Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Отримання коштів за програмою «Доступні ліки»: як скласти ПН?

31.03.2020 110 0 0

Механізм повного або часткового відшкодування вартості (реімбурсації) лікарських засобів суб’єктам господарювання, які провадять господарську діяльність на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами визначається Порядком реімбурсації лікарських засобів, затвердженим постановою КМУ від 17.03.2017 р. №152 «Про забезпечення доступності лікарських засобів» зі змінами та доповненнями.

Пунктом 187.7 ПКУ визначено, що датою виникнення податкових зобов’язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов’язаннями перед бюджетом.

Згідно з п. 201.1 ПКУ на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін.

Відповідно до п. 201.10 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Отже, за операцією з постачання товарів/послуг податкова накладна повинна складатися і реєструватися в ЄРПН особою, яка здійснює постачання таких товарів/послуг, на особу, якій здійснюється постачання товарів/послуг (у тому числі у разі, якщо обов’язок щодо оплати/часткової оплати за товари/послуги покладено на іншу особу).

Таким чином, у разі отримання коштів як відшкодування вартості (реімбурсації) відпущених лікарських засобів по програмі «Доступні ліки», податкова накладна складається продавцем – платником ПДВ на отримувача (покупця) – неплатника ПДВ.

При цьому, якщо вартість лікарських засобів повністю компенсується за рахунок бюджетних коштів, податкова накладна складається на дату отримання таких бюджетних коштів на поточний рахунок постачальника.

У разі, якщо вартість лікарських засобів частково оплачується кінцевим споживачем, а частково компенсується за рахунок бюджетних коштів, то податкова накладна складається:

  • на частину вартості, що оплачується кінцевим споживачем на дату такої оплати;
  • на частину вартості, що компенсується за рахунок бюджетних коштів, на дату отримання бюджетних коштів на поточний рахунок постачальника.

Порядок складання податкових накладних за операціями з постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник податку, визначено п. 12 Порядку №1307 заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. №1307 (далі – Порядок №1307).

Відповідно до вимог п. 8 Порядку №1307 при складанні податкової накладної, отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник податку, у верхній лівій частині у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та зазначається тип причини «02 – Складена на постачання неплатнику податку».

Згідно з п. 12 Порядку №1307 у разі постачання товарів/послуг отримувачу (покупцю), який не зареєстрований як платник податку, у графі «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «100000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється.

ЗІР 101.16

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали