НБУ удосконалює порядок погодження керівників банків
21.10.2016 168 0 0
Метою запроваджених змін є вдосконалення порядку погодження регулятором керівників банків, оптимізація розгляду пакетів документів та перехід від формального до сутнісного підходу під час здійснення Національним банком України ліцензування банківської діяльності.
Основні зміни такі:
- Зменшено вимоги до пакетів документів, що подаються до Національного банку для погодження керівників банків. Скасовано обов’язкове подання документа про визнання в Україні іноземного диплома про освіту щодо кандидатів на керівні посади (документ про нострифікацію). Разом з тим Національний банк матиме право у виняткових випадках вимагати подання такого документа, якщо неможливо встановити рівень професійної придатності кандидата або статус відповідного вищого навчального закладу.
- Скасовано подання окремих документів щодо ділової репутації для кандидатів на керівні посади, які мають тривалий досвід роботи на керівних посадах у фінансових регуляторах, центральних та комерційних банках країн – членів Організації економічного співробітництва та розвитку, міжнародних фінансових установах, а також керівників дочірніх банків іноземних банківських груп в Україні. Натомість до Національного банку подаватиметься запевнення банку про відповідність кандидата вимогам щодо ділової репутації.
- Кандидати на посади голів правління банків не проходитимуть тестування. Такі особи проходитимуть співбесіду безпосередньо з Правлінням Національного банку України для визначення їх професійної придатності та ділової репутації.
- Банкам надано право щодо будь-якого кандидата на керівну посаду завчасно звернутися до Національного банку для попереднього визначення ділової репутації та професійної придатності (до призначення або обрання кандидата). Це дасть можливість оперативної заміни менеджменту банку в М&A угодах, а також в інших випадках, коли банк має потребу перевірити відповідність кандидатури керівника вимогам Національного банку. Рішення про попереднє погодження буде дійсним протягом 6 місяців. Призначення керівника в цей період не вимагатиме повторного погодження його кандидатури Національним банком.
- Національний банк відтепер не погоджуватиме на посади «виконуючих обов’язки» керівників банків. Виконання обов’язків керівника банку може бути покладено виключно на іншого керівника банку, відповідність ділової репутації та професійної придатності якого на керівну посаду в цьому банку була раніше визначена Національним банком. Виконання обов’язків голови правління банку та головного бухгалтера банку іншими особами не допускатиметься більше ніж протягом трьох місяців, інших керівників банку – більше ніж шести місяців (у тому числі в разі зміни осіб, на яких покладено виконання обов’язків).
- Запроваджено широкий перелік обставин, за яких не вимагається повторне погодження раніше погодженого керівника під час зміни його посади в банку.
- Відповідно до рекомендацій експертів МВФ Національний банк застосовуватиме більш гнучкий підхід до визначення ділової репутації керівників банків та власників істотної участі в банках, оцінюючи наявну щодо цих осіб інформацію у сукупності. Будь-які рішення за наявності ознак відсутності бездоганної ділової репутації, крім чітко визначених нормативно-правовим актом, будуть прийматися колегіально – Комітетом з питань нагляду та регулювання діяльності банків, нагляду (оверсайту) платіжних систем.
- Спрощено вимоги до форм документів, виданих в іноземних державах, щодо яких неможливо провести стандартну процедуру легалізації (нотаріальне посвідчення та проставлення апостилю або консульської легалізації). У разі неможливості дотримання стандартної процедури з об’єктивних причин заявник може клопотати про прийняття документів у наявній формі. Рішення про задоволення такого клопотання прийматиметься з огляду на вид документа та обґрунтованість причин.
- Національний банк матиме право призупинити на строк до 30 днів розгляд пакетів документів для з’ясування додаткових обставин щодо заявника та обставин справи.
- Банки зобов’язано забезпечити доступність послуг, які надаються згідно з банківською ліцензією, особам з інвалідністю та маломобільним групам населення.
- Імплементовано норму Закону України «Про акціонерні товариства», яка визначає новий порядок здійснення заміни члена наглядової ради – представника акціонера.
Відповідні зміни до Положення про порядок реєстрації та ліцензування банків, відкриття відокремлених підрозділів затверджено постановою Правління Національного банку України № 395 від 18 жовтня 2016 року. Зазначена постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.
Джерело: https://bank.gov.ua/control/uk/publis...
Коментарі до матеріалу