Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Процедура бронювання військовозобов’язаних: роз’яснює Держпраці

16.03.2023

Заступник начальника управління інспекційної діяльності у Запорізькій області Анастасія Черних узяла участь у семінарі, що відбувся в офісі Запорізького союзу промисловців і підприємців (роботодавців) «Потенціал». Ішлося про бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час. Завідувач сектору мобілізаційної роботи апарату Запорізької ОВА Валентин Кравченко роз’яснив представникам провідних підприємств процедуру отримання відстрочки від мобілізації.

Затверджений постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час» Порядок бронювання військовозобов’язаних за списками військовозобов’язаних під час дії воєнного стану передбачає 4 групи суб’єктів, що можуть забронювати своїх працівників:

  1. органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування в разі, коли це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів;
  2. підприємства, установи й організації, яким встановлені мобілізаційні завдання (замовлення), у разі, коли це необхідно для виконання встановлених мобілізаційних завдань (замовлень);
  3. підприємства, установи й організації, які виробляють товари, виконують роботи та надають послуги, необхідні для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань;
  4. підприємства, установи й організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

Сам механізм бронювання передбачає низку основних етапів, що містять певні особливості для кожної групи суб’єктів.

Найперше, що потрібно зробити представнику будь-якої групи, – підготувати пакет документів і скласти списки відповідних працівників. За цей процес відповідальні керівники органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій. Вони також перевіряють відповідність облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам.

Відповідно до оновленого Порядку, бронювати можна до 50% військовозобов’язаних працівників, необхідних для нормального підтримання робочих процесів. Однак така кількість може перевищувати 50% у разі наявності обґрунтованої потреби, а до підприємств паливно-енергетичного комплексу обмеження щодо кількості військовозобов’язаних, що підлягають бронюванню, не застосовується взагалі.

Далі список, разом із обґрунтуванням (для недержавних суб’єктів) і довідкою подається в паперовій чи електронній формі на погодження до відповідних державних органів. Саме тут можемо побачити головну відмінність у механізмі бронювання працівників різних категорій.

  1. Органи державної влади, інші державні органи подають списки на погодження Генеральному штабу Збройних Сил (щодо військовозобов’язаних, які перебувають на військовому обліку в СБУ, Службі зовнішньої розвідки – відповідно СБУ та Службі зовнішньої розвідки). Органи місцевого самоврядування подають списки до відповідних місцевих органів виконавчої влади для подальшого погодження з Генеральним штабом Збройних Сил (СБУ, Службою зовнішньої розвідки).
  2. Підприємства, установи й організації, яким встановлені мобілізаційні завдання (замовлення), подають список до органу державної влади, іншого державного органу, який встановив (довів) мобілізаційне завдання (замовлення). В обґрунтуванні до списку надається інформація щодо рішення про встановлення мобілізаційного завдання та підтвердження відповідності облікових військовозобов’язаних.
  3. Підприємства, установи й організації, які виробляють товари, виконують роботи та надають послуги, необхідні для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, подають список до центральних органів виконавчої влади, що здійснюють керівництво Збройними Силами, іншими військовими формуваннями, в інтересах яких вони виробляють товари, виконують роботи, надають послуги, або до Мінстратегпрому. Обґрунтування має розкривати підставу для бронювання (інформація про виробництво товарів, виконання робіт і надання послуг) та містити підтвердження відповідності облікових даних військовозобов’язаних.
  4. Підприємства, установи й організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, подають список до центрального органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у відповідній сфері, або відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської держадміністрації, або відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської військової/військово-цивільної адміністрації (в разі її утворення), на території юрисдикції якої вони розташовані. В обґрунтуванні має зазначатися дата та номер рішення щодо визнання підприємства критично важливим і підтвердження відповідності облікових даних військовозобов’язаних.

Отже, визначаючи, до якої групи належить суб’єкт, слід бути уважними із вибором інстанції для подачі пакету документів. На цьому основні складнощі для суб’єкта подання закінчуються. Далі погоджені списки передаються до Мінекономіки, яке за результатами розгляду повноти заповнення та наявності обґрунтувань ухвалює відповідне рішення.

Власне, документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки, буде витяг із зазначеного рішення, засвідчений підписом (печаткою) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації.

Крім цього, встановлюється обмеження строку дії бронювання: для осіб, що працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування відстрочка надається на весь період проведення мобілізації, а для інших категорій – не більше, ніж на 6 місяців.

Отже, процедура хоч і дещо ускладнена, однак спрямована на забезпечення ефективного функціонування державних органів, підприємств, установ, організацій у  складних реаліях воєнного стану. І лише час покаже плюси та мінуси прописаних у Постанові положень.

http://zp.dsp.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
14.02.2025
Зміни в законодавстві з 10 по 14 лютого 2025 року
Кабмін затвердив зміни до Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів Унесено зміни до постанови КМУ від 14.04.1997 № 346 «Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам закладів та установ ...
Нове
13.05.2025
Що робити в разі звільнення сумісника з основного місця роботи
Працівника доцільно звільнити з посади за сумісництвом, а потім прийняти на основне місце роботи за новим трудовим договором, ураховуючи вимоги ст. 24 КЗпП. Відповідно до вимог ст. 1021 КЗпП сумісництвом вважається виконання працівником, окрім основної, іншої оплачуваної роботи на умовах трудового д...
13.05.2025
Місце проживання ФОП зареєстровано в ЄДР: чи подавати форму № 20-ОПП
Якщо місце проживання фізособи-підприємця є місцем, де провадиться його підприємницька діяльність, або воно пов’язане зі здійсненням підприємницької діяльності, то фізособа-підприємець повинна подати до контролюючого органу за основним місцем обліку протягом 10 робочих днів після реєстрації фо...
13.05.2025
Чи можна складати ПН за щоденними підсумками операцій на суми отриманих авансів
На суму попередньої оплати (авансу) податкова накладна за щоденними підсумками операцій не може бути складена. Чи може платник податку скласти податкову накладну за щоденним підсумками операцій на суми отриманих авансів? Випадки, при виникненні яких може бути складена податкова накладна за щоденним...
Кращі матеріали