Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Заповнення Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації у разі отримання гуманітарної допомоги – роз’яснює ДПС

19.02.2025

Проведення неприбутковими організаціями, внесеними контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій, операцій із гуманітарною допомогою як отримувачами або набувачами такої допомоги має відбуватися згідно із законодавством України про гуманітарну допомогу для реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами відповідної неприбуткової організації, в межах профільних законів з дотриманням вимог п. 133.4 та п. 63 підрозд. 4 розд. ХХ Податкового кодексу (далі – ПК) у період дії правового режиму воєнного стану на території України.

До переліку отримувачів та набувачів гуманітарної допомоги відповідно до Закону від 22.10.1999 № 1192-XIV «Про гуманітарну допомогу» можуть бути віднесені, зокрема:

  • громадські об'єднання, у тому числі громадські об'єднання ветеранів війни, громадські об'єднання осіб з інвалідністю, підприємства та організації, засновані ними та створені у порядку, визначеному Законом від 22.03.2012 № 4572-VI «Про громадські об’єднання», – для здійснення їхньої статутної діяльності без мети одержання прибутку;
  • неприбуткові державні та комунальні підприємства, установи, організації та органи місцевого самоврядування;
  • центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, та/або інший уповноважений центральний орган виконавчої влади – для забезпечення сил цивільного захисту, що підпорядковані таким органам;
  • благодійні організації, утворені у порядку, визначеному Законом від 05.07.2012 № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації»;
  • релігійні організації, зареєстровані у порядку, визначеному Законом від 23.04.1991 № 987-XII «Про свободу совісті та релігійні організації».

Формування доходів та видатків, які відображаються у Звіті про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, форма якого затверджена наказом Мінфіну від 17.06.2016 № 553, зареєстрованим у Мін’юсті 07.07.2016 за № 932/29062 (далі – Звіт), здійснюється за правилами бухгалтерського обліку, на підставі належним чином складених первинних документів.

Для цілей податкового обліку доходи, одержані неприбутковими організаціями, відображаються в рядках 1.1–1.11 частини І Звіту, а суми видатків (витрат) – у рядках 2.1–2.6 частини І Звіту. Форма Звіту передбачає заповнення лише тих показників, які відображають особливості діяльності неприбуткової організації залежно від закону, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.

Зокрема, надходження у вигляді безповоротної фінансової допомоги, добровільних пожертвувань, милосердя тощо, у тому числі благодійної та гуманітарної допомоги, відображаються відповідно в рядках 1.6, 1.6.1, 1.6.2 ГД частини І Звіту.

Інформація щодо операцій із гуманітарною допомогою відображається в додатку ГД до рядків 1.6.2 ГД, 2.4.2 ГД та 3.1 ГД до Звіту. Додаток ГД до Звіту подають неприбуткові організації, що є  отримувачами та набувачами гуманітарної допомоги.

ДПС


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
14.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято новий закон щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану Оновлено Довідник умовних кодів товарів Аванс і зарплата: строки виплати ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 06.10.2025 Оновлено перелік кодів орга...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
16.10.2025
Спадкування прав на об’єкти інтелектуальної власності: роз’яснення суду
Суддя Верховного Суду в Касаційному цивільному суді Василь Крат виступив із доповіддю «Спадкування прав інтелектуальної власності: практика касаційного суду» під час круглого столу «Спадкування та інші підстави для переходу прав на об'єкти інтелектуальної власності в нотаріальній п...
16.10.2025
Особливості медичних оглядів працівників
Медичні огляди працівників проводяться відповідними закладами охорони здоров’я, перелік яких затверджується наказом МОЗ. Працівники закладів охорони здоров’я несуть відповідальність, згідно із чинним законодавством України, за відповідність медичного висновку фактичному стану здоров&rsqu...
16.10.2025
Камеральна перевірка: п’ять найчастіших запитань від платників
З боку платників достатньо часто звучать запитання стосовно камеральних перевірок. ДПС надає відповіді на найбільш поширені. Більше за темою: Камеральна перевірка: чи можуть донарахувати ПДВ? Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі да...
Кращі матеріали