Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

НКРЕКП надає роз’яснення щодо цін на природний газ, що використовується для виробництва теплоенергії

Передумови для нової моделі ринку природного газу, побудованої на принципах вільної добросовісної конкуренції та орієнтованої на забезпечення високого рівня захисту прав та інтересів споживачів, передбачено у положенні Закону України «Про ринок природного газу» від 09.04.2015 №329-VIII, який діє з 1 жовтня 2015 року з одночасним припиненням дії Закону України «Про засади функціонування ринку природного газу».

Закон України «Про ринок природного газу» передбачає, з одного боку, державне регулювання монопольних ринків (транспортування, розподілу, зберігання, послуг установки LNG), з другого – розвиток вільної добросовісної конкуренції на товарному ринку природного газу, тобто на оптовому і роздрібному ринках природного газу діятиме принцип вільного ціноутворення (окрім випадків, коли Кабінетом Міністрів України покладено спеціальні обов’язки на суб’єктів ринку природного газу) і свобода вибору джерел надходження природного газу.

Відповідно до пункту 15 Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу (відносини у перехідний період) затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2015 №758 (далі – Положення), виробник теплової енергії до 1 квітня 2017 року має право придбати природний газ у НАК «Нафтогаз України» для виробництва теплової енергії для надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню за умови, що такий виробник, на якого станом на 30 вересня 2015 року поширювалася дія статті 191 Закону України «Про теплопостачання», виконав обов'язок щодо відкриття рахунків із спеціальним режимом використання.

Пунктом 16 Положення визначено, що НАК «Нафтогаз України» постачає природний газ виробникам теплової енергії для виробництва теплової енергії з метою надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню за регульованою ціною (без урахування тарифів на послуги з транспортування та розподілу природного газу, а також податків та зборів, що включаються до вартості природного газу, відповідно до Податкового кодексу України), яка у період з 1 жовтня 2015 року по 31 березня 2016 року (включно) визначається для:

- виробників теплової енергії, які безпосередньо приєднані до газотранспортної системи, - в розмірі 1 843,28 грн. за 1000 м3;

- всіх інших виробників теплової енергії - 1 770,74 грн. за 1000 м3.

Одночасно повідомляємо, що відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 24.09.2015 № 2383 з 1 жовтня 2015 року встановлено такі тарифи (без урахування ПДВ):

- загальний тариф на транспортування природного газу у розмірі 689,10 грн. за 1000 м3;

- розрахунковий середній тариф на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для Публічного акціонерного товариства «Укртрансгаз» у розмірі 236,70 грн. за 1000 м3;

- середньозважений тариф на транспортування природного газу розподільними трубопроводами у розмірі 452,40 грн. за 1000 м3;

- тариф на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для споживачів, власні газопроводи яких безпосередньо підключені до магістральних газопроводів, у розмірі 615,10 грн. за 1000 м3.

Регульована ціна для виробників теплової енергії в період з 1 квітня 2016 року по 31 березня 2017 року (включно) встановлюється окремими рішеннями Кабінету Міністрів України.

Відповідно до Податкового кодексу України збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності справляється у розмірі 2 відсотків (далі – цільова надбавка).

Враховуючи вищевикладене, ціна до сплати за 1000 м3 природного газу, що включається у розрахунок тарифів на виробництво теплової енергії для потреб населення, становить - 2495,25 грн. за 1000 м3 без ПДВ, що дорівнює ціні на природний газ, включений в діючий тариф на теплову енергію для потреб населення.

Також повідомляємо, що відповідно до Положення, Національна акціонерна компанія «НафтогазУкраїни» оприлюднила наказ від 30.09.2015 № 327 «Про затвердження прейскуранта на природний газ», в якому визначено наступні рівні цін природного газу на період з 1 по 31 жовтня 2015 року (включно):

- ціна природного газу для реалізації/постачання установам та організаціям, що фінансуються з державного і місцевих бюджетів - 6 600,00 грн. за 1000 м3 (без ПДВ);

- ціна природного газу для реалізації/постачання промисловим споживачам та іншим суб’єктам господарювання - 6 600,00 грн. за 1000 м3 (без ПДВ);

- ціна природного газу для реалізації/постачання суб’єктам господарювання, які виробляють теплову енергію, у тому числі блочних (модульних) котелень, установлених на дахові та прибудованих (виходячи з обсягу природного газу, що використовується для виробництва теплової енергії, яка споживається установами та організаціями, що фінансуються з державного і місцевих бюджетів, та іншими суб’єктами господарювання) - 6 600,00 грн. за 1000 м3 (без ПДВ);

- ціна природного газу для реалізації/постачання теплоелектроцентралям для промислових та власних потреб - 6 600,00 грн. за 1000 м3 (без ПДВ).

Ціна, яка враховується в тарифі на теплову енергію для вищевказаних категорій споживачів, з урахуванням цільової надбавки та загального тарифу на транспортування природного газу становить – 7 421,10 грн. за 1000 м3 (без ПДВ).

Наведені ціни застосовуються до теплопостачальних організацій, що закуповують природний газ у НАК «Нафтогаз України».

Відповідно до Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 та Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, затвердженого постановою НКРЕ від 17.02.2011 № 242, зазначено, що до складу планованої виробничої собівартості включаються, зокрема, прямі матеріальні витрати у складі витрат на придбання палива (газу, мазуту, вугілля, торфу, інших видів технологічного палива) та електричної енергії для технологічних потреб, що визначаються виходячи з планованого обсягу виробництва теплової енергії згідно з пунктом 13 цього Порядку, норм питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів, установлених відповідно до міжгалузевих, галузевих та регіональних методик, інших нормативних документів з нормування витрат та втрат ресурсів, у яких враховуються основні особливості технологічних процесів конкретного виробництва, діючих цін (тарифів) на паливно-енергетичні ресурси.

У разі зміни протягом строку дії тарифів обсягу окремих витрат, пов'язаних із провадженням ліцензованої діяльності з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, з причин, які не залежать від ліцензіата, зокрема збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати та амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін і тарифів на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, може проводитися перерахування тарифів шляхом коригування лише тих складових частин структури тарифів, за якими відбулися цінові зміни в бік збільшення або зменшення.

Враховуючи наведене, для своєчасного прийняття рішень щодо коригування діючих тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання ліцензіатам НКРЕКП, починаючи з жовтня 2015 року та не пізніше ніж за 10 робочих днів до початку наступного місяця, надавати до НКРЕКП завірені копії договорів купівлі-продажу природного газу для відповідних категорій споживачів та додаткових угод до них.

Копії документів надсилати поштою до Національної комісії що здійснює державне регулювання сферах енергетики та комунальних послуг, за адресою: 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19, та електронною поштою на адресу: tarif_2015@ukr.net

 

Джерело: 

http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publ...

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
17.09.2025
Чи враховується догляд за дитиною з інвалідністю віком сім років до страхового стажу
Особа доглядає дитину з інвалідністю віком сім років. Чи зарахують їй це період до страхового стажу, якщо вона працює? Більше за темою: Чи може батько дитини отримати компенсацію при звільнені за невикористану одноразову оплачувану відпустку при народженні дитини? Працівникові під час звільнення в...
17.09.2025
НБУ хоче оновити порядок автентифікації на платіжному ринку
Метою оновлення є зниження ризиків шахрайства та підвищення рівня надійності функціонування платіжної інфраструктури України, зокрема завдяки удосконаленню процесів автентифікації під час роботи у відкритому банкінгу. Більше за темою: Банківська таємниця: чи мають доступ податківці? Фінмоніторинг ...
17.09.2025
Держнагляд господарської діяльності планують змінити: законопроєкт
Пропонують змінити перевірки господарської діяльності. Що заплановано в новому законопроєкті? Більше за темою: Перевірки Держпраці під час воєнного стану: правила та нововведення Чи можуть податкові органи перевірити підприємця за його місцем проживання? У Верховній Раді зареєстровано законоп...
Кращі матеріали