Із 1 лютого набули чинності Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в такій реєстрації. Крім того, визнано такою, що втратила чинність, постанову КМУ від 21.02.18 р. № 117, якою затверджено попередню редакцію порядків (постанова КМУ від 11.12.19 р. № 1165, див. огляд «Новий порядок блокування ПН та РК»).
Із 1 лютого набув чинності Закон від 03.10.19 р. № 157-ІХ, який регламентує оренду державного і комунального майна (див. «Оренда державного й комунального майна: новий закон – нові правила»).
Із 1 лютого набули чинності зміни до ч. 1 ст. 8 та ч. 1 ст. 251 Закону від 03.07.96 р. № 270/96-ВР. Так, відповідно до ч. 1 ст. 251 у новій редакції змінюються вимоги до реклами об’єктів житлового будівництва (у т. ч. житлових та нежитлових приміщень) з метою залучення коштів фізичних та юридичних осіб (у т. ч. в управління) для їх спорудження. Реклама таких об’єктів дозволяється лише:
У рекламі мають зазначатися реквізити вищеназваних документів та ідентифікатор об’єкта будівництва в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва (якщо право на виконання будівельних робіт на об’єкті набуто після її запровадження) (Закон від 17.10.19 р. № 199-IX).
Із 1 лютого фінустанови, які отримали ліцензію на провадження госпдіяльності з надання гарантій та поручительств (крім кредитних спілок) (далі – гаранти), керуються обов’язковими фінансовими нормативами та вимогами, що обмежують ризики за операціями з фінансовими активами, та фінансовими нормативами і порядком їх розрахунку, які є обов’язковими для виконання всіма гарантами, визначеними Положенням, затвердженим Нацкомфінпослуг від 30.05.19 р. № 980. Гарант має виконувати:
Гарантам необхідно погодити свою діяльність із вимогами Положення до 01.05.20 р.
До 2 лютого підприємства, установи, організації або їхні підрозділи, які станом на 02.08.19 р. (день уведення в дію Закону від 10.07.18 р. № 2496-VIII, далі – Закон № 2496) провадили свою діяльність в Україні як органи з оцінки відповідності згідно із Законом від 03.09.13 р. № 425-VII (утратив чинність) або як органи сертифікації відповідно до норм і стандартів, визнаних в іноземних державах або міжнародних організаціях, підлягають включенню до Державного реєстру органів сертифікації у сфері органічного виробництва та обігу органічної продукції за їхньою заявою. Такі суб’єкти виключаються із цього Реєстру в разі порушення ними вимог даного Закону (крім норм ч. 1–3 ст. 28 Закону № 2496, виключення за невідповідність яким можливе після 02.08.20 р. (ч. 1 розд. XI Закону № 2496).
Із 3 лютого Нацбанк запровадив коефіцієнт чистого стабільного фінансування (NSFR). Банки зобов’язали розраховувати цей коефіцієнт у цілому за всіма валютами в тестовому режимі щомісячно на звітні дати: 1 серпня, 1 вересня, 1 жовтня, 1 листопада та 1 грудня 2020 року та не пізніше 10-го робочого дня після цих дат подавати його до НБУ за встановленою ним формою (постанова Правління НБУ від 24.12.19 р. № 158).
Із 3 лютого для розрахунку коефіцієнта чистого стабільного фінансування (NSFR) застосовується Методика, затверджена рішенням Правління НБУ від 24.12.19 р. № 1001-рш.
Із 6 лютого набувають чинності Вимоги до меду, які поширюються на маркування меду. Вимоги мають забезпечити належну поінформованість споживачів (користувачів) та запобігати підприємницькій практиці, що вводить споживача в оману. Надання на ринку меду, який уведений або буде введений в обіг до 01.01.23 р., не може бути заборонено або обмежено з причин невідповідності усім чи окремим положенням цих Вимог до закінчення строку його придатності (наказ Мінагрополітики від 19.06.19 р. № 330).
До 15 лютого небанківські установи, які на 15.11.19 р. мають чинну ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків (далі – ліцензія), повинні:
Із 17 лютого набуває чинності новий Техрегламент маркування матеріалів, що використовуються для виготовлення основних складових взуття, яке надходить для продажу споживачу. До Техрегламенту додається перелік взуття, на яке поширюється його дія (додаток 2) (наказ Мінекономрозвитку від 06.03.19 р. № 358, далі – Техрегламент № 358). У зв’язку із цим із 17.02.20 р. утрачає чинність Техрегламент, затверджений постановою КМУ від 09.06.11 р. № 632, який застосовується до набуття чинності Техрегламенту № 358. Також унесено зміни до п. 42 Переліку видів продукції, щодо яких органи державного ринкового нагляду здійснюють державний ринковий нагляд, затвердженого постановою КМУ від 28.12.16 р. № 1069 (далі – Перелік № 1069) (постанова КМУ від 14.08.19 р. № 729).
Із 21 лютого набувають чинності постанови КМУ, якими затверджено Техрегламенти щодо вимог до екодизайну:
Відповідно унесено зміни до Переліку № 1069, а саме:
Органом державного ринкового нагляду для зазначених видів продукції є Держпродспоживслужба.
Із 21 лютого повинні бути демонтовані огорожі або інші конструкції, які встановлено до 21.11.19 р. (тобто до дати набуття чинності цього Закону) та перешкоджають доступу громадян до узбережжя морів, морських заток, лиманів та островів у внутрішніх морських водах у межах пляжної зони, а також до берегів річок, водойм та островів (крім передбачених законом випадків). У разі демонтажу зазначених огорож або інших конструкцій за кошти відповідного місцевого бюджету їхні власники мають відшкодувати такі видатки (п. 2 розд. ІІ Закону від 29.10.19 р. № 233-IX).
Із 24 лютого діятиме заборона на ввезення на територію України, виробництво та прийняття в експлуатацію певних рентгенівських та інших апаратів та установок, перелік яких наведено в ст. 17 Закону від 14.01.98 р. № 15/98-ВР. Зокрема, рентгенапаратів, призначених для проведення рентгеноскопії без підсилювача рентгенівського зображення; нових рентгенапаратів без пристрою для здійснення автоматизованого контролю експозиції та дози (потужності дози); апаратів для дистанційної променевої терапії з номінальним значенням енергії пучка (прискорювальної напруги) понад 1 МеВ без пристрою для перевірки основних параметрів опромінення тощо (Закон від 18.09.19 р. № 107-IX).
Із 25 лютого ліцензіат, який провадить діяльність з організації торгівлі на фондовому ринку, не може мати контролю (вирішального впливу) з боку резидентів держав, які здійснюють збройну агресію проти України та/або дії яких створюють умови для виникнення воєнного конфлікту та застосування воєнної сили проти України.
Фінзвітність ліцензіата має відповідати вимогам МСФЗ, які є її концептуальною основою. Аудиторський звіт (звіт незалежного аудитора) щодо річної фінзвітності (річної консолідованої фінзвітності), який оприлюднюється ліцензіатом, має бути складений відповідно до Міжнародних стандартів аудиту та законодавства. Такий звіт можуть подавати тільки аудитор або аудиторська фірма, включені, у тому числі на період перевірки, до Реєстру аудиторів та суб’єктів аудиторської діяльності, а саме до розділу, що включає суб’єктів аудиторської діяльності, які мають право проводити обов’язковий аудит фінзвітності та/або обов’язковий аудит фінзвітності підприємств, що становлять суспільний інтерес.
Відповідні зміни унесено до Ліцензійних умов, затверджених рішенням НКЦПФР від 14.05.13 р. № 818 (рішення НКЦПФР від 03.10.19 р. № 581).
Статистична звітність
Із 1 лютого наказами Держстату вводяться в дію оновлені статистичні форми, зокрема, зі статистики:
Із 1 лютого визнано недійсними деякі роз’яснення Держстату, зокрема: