Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

З 1 жовтня - нова система фінансування лікарняних: як це буде?

10.09.2018


З метою зменшення ризику затримок у виплаті матеріального забезпечення застрахованим особам та збільшення контролю за дотриманням роботодавцями прав застрахованих осіб, правлінням Фонду було затверджено Постанову №12 «Про затвердження порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України».

Новий Порядок встановлює механізм взаємодії робочих органів виконавчої дирекції Фонду із роботодавцями для забезпечення застрахованих осіб належними та своєчасними виплатами їм матеріального забезпечення, передбаченого Законом №1105-XIV.

З 1 жовтня 2018 року Порядок вводить у дію нову форму заяви-розрахунку та запроваджує систему оперативного інформування роботодавцями про проведення виплат застрахованим особам шляхом надання до робочих органів Фонду повідомлення про виплату коштів застрахованим особам.

З 1 жовтня нова форма заяви-розрахунку об’єднає такі відомості:

  • допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд  за хворою дитиною);
  • допомога по вагітності та пологах;
  • допомога на поховання;
  • допомога по тимчасовій непрацездатності, яка настала внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання; 
  • відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних з цим ритуальних послуг;
  • виплата при тимчасовому переведенні потерпілого на легшу, нижчеоплачувану роботу.

У разі настання у застрахованої особи страхового випадку, пов’язаного з тимчасовою втратою працездатності, комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства, з урахуванням вимог Положення про комісію (уповноваженого) із страхування з тимчасової втрати працездатності, на підставі поданих документів, передбачених ст. 31 Закону, приймає рішення про призначення матеріального забезпечення застрахованій особі.

Не пізніше 5 робочих днів від дати прийняття комісією із соціального страхування рішення про призначення допомоги, страхувальник-роботодавець повинен сформувати заяву-розрахунок, яка містить інформацію про нараховані суми матеріального забезпечення застрахованим особам, та подати у двох примірниках до робочого органу Фонду.

Слід  відзначити, що заява-розрахунок може подаватися як в паперовому, так і надсилатися в електронному вигляді із застосуванням ЕЦП. При подачі документу в електронному вигляді у роботодавця має зберігатися роздрукований екземпляр.

Для упередження можливих помилок при визначенні роботодавцем суми матеріального забезпечення, робочий орган Фонду до прийняття рішення про проведення фінансування здійснюватиме попередній контроль щодо правильності нарахування виплат. Перевірка інформації буде здійснюватися за допомогою звірки даних, наведених роботодавцем у заяві-розрахунку, з відомостями, що містяться у Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, даними про сплату ЄСВ. За потреби робочий орган Фонду має право здійснювати обмін інформацією зі страхувальником-роботодавцем шляхом направлення запиту щодо уточнення інформації, наведеної у заяві.

У разі виявлення помилок та/або недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з відповідними рекомендаціями щодо їх усунення.

Перевірка заяви-розрахунку, надання рекомендацій за її результатами, фінансування заяви-розрахунку або надання обґрунтованої відмови у її прийнятті здійснюється робочими органами Фонду або їх відділеннями протягом десяти робочих днів після надходження заяви-розрахунку.

Після проведення виплат матеріального забезпечення застрахованим особам, роботодавець протягом місяця з дня проведення  таких виплат має надіслати до робочого органу Фонду повідомлення про проведення виплат за формою, визначеною Порядком.  Повідомлення може бути надіслано в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису або надіслано листом з повідомленням, або надано безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його відділення.

У разі відсутності інформації від роботодавця про виплати застрахованим особам протягом трьох місяців з дня здійснення фінансування робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюють перевірку щодо використання страхувальником коштів Фонду.

Вищезазначені зміни дозволять робочим органам Фонду контролювати своєчасність  виплати застрахованим особам матеріального забезпечення, в результаті чого кожний працюючий відчує себе більш захищеним, що є пріоритетною метою Фонду соціального страхування України, а також в подальшому дозволить зменшити навантаження на роботодавців за рахунок спрощення звітності.

http://www.fssu.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
28.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС затвердила Реєстр великих платників податків на 2026 рік Рада продовжила строки військового стану та мобілізації Чи вносити зміни до ЄДР, якщо змінено назву населеного пункту: лист Мін’юсту Чи призведе до втрати стажу неоцифрування трудової книжки ...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
28.10.2025
Оприлюднено зміни до деяких НП(С)БОДС
Мінфін повідомляє про оприлюднення проєкту наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до деяких національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі». Більше за темою: Бухоблік земельних ділянок, переданих в оренду іншій юридичній особі Офіс у квартирі директора: ч...
28.10.2025
Планують зміни в КЗпП щодо електронного документообігу
У Парламеті зареєстровано зміни до КЗпП щодо електронного документообігу при працевлаштуванні. Розглянемо, які плануються нововведення. Більше за темою: Чи створювати паперові кадрові документи, якщо впроваджено електронний документообіг Верховна Рада планує внести зміни до ч. 4 ст. 24 КЗпП шляхом ...
28.10.2025
Оприлюднено законопроєкт щодо договорів довгострокового туристичного продукту
Мінекономіки оприлюднило проєкт Закону про договори довгострокового туристичного продукту, таймшеру та пов'язані з ними договори. Які норми законодавства планують впровадити? Більше за темою: Штрафи з ПДФО та військового збору: які порушення обходяться найдорожче Військовий збір для фізосіб-підпри...
Кращі матеріали