Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як бюджетній установі підтвердити статус неприбуткової організації

На це запитання відповіла ДФС у листі від 12.11.2015 р. № 25273/10/28-10-06-11.

Зокрема, ДФС наголосила, що відповідно до п.п. 133.4.1 ПКУ неприбутковою є організація (підприємство, установа) (далі — неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:  

  • утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
  • установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;
  • установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення);
  • внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі — Реєстр). Включення та виключення неприбуткових організацій з Реєстру встановлює Кабмін.

До затвердження Кабміном Порядку ведення Реєстру, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру діє Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затверджене наказом Мінфіну від 24.01.2013 р. № 37(далі — Положення № 37).

Включення неприбуткової установи та організації до Реєстру проводить територіальний контролюючий орган нижчого рівня за їх місцезнаходженням з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості згідно з п. 5 розд. I Положення № 37.

Для внесення до Реєстру неприбуткова організація подає до територіального контролюючого органу за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву за формою № 1-РН згідно з додатком 1 до Положення № 37, а також копії установчих документів.

За результатами розгляду заяви, установчих документів територіальним контролюючим органом за місцезнаходженням неприбуткової організації приймається рішення про:

  • внесення, повторне внесення неприбуткової організації до Реєстру;
  • відмову у внесенні неприбуткової організації до Реєстру.


Таким чином, документом, що підтверджує статус неприбутковості, є Рішення про внесення організації в Реєстр, видане контролюючим органом ДФС за її місцезнаходженням з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості.

Документами, що підтверджують статус бюджетної організації, можуть бути: положення про орган, установу чи організацію; статут органу, установи чи організації; рішення про створення; довідка (витяг) з ЄДРПОУ; лист вищого контролюючого органу, установи чи організації тощо.

Джерело: https://buhgalter.com.ua/news/zvitnis...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Зарплата працівників-дистанційників менша ніж на стаціонарі: чи правомірно
Маєте стаціонарних і дистанційних працівників і хочете останнім зменшити оплату праці? Чи можливо це зробити? Більше за темою: Дистанційна та надомна робота: чи є право на трудові пільги? Що має зробити роботодавець у разі переведення з дистанційного режиму на офісний або навпаки? Підприємство пер...
18.09.2025
Чи мають кредитори право на майно без спадкоємців
Якщо спадкоємців за заповітом чи законом немає, вони усунені від права спадкування, не встигли прийняти спадщину або відмовилися від неї, тоді доля майна вирішується у судовому порядку. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Помер підприємець: що робити працівникам і спадкоємцям? Один із спадкоєм...
18.09.2025
Чи подає СГ щомісячні декларації з плати за землю на територіях активних бойових дій
СГ не зобов’язаний подавати щомісячні звітні податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) починаючи з 01.06.2024 (перший звітний період – травень 2024 рік) та річні звітні декларації (перший зв...
Кращі матеріали