Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Скасовано валютні ліцензії для учасників фондового ринку: НБУ

10.05.2019 92 0 0

Нацбанк звільнив учасників ринку цінних паперів від необхідності отримувати ліцензії на валютні операції. А для страхових компаній, що надають послуги зі страхування життя, пом'якшив вимоги для їх отримання.

Учасники фондового ринку, які торгують цінними паперами і забезпечують розрахунки за угодами, більше не повинні отримувати від НБУ ліцензії на валютні операції, зокрема у випадках переходу прав власності на цінні папери від резидента до нерезидента і навпаки.

Купівля та продаж цінних паперів не є валютними операціями, а всі розрахунки будуть проводитися через банки, які мають банківську ліцензію та здійснюють валютний контроль, зокрема, за операціями учасників фондового ринку. Тому НБУ скасовує необхідність отримувати валютні ліцензії учасникам фондового ринку, а також анулював ліцензії учасників фондового ринку й «Національного депозитарію України», які були видані раніше.

Раніше лайф-страховики повинні були мати власний капітал на суму не менше 300 млн грн. Відтепер, щоб отримати відповідну ліцензію, вони повинні забезпечити наявність мінімального власного капіталу в сумі нормативу платоспроможності і достатності капіталу, який встановлений нормативно-правовим актом Нацкомфінпослуг.

Тобто для отримання ліцензії лайф-страховики повинні мати мінімальний власний капітал у сумі не менше 45 млн грн.

При цьому вони повинні забезпечити наявність мінімального власного капіталу у відповідній сумі протягом усього часу наявності ліцензії.

З огляду на це, страхові компанії повинні будуть подавати в НБУ щоквартально інформацію про структуру прийнятних активів. «Ідеться про активи, які відповідають вимогам Нацкомфінуслуг. Наприклад, акції, облігації підприємств та облігації місцевих позик повинні пройти процедуру лістингу на фондовій біржі, акції та облігації іноземних компаній повинні відповідати незалежним рейтингам і кредитним рейтингам тощо», — уточнює регулятор.

Крім того, щорічно страхові компанії повинні будуть подавати звіт аудитора, який підтверджує суму прийнятних активів.

Порушення нормативу або ненадання інформації про структуру прийнятних активів буде підставою для відкликання ліцензії у страховика.

Відповідні зміни затверджені постановою Правління Національного банку №65 від 7 травня 2019 року «Про затвердження Змін до Положення про порядок видачі небанківським фінансовим установам, операторам поштового зв’язку ліцензій на здійснення валютних операцій». Вони набувають чинності з 9 травня 2019 року.

bank.gov.ua

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали