Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Чи нададуть довідку про відсутність заборгованості за наявності оскарження в адміністративному чи судовому порядку

Роз’яснення

04.11.2024 13 0 0

Чи є підставою для відмови платнику податків у наданні довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, наявність сум грошових зобов’язань, які оскаржуються в адміністративному (судовому) порядку?

Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджений наказом Мінфіну від 03.09.2018 № 733 (далі – Порядок № 733), визначає механізм надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка).

Відповідно до п. 5 Порядку № 733 перевірка наявності/відсутності у платника заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, здійснюється за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів на дату формування Довідки з урахуванням наявності/відсутності податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати ЄСВ, та/або іншої заборгованості за основним та неосновними місцями обліку платника.

За відсутності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати ЄСВ, та/або іншої заборгованості з платежів (у т. ч. розстрочених, відстрочених, реструктуризованих), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, відповідний контролюючий органу, уповноважений здійснювати заходи з погашення податкового боргу, формує Довідку.

За наявності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати ЄСВ, та/або заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, платнику готується лист (у довільній формі) з вмотивованою відмовою щодо надання Довідки. Лист вручається особисто платнику (його законному чи уповноваженому представникові) або надсилається платнику у порядку, встановленому ст. 42 Податкового кодексу (далі – ПК) (п. 8 Порядку № 733).

Відповідно до п. 56.2 ПК якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених ПК або іншими законами України, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до контролюючого органу вищого рівня.

Згідно з п. 56.15 ПК скарга, подана із дотриманням строків, визначених абзацом першим п. 56.3 ПК, зупиняє виконання платником податків грошових зобов’язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.

Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов’язання, що оскаржується, вважається неузгодженою.

Абзацами першим та четвертим п. 56.18 ПК встановлено, що з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПК, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення.

При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов’язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Відповідно до абзаців першого та другого п. 2 гл. 13 розд. ІV Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Мінфіну від 12.01.2021 № 5 (далі – Порядок № 5), інформація щодо початку/продовження та результатів адміністративного або судового оскарження податкового повідомлення-рішення вноситься до інформаційної системи працівником структурного підрозділу територіального органу ДПС, яким податкове повідомлення-рішення було сформовано, на підставі документів, зазначених у розд. VII Порядку № 5 (заяви – оскарження податкового повідомлення-рішення, ухвали суду про відкриття провадження, рішення про результати розгляду скарги (заяви), рішення суду, прийнятого по суті), протягом трьох днів з дати отримання такого документа.

На підставі інформації про початок/продовження у законодавчо встановлені строки процедури адміністративного оскарження (скарга (заява) платника податків) або про початок/продовження процедури судового оскарження нарахована сума податків вважається неузгодженою, а в інтегрованій картці платника відображаються облікові показники (операції) щодо її виключення.

Ураховуючи зазначене, наявність сум грошових зобов’язань, які оскаржуються в адміністративному (судовому) порядку, не є підставою для відмови платнику податків у наданні Довідки.

Слід зазначити, що формою Заяви про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, що є додатком 2 до Порядку № 733, передбачено інформування платником податків про триваючий процес оскарження в адміністративному або судовому порядку суми грошового зобов’язання шляхом проставляння відповідної позначки.

ЗІР, категорія 135.06


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали