НБУ встановить нові правила визначення суми прийнятних активів страховиків
Регулятор розробив проект відповідного нормативно-правового акта – Положення про обов’язкові критерії і нормативи достатності капіталу та платоспроможності, ліквідності, прибутковості, якості активів та ризиковості операцій страховика.
Якісні та ліквідні активи – запорука платоспроможності страховика, його здатності вчасно та в повному обсязі проводити страхові виплати. Тому НБУ пропонує низку новацій, які повинні поліпшити якість та структуру активів страховиків.
По-перше, страхові компанії повинні будуть включати до суми прийнятних активів лише вартість тієї нерухомості, яка підтверджена аудитором. Якщо компанія купує нову нерухомість, переоцінює чи дооцінює вартість майна, то актив вважатиметься прийнятним лише після додаткового підтвердження вартості такого майна звітом про оцінку, рецензією на звіт та звітом аудитора.
Без звіту аудитора до суми прийнятних активів можна буде включити лише 25% від вартості придбаного майна або 25% від розміру дооцінки. Підтвердження вартості не буде потрібно в єдиному випадку: якщо розмір дооцінки чи дооцінок нерухомості упродовж календарного року буде незначним – меншим 10% вартості майна на початок року.
По-друге, страхові компанії не зможуть включати до переліку прийнятних активів земельні ділянки. НБУ пропонує перехідний період, ця зміна запрацює з 30 червня 2021 року.
По-третє, страховики зможуть включати до суми прийнятних активів лише ті цінні папери (у тому числі державні), на які оформлено право власності належним чином. Водночас Національний банк пропонує встановити обмеження: частка акцій, корпоративних та іпотечних облігацій українських емітентів, інвестицій в економіку України за напрямами, визначеними Кабінетом Міністрів України, не може перевищувати 3% від страхових резервів компаній. Ця зміна запрацює з 30 червня 2021 року.
bank.gov.ua
Коментарі до матеріалу