Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Продаж товарів у кредит – оформлення отриманих коштів

26.11.2019

У випадку проведення розрахункових операцій з відстроченням платежу або у кредит, необхідно відповідно до вимог чинного законодавства при відпуску товару (послуги), видати покупцеві розрахунковий документ встановленої форми із зазначенням у ньому форми оплати «У КРЕДИТ»


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 20.11.2019 р. № 1449/6/99-00-05-04-01-15/ІПК

Державна податкова служба України розглянула запит ПП щодо надання податкової консультації та у порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Щодо відображення у розрахунковому документі (касовому чеку) реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО) придбання товару у кредит.

Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон № 265), дія якого поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та безготівковій формі.

Пунктом 2 ст. 3 Закону № 265 визначено, що при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Відповідно до ст. 8 Закону № 265 форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов’язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням розрахункових книжок, встановлюються органом доходів і зборів.

Пунктом 1 розділу II Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 р. № 13 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 р. за № 220/28350 (далі - Положення № 13), визначено, що фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі - касовий чек) - розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги). Форма № ФКЧ-1 касового чека наведена у додатку 1 до цього Положення.

Тобто, у випадку проведення розрахункових операцій з відстроченням платежу або у кредит, необхідно відповідно до вимог чинного законодавства при відпуску товару (послуги), видати покупцеві розрахунковий документ встановленої форми із зазначенням у ньому форми оплати «У КРЕДИТ». Таким чином, фіскальний чек, оформлений належним чином, повинен бути виданий покупцю при продажу товарів.

При цьому отримання коштів, які надходять у рахунок продажу товару у кредит, слід оприбутковувати у касі підприємства з оформленням прибуткових касових ордерів, або сума готівкових коштів, отримана від покупця, що відповідає сумі, зазначеній у фіскальному чеку з формою оплати «кредит/після оплата/відстрочка платежу», вноситься до скриньки РРО та пам’яті відповідного РРО шляхом виконання на цьому РРО операції «службове внесення» із наступним зазначенням на службовому документі номера фіскального чеку, за яким здійснено реалізацію товару в кредит.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу
Популярне
25.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2026 рік  Президент підписав Закон щодо поєднання батьківства з професійною діяльністю Записи у трудовій книжці: внесення та виправлення Пропонують внести зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського това...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
28.11.2025
ДПС роз’яснює ключові правила та порядок анулювання реєстрації платника ПДВ
Розглянемо, коли можуть анулювати реєстрацию платника ПДВ, як подати заяву за формою № 3-ПДВ та коли буде результат розгляду заяви тощо. Більше за темою: Анулювання ПДВ-реєстрації у разі ліквідації юрособи Реєстрація підприємця платником ПДВ та анулювання ПДВ-реєстрації Анулювання реєстрації платн...
28.11.2025
Які зміни в оподаткуванні чекаємо через вимоги МВФ
У своєму телеграм-каналі депутат Я. Железняк повідомив про вимоги МВФ, які викладені у прес-релізі: «Окрім реалізації стратегії реструктуризації боргу для відновлення боргової стійкості, влада також зобов’язалася активізувати зусилля щодо запобігання ухиленню від сплати податків і мінімі...
27.11.2025
Чи є підставою для призначення лікарняних паперовий листок непрацездатності
Відтепер паперовий листок непрацездатності є підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, так само як і електронний. Докладніше див. нижче. Більше за темою: Лікарняні та декретні сумісникам у 2025 році: коли та як оплачувати Лікарняний після відпустки для догляду за дитиною: ...
Кращі матеріали