Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Деякі зміни до законопроекту щодо регульованих ринків та деривативів становлять загрозу для системи держуправління

10.06.2016

Українська асоціація інвестиційного бізнесу, розглянувши проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо регульованих ринків та деривативів)» (реєстр. № 3498), прийнятий парламентом у першому читанні, вважає, що частина змін, які пропонується внести, суттєво виходить за межі мети проекту та становить загрозу для системи державного управління.

Так, Проектом пропонується встановити, що «Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є організаційно, функціонально та фінансово незалежною, самостійно планує свою діяльність.

Незалежність Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку забезпечується:

1) встановленим цим Законом порядком призначення на посади та звільнення з посад Голови та членів Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

2) визначеними цим Законом та іншими законами України гарантіями діяльності Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;

3) особливим порядком організаційного та фінансового забезпечення діяльності Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, встановленим законом.

Втручання в діяльність Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, в тому числі шляхом надання вказівок, розпоряджень, доручень органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та/або службовими особами, забороняється, крім випадків, установлених законом».

Крім того, проектом визначається статус працівників НКЦПФР, відповідно до якого вони не є державними службовцями і на них не розповсюджуються норми Закону України «Про державну службу». При цьому Голова та члени НКЦПФР наділяються необмеженими повноваженнями. Доповнення також містять статті щодо правового захисту Голови, членів та інших працівників НКЦПФР, заборони та обмеження для них, проте статті щодо відповідальності цих осіб у Проекті відсутні.

Також встановлюється, що акти НКЦПФР не підлягають державній реєстрації. НКЦПФР веде реєстр власних актів у встановленому нею порядку.

Проектом визначається, що «Акти Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку … не потребують узгодження або схвалення органами державної влади, іншими державними органами та не можуть відмінятися ними, крім випадків, передбачених законом». При цьому акти НКЦПФР є обов'язковими дляорганів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, учасників ринку цінних паперів, інших фізичних та юридичних осіб. НКЦПФР контролює їх виконання.

Отже, регуляторна діяльність НКЦПФР виводиться з-під дії Закону України «Про засади державної регуляторної політики», а реєстрація актів – з-під нагляду Міністерства юстиції.

Таким чином, в Україні пропонується створити «орган» з надширокими повноваженнями, без забезпечення відповідного нагляду за його діяльністю.

В УАІБ вважають, що така безконтрольність діяльності Комісії створює значні корупційні ризики.

При цьому Асоціація цілком підтримує наміри авторів Проекту щодо створення в Україні цивілізованого ринку похідних цінних паперів та деривативів, розширення спектру фінансових інструментів для інвестування та забезпечення можливості зменшення ризиків інвесторів.

Законопроектом дійсно запропоновані зміни до законів України щодо класифікації деривативів, запровадження ескроу-рахунків для забезпечення виконання зобов’язань за деривативами, визначені уповноважені органи державної влади щодо регулювання ринку деривативів, прийняття яких стимулюватиме інвестиційну діяльність в Україні. Однак ці позитивні напрацювання можуть бути знівельовані у випадку прийняття Проекту із нормами, що зазначені вище.

Джерело: http://www.uaib.com.ua/aktual_kua/238...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
29.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент затвердив мораторій на перевірки бізнесу Оновлено правила ведення військового обліку: постанова КМУ від 16.07.2025 Оприлюднено зміни до КЗпП щодо встановлення наявності ознак трудових відносин Чи потрібно переоформлювати документи, якщо змінилася на...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
01.08.2025
Документи, які набули чинності з 28 липня по 3 серпня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Закон України від 03.06.2025 № 4466-IX «Про факторинг» Закон України від 18.06.2025 № 4503-IX «Про внесення змін до Закону України «Про Національне агентств...
01.08.2025
Зміни в законодавстві з 28 липня по 1 серпня 2025 року
Збірка змін в законодавстві, які відбулися цього тижня Президент підписав Закон про факторинг Закон передбачає удосконалення регулювання факторингу в Україні та окремих положень чинних законів України, що стосуються надання факторингових послуг. Кабмін вкотре оновив правила військового обліку та п...
01.08.2025
Як здійснюватиметься нагляд за надавачами нефінансових платіжних послуг в межах запровадження відкритого банкінгу
Унесено зміни до нормативно-правових актів НБУ щодо нагляду на платіжному ринку. Зміни стосуються небанківських надавачів платіжних послуг із надання відомостей із рахунків та з ініціювання платіжних операцій. Національний банк визначив порядок здійснення нагляду за надавачами нефінансових платіжних...
Кращі матеріали