Підвищення окладів посадовцям місцевих радах: Мінсоцполітики
Після введення в дію постанови №525 для працівників органів місцевого самоврядування зміна структури заробітної плати не відбулася.
Умовою, за якою проводять коригування сум середнього заробітку є підвищення окладів, яке відбулося у розрахунковому періоді або в періоді, протягом якого за працівником зберігають середній заробіток. При цьому п. 10 Порядку № 100 не передбачено, що підвищення окладу має відбутися з 1 числа місяця.
МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 05.07.2019 р. № 1016/0/206-19
Директоратом норм та стандартів гідної праці Міністерства соціальної політики розглянуто лист щодо деяких питань оплати праці працівників органів місцевого самоврядування і в межах компетенції повідомляється.
Умови оплати праці працівників органів місцевого самоврядування визначено постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 р. № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (далі - постанова № 268).
Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 р. № 525 «Про внесення змін у додатки до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268» (далі - постанова № 525) внесено зміни у додатки до постанови № 268, якими упорядковано посадові оклади працівників органів місцевого самоврядування, службовців органів прокуратури та врегульовано розміри надбавки за ранги посадових осіб місцевого самоврядування.
Згідно з § 31 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. № 950 (зі змінами), постанова Кабінету Міністрів набирає чинності з дня її офіційного опублікування, якщо інше не передбачено такою постановою, але не раніше дня її опублікування.
Постанови Кабінету Міністрів публікуються в офіційних виданнях - Офіційному віснику України та газеті «Урядовий кур’єр».
Постанова № 525 опублікована в газеті «Урядовий кур’єр» № 117 (6480) від 25.06.2019 р.
Отже, норми постанови № 525 слід застосовувати з дня офіційного опублікування, а саме з 25.06.2019 року. При цьому після введення в дію вищезазначеної постанови для працівників органів місцевого самоврядування зміна структури заробітної плати не відбулася.
Розрахунок середньої заробітної плати для оплати відпустки та матеріальної винагороди проводиться з урахуванням положень Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 р. № 100 (далі - Порядок).
Пунктом 2 Порядку обчислення середньої заробітної плати встановлено, що обчислення середньої заробітної плати для оплати часу відпусток або для виплати компенсації за невикористані відпустки провадиться виходячи з виплат за останні 12 календарних місяців роботи, що передують місяцю надання відпустки або виплати компенсації за невикористані відпустки.
У всіх інших випадках збереження середньої заробітної плати середньомісячна заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за останні 2 календарні місяці роботи, що передують події, з якою пов’язана відповідна виплата.
У випадку підвищення тарифних ставок і посадових окладів на підприємстві, в установі, організації відповідно до актів законодавства, а також за рішеннями, передбаченими колективними договорами (угодами) в розрахунковому періоді і в періоді, протягом якого за працівником зберігається середній заробіток, заробітна плата, включаючи премії та інші виплати, що враховуються під час обчислення середньої заробітної плати (в тому числі збереження середнього заробітку), за проміжок часу до підвищення має бути прокоригована на коефіцієнт їх підвищення (пункт 10 Порядку).
У випадках коли підвищення тарифних ставок і окладів відбулось у періоді, протягом якого за працівником зберігався середній заробіток, за цим заробітком здійснюються нарахування тільки в частині, що стосується днів збереження середньої заробітної плати з дня підвищення тарифних ставок (окладів).
Тобто умовами для проведення коригування є підвищення окладів, яке відбулося у розрахунковому періоді або в періоді, протягом якого за працівником зберігається середній заробіток.
При цьому пунктом 10 Порядку не передбачено, що підвищення окладу має відбутися з 1 числа місяця.
Водночас зазначаємо, що листи Міністерства не є нормативно-правовими актами, за своєю природою вони носять інформаційний, роз’яснювальний та рекомендаційний характер і не повинні встановлювати нових правових норм.
Генеральний директор Директорату
Ю. Кузовой
Коментарі до матеріалу