано в «Офіційному віснику» від 16.11.2021 № 87 і починає діяти з 26.11.2021.

Документ поширюється на осіб, які згідно із Законом від 06.07.1995 № 265/95-ВР зобов’язані вести облік товарних запасів (далі – ТЗ) та продавати лише товари, відображені в такому обліку, та осіб, які фактично здійснюють продаж товарів (надання послуг) та/або розрахункові операції в місці продажу (на господарському об’єкті) (далі – місце продажу) підприємця. Порядком, зокрема, передбачено таке:

  • підприємці обліковують ТЗ шляхом постійного внесення до форми ведення обліку товарних запасів (далі – форма обліку, наведена в додатку до Порядку) інформації про надходження та вибуття товарів на підставі первинних документів, які є невід’ємною частиною такого обліку;
  • підприємець, який здійснює діяльність у декількох місцях продажу, веде облік також за кожним окремим місцем продажу на підставі первинних документів, які підтверджують отримання товарів підприємцем або окремим місцем продажу, та/або первинних документів на внутрішнє переміщення товарів між підприємцем та його окремими місцями продажу. Первинні документи на внутрішнє переміщення товарів є невід’ємною частиною такого обліку; первинні документи, на підставі яких унесено записи до форми обліку, є обов’язковими додатками до неї. Дані до форми вносяться на підставі первинних документів до початку реалізації товарів;
  • за вибором підприємця облік за встановленою формою ведеться у паперовій або електронній формі. Для ведення обліку в е-формі підприємець сам обирає програмний формат та метод унесення інформації;
  • заборонено продаж товарів, на які у місцях їх продажу відсутні: первинні документи, записи про які внесено до форми обліку; відповідні записи у формі обліку про наявні первинні документи; первинні документи й записи у формі обліку про такі первинні документи;
  • визначено правила зберігання форми обліку.
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
11.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Мінфін відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 30.10.2025 Президент підписав Закон щодо бронювання працівників з проблемними ВОД Прийнято Закон щодо обґрунтування видачі листків непрацездатності Верховна Рада прийняла за основу законопр...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
14.11.2025
Документи, які набули чинності з 10 по 16 листопада 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Закон України від 05.11.2025 № 4677-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення законності та прозорості в діяльності органів місцевого самоврядува...
14.11.2025
Зміни в законодавстві з 10 по 14 листопада 2025 року
Збірка основних змін в законодавстві, які відбулися цього тижня З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NACE 2.1-UA, гармонізовану з Європейським Союзом. Змінено Порядок...
14.11.2025
Як планують перевіряти відповідність МТБ здобувача ліцензії на управління небезпечними відходами
Реалізація наказу дасть змогу надавати послуги з перевірки відповідності матеріально-технічної бази здобувача ліцензії за процедурою, яка відповідає принципам доступності та однозначності для розуміння особами, які повинні впроваджувати або виконувати вимоги цього регуляторного акта. Більше за темою...
Кращі матеріали