Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як бюджетній установі підтвердити статус неприбуткової організації

На це запитання відповіла ДФС у листі від 12.11.2015 р. № 25273/10/28-10-06-11.

Зокрема, ДФС наголосила, що відповідно до п.п. 133.4.1 ПКУ неприбутковою є організація (підприємство, установа) (далі — неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:  

  • утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
  • установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;
  • установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення);
  • внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі — Реєстр). Включення та виключення неприбуткових організацій з Реєстру встановлює Кабмін.

До затвердження Кабміном Порядку ведення Реєстру, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру діє Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затверджене наказом Мінфіну від 24.01.2013 р. № 37(далі — Положення № 37).

Включення неприбуткової установи та організації до Реєстру проводить територіальний контролюючий орган нижчого рівня за їх місцезнаходженням з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості згідно з п. 5 розд. I Положення № 37.

Для внесення до Реєстру неприбуткова організація подає до територіального контролюючого органу за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву за формою № 1-РН згідно з додатком 1 до Положення № 37, а також копії установчих документів.

За результатами розгляду заяви, установчих документів територіальним контролюючим органом за місцезнаходженням неприбуткової організації приймається рішення про:

  • внесення, повторне внесення неприбуткової організації до Реєстру;
  • відмову у внесенні неприбуткової організації до Реєстру.


Таким чином, документом, що підтверджує статус неприбутковості, є Рішення про внесення організації в Реєстр, видане контролюючим органом ДФС за її місцезнаходженням з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості.

Документами, що підтверджують статус бюджетної організації, можуть бути: положення про орган, установу чи організацію; статут органу, установи чи організації; рішення про створення; довідка (витяг) з ЄДРПОУ; лист вищого контролюючого органу, установи чи організації тощо.

Джерело: https://buhgalter.com.ua/news/zvitnis...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держпраці затвердила нові нормативно-правові акти з охорони праці Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії Планують затвердити примірні форми та описи уніфікованих форм типових документів, що створюються під час...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
Нове
04.12.2025
«Акт повернення майна» створює ризик повторного порушення прав попри анулювання реєстраційних дій
Адміністративне анулювання реєстраційних дій не усуває ризику повторного порушення, адже сам акт і пов’язані з ним правочини формально залишаються чинними. Докладніше див. нижче. Більше за темою: Ракета пошкодила, але не знищила ОЗ: фіксація та облік Списання майна, знищеного внаслідок воєнн...
04.12.2025
Держпідтримка аграріїв не повною мірою відповідала принципам доступності та відкритості: висновки Рахункової палати
Про це йдеться у висновках Рахункової палати за результатами аудиту відповідності державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників вимогам доступності та прозорості. Більше за темою: Як кошти державної підтримки впливають на частку сільгосптоваровиробництва? Актуалізуємо облікову політик...
04.12.2025
Як повідомляти працівників про розміри оплати праці
Ця інформація має надаватися в письмовій формі разом із заробітною платою або бути доступною працівникові для ознайомлення. Більше за темою: Работники выполняют работу на дому: куда платить налоги с зарплаты? Працівники виконують роботу вдома: куди сплачувати податки із зарплати? Відповідно до ст....
Кращі матеріали