Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

НКРЕКП надає роз’яснення щодо цін на природний газ, що використовується для виробництва теплоенергії

Передумови для нової моделі ринку природного газу, побудованої на принципах вільної добросовісної конкуренції та орієнтованої на забезпечення високого рівня захисту прав та інтересів споживачів, передбачено у положенні Закону України «Про ринок природного газу» від 09.04.2015 №329-VIII, який діє з 1 жовтня 2015 року з одночасним припиненням дії Закону України «Про засади функціонування ринку природного газу».

Закон України «Про ринок природного газу» передбачає, з одного боку, державне регулювання монопольних ринків (транспортування, розподілу, зберігання, послуг установки LNG), з другого – розвиток вільної добросовісної конкуренції на товарному ринку природного газу, тобто на оптовому і роздрібному ринках природного газу діятиме принцип вільного ціноутворення (окрім випадків, коли Кабінетом Міністрів України покладено спеціальні обов’язки на суб’єктів ринку природного газу) і свобода вибору джерел надходження природного газу.

Відповідно до пункту 15 Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу (відносини у перехідний період) затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2015 №758 (далі – Положення), виробник теплової енергії до 1 квітня 2017 року має право придбати природний газ у НАК «Нафтогаз України» для виробництва теплової енергії для надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню за умови, що такий виробник, на якого станом на 30 вересня 2015 року поширювалася дія статті 191 Закону України «Про теплопостачання», виконав обов'язок щодо відкриття рахунків із спеціальним режимом використання.

Пунктом 16 Положення визначено, що НАК «Нафтогаз України» постачає природний газ виробникам теплової енергії для виробництва теплової енергії з метою надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню за регульованою ціною (без урахування тарифів на послуги з транспортування та розподілу природного газу, а також податків та зборів, що включаються до вартості природного газу, відповідно до Податкового кодексу України), яка у період з 1 жовтня 2015 року по 31 березня 2016 року (включно) визначається для:

- виробників теплової енергії, які безпосередньо приєднані до газотранспортної системи, - в розмірі 1 843,28 грн. за 1000 м3;

- всіх інших виробників теплової енергії - 1 770,74 грн. за 1000 м3.

Одночасно повідомляємо, що відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 24.09.2015 № 2383 з 1 жовтня 2015 року встановлено такі тарифи (без урахування ПДВ):

- загальний тариф на транспортування природного газу у розмірі 689,10 грн. за 1000 м3;

- розрахунковий середній тариф на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для Публічного акціонерного товариства «Укртрансгаз» у розмірі 236,70 грн. за 1000 м3;

- середньозважений тариф на транспортування природного газу розподільними трубопроводами у розмірі 452,40 грн. за 1000 м3;

- тариф на транспортування природного газу магістральними трубопроводами для споживачів, власні газопроводи яких безпосередньо підключені до магістральних газопроводів, у розмірі 615,10 грн. за 1000 м3.

Регульована ціна для виробників теплової енергії в період з 1 квітня 2016 року по 31 березня 2017 року (включно) встановлюється окремими рішеннями Кабінету Міністрів України.

Відповідно до Податкового кодексу України збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності справляється у розмірі 2 відсотків (далі – цільова надбавка).

Враховуючи вищевикладене, ціна до сплати за 1000 м3 природного газу, що включається у розрахунок тарифів на виробництво теплової енергії для потреб населення, становить - 2495,25 грн. за 1000 м3 без ПДВ, що дорівнює ціні на природний газ, включений в діючий тариф на теплову енергію для потреб населення.

Також повідомляємо, що відповідно до Положення, Національна акціонерна компанія «НафтогазУкраїни» оприлюднила наказ від 30.09.2015 № 327 «Про затвердження прейскуранта на природний газ», в якому визначено наступні рівні цін природного газу на період з 1 по 31 жовтня 2015 року (включно):

- ціна природного газу для реалізації/постачання установам та організаціям, що фінансуються з державного і місцевих бюджетів - 6 600,00 грн. за 1000 м3 (без ПДВ);

- ціна природного газу для реалізації/постачання промисловим споживачам та іншим суб’єктам господарювання - 6 600,00 грн. за 1000 м3 (без ПДВ);

- ціна природного газу для реалізації/постачання суб’єктам господарювання, які виробляють теплову енергію, у тому числі блочних (модульних) котелень, установлених на дахові та прибудованих (виходячи з обсягу природного газу, що використовується для виробництва теплової енергії, яка споживається установами та організаціями, що фінансуються з державного і місцевих бюджетів, та іншими суб’єктами господарювання) - 6 600,00 грн. за 1000 м3 (без ПДВ);

- ціна природного газу для реалізації/постачання теплоелектроцентралям для промислових та власних потреб - 6 600,00 грн. за 1000 м3 (без ПДВ).

Ціна, яка враховується в тарифі на теплову енергію для вищевказаних категорій споживачів, з урахуванням цільової надбавки та загального тарифу на транспортування природного газу становить – 7 421,10 грн. за 1000 м3 (без ПДВ).

Наведені ціни застосовуються до теплопостачальних організацій, що закуповують природний газ у НАК «Нафтогаз України».

Відповідно до Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 та Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, затвердженого постановою НКРЕ від 17.02.2011 № 242, зазначено, що до складу планованої виробничої собівартості включаються, зокрема, прямі матеріальні витрати у складі витрат на придбання палива (газу, мазуту, вугілля, торфу, інших видів технологічного палива) та електричної енергії для технологічних потреб, що визначаються виходячи з планованого обсягу виробництва теплової енергії згідно з пунктом 13 цього Порядку, норм питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів, установлених відповідно до міжгалузевих, галузевих та регіональних методик, інших нормативних документів з нормування витрат та втрат ресурсів, у яких враховуються основні особливості технологічних процесів конкретного виробництва, діючих цін (тарифів) на паливно-енергетичні ресурси.

У разі зміни протягом строку дії тарифів обсягу окремих витрат, пов'язаних із провадженням ліцензованої діяльності з виробництва, транспортування та постачання теплової енергії, з причин, які не залежать від ліцензіата, зокрема збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати та амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін і тарифів на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, може проводитися перерахування тарифів шляхом коригування лише тих складових частин структури тарифів, за якими відбулися цінові зміни в бік збільшення або зменшення.

Враховуючи наведене, для своєчасного прийняття рішень щодо коригування діючих тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання ліцензіатам НКРЕКП, починаючи з жовтня 2015 року та не пізніше ніж за 10 робочих днів до початку наступного місяця, надавати до НКРЕКП завірені копії договорів купівлі-продажу природного газу для відповідних категорій споживачів та додаткових угод до них.

Копії документів надсилати поштою до Національної комісії що здійснює державне регулювання сферах енергетики та комунальних послуг, за адресою: 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19, та електронною поштою на адресу: tarif_2015@ukr.net

 

Джерело: 

http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publ...

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
16.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений Правительство подало в Раду законопроект об отмене актов выполненных работ ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 05.09.2025 Внесены изменения в перечень территорий бое...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
Новое
17.09.2025
Учитывается ли уход за ребенком с инвалидностью в возрасте семи лет в страховой стаж
Лицо ухаживает за ребенком с инвалидностью в возрасте семи лет. А отнесут ли ему этот период к страховому стажу, если он работает? Больше по теме: Может ли отец ребенка получить компенсацию при увольнении за неиспользованный одноразовый оплачиваемый отпуск при рождении ребенка? Работнику при уволь...
17.09.2025
НБУ хочет обновить порядок аутентификации на платежном рынке
Целью обновления является снижение рисков мошенничества и повышение надежности функционирования платежной инфраструктуры Украины, в частности, благодаря усовершенствованию процессов аутентификации во время работы в открытом банкинге. Больше по теме: Банковская тайна: имеют ли доступ налоговики? Фи...
17.09.2025
Госнадзор хозяйственной деятельности планируют изменить: законопроект
Предлагают изменить проверки хозяйственной деятельности. Что запланировано на новом законопроекте? Больше по теме: Проверки Гоструда во время военного положения: правила и новшества Могут ли налоговые органы проверить предпринимателя по его месту жительства? В Верховной Раде зарегистрирован законо...
Лучшие материалы