Проведення неприбутковими організаціями, внесеними контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій, операцій із гуманітарною допомогою як отримувачами або набувачами такої допомоги має відбуватися згідно із законодавством України про гуманітарну допомогу для реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами відповідної неприбуткової організації, в межах профільних законів з дотриманням вимог п. 133.4 та п. 63 підрозд. 4 розд. ХХ Податкового кодексу (далі – ПК) у період дії правового режиму воєнного стану на території України.
До переліку отримувачів та набувачів гуманітарної допомоги відповідно до Закону від 22.10.1999 № 1192-XIV «Про гуманітарну допомогу» можуть бути віднесені, зокрема:
Формування доходів та видатків, які відображаються у Звіті про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, форма якого затверджена наказом Мінфіну від 17.06.2016 № 553, зареєстрованим у Мін’юсті 07.07.2016 за № 932/29062 (далі – Звіт), здійснюється за правилами бухгалтерського обліку, на підставі належним чином складених первинних документів.
Для цілей податкового обліку доходи, одержані неприбутковими організаціями, відображаються в рядках 1.1–1.11 частини І Звіту, а суми видатків (витрат) – у рядках 2.1–2.6 частини І Звіту. Форма Звіту передбачає заповнення лише тих показників, які відображають особливості діяльності неприбуткової організації залежно від закону, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.
Зокрема, надходження у вигляді безповоротної фінансової допомоги, добровільних пожертвувань, милосердя тощо, у тому числі благодійної та гуманітарної допомоги, відображаються відповідно в рядках 1.6, 1.6.1, 1.6.2 ГД частини І Звіту.
Інформація щодо операцій із гуманітарною допомогою відображається в додатку ГД до рядків 1.6.2 ГД, 2.4.2 ГД та 3.1 ГД до Звіту. Додаток ГД до Звіту подають неприбуткові організації, що є отримувачами та набувачами гуманітарної допомоги.
ДПС
Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm