Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Оцінювання головних бухгалтерів триватиме з 1 березня до 1 травня

04.03.2021

До 1 березня 2021 року всі головні бухгалтери бюджетних установ мають подати Анкету про виконання своїх повноважень. Її форма та правила подання не змінилися. 

Порядок проведення оцінки виконання головним бухгалтером бюджетної установи своїх повноважень затверджено наказом Мінфіну від 01.12.11 р. № 1537 (далі – Порядок № 1537) і стосується діяльності головного бухгалтера, який працює на цій посаді не менше ніж рік. Якщо в установі відбулася реорганізація і головбух працює в «новій» установі менше ніж рік, але його посадові обов’язки не змінилися, то його діяльність також підлягає оцінюванню.

Оцінює виконання головними бухгалтерами своїх повноважень комісія, яка створюється при кожному Держказначействі за місцем розташування бюджетної установи. Проводяться такі види оцінювання:

  • внутрішнє – це та анкета, яку заповнює та подає головний бухгалтер;
  • зовнішнє – з боку Держказначейства. 

Для зовнішнього оцінювання може бути використана інформація, подана бухгалтерією установи вищого рівня. Наприклад, ведення бухгалтерського обліку, своєчасність подання звітів, достовірність інформації, повнота відображення операцій, запобігання виникненню негативних результатів у діяльності установи та виявлення внутрішніх резервів. 

Результат оцінювання: 

  • позитивний – якщо головбух отримав понад 70 % від загальної кількості балів; 
  • незадовільний – менше ніж 70 % від загальної кількості балів.

Розглянемо основні етапи оцінювання: 

  • до 01.03.21 р. – заповнити та підписати анкету у свого керівника та надіслати її на погодження до установи вищого рівня. Для цього можна скористатися поштою, надіславши рекомендований лист (Порядок № 1537 не містить рекомендацій щодо способу передання анкети); 
  • до 15.03.21 р. – погодити анкету у керівника та головного бухгалтера бюджетної установи вищого рівня, якій підпорядкована бюджетна установа, якщо така установа є розпорядником коштів нижчого рівня державного або місцевого бюджету;
  • до 01.04.21 р. – заповнену та погоджену в установленому порядку анкету подати до комісії при Держказначействі за місцем розташування бюджетної установи. У разі відмови в погодженні анкети установою вищого рівня головний бухгалтер не пізніше ніж 1 квітня року, в якому проводиться оцінювання, подає комісії Анкету без відповідного погодження з інформацією щодо вжитих заходів для отримання такого погодження;
  • до 01.05.21 р. – Держказначейство проводить оцінювання роботи головного бухгалтера. 

Рішення комісії оформлюється протоколом, який підписує голова та члени комісії. 

Якщо результат оцінювання головного бухгалтера незадовільний, у протоколі наводяться рекомендації комісії щодо вдосконалення роботи головного бухгалтера та бухгалтерської служби бюджетної установи (потреба в підвищенні професійно-кваліфікаційного рівня головного бухгалтера), усунення виявлених недоліків, притягнення його до відповідальності. 

Витяг із протоколу разом із супровідним листом надсилається головному бухгалтеру та керівнику бюджетної установи для прийняття відповідного рішення. 

Про незадовільний результат орган Держказначейства в письмовій формі повідомляє керівника бюджетної установи, якій підпорядкована бюджетна установа, у разі її обслуговування в цьому органі Держказначейства, та відповідний орган

Держказначейства з метою інформування керівника бюджетної установи, якій підпорядкована бюджетна установа. 

Далі в керівника бюджетної установи та головного бухгалтера є два варіанти дій:

1) протягом двох місяців із дня отримання витягу із протоколу повідомити орган Держказначейства про вжиті заходи за результатами оцінювання;

2) оскаржити результат оцінювання протягом 10 днів із дня отримання витягу з протоколу засідання комісії. Для цього головний бухгалтер подає керівнику органу Держказначейства за місцем обслуговування бюджетної установи відповідну заяву, в якій наводяться обґрунтовані пояснення та додаткові відомості щодо його службової діяльності. За дорученням керівника органу Держказначейства комісія у присутності головного бухгалтера протягом двох тижнів із дня отримання органом Держказначейства відповідної заяви проводить повторне оцінювання. 

Зразок заповнення анкети головбуха можна скачати нижче.

Тож підготуйте документ правильно та вчасно. 

Зразок_анкета-головбуха.doc
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
09.05.2025
Мінагрополітики здійснює моніторинг відповідності критично важливих підприємств Критеріям
Мінагрополітики наголошує на неухильному дотриманні вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів протягом діяльності підприємств з дати прийняття рішення про визначення їх критично важливими.  Більше за темою: Бронювання військовозобов’язаних працівників агропромислового се...
09.05.2025
Скільки отримає пенсіонер у разі благодійної пожертви від юрособи
Якщо благодійна пожертва адресна, 70 % суми виплачується пенсіонеру, 30 % суми спрямовується до бюджету ПФУ та використовується як фінансовий ресурс на виплату пенсій. Більше за темою: Договір пожертви До фінансування пенсійних виплат на благодійній основі може долучитися будь-яка юридична або...
09.05.2025
Інструктаж з охорони праці у разі надомної або дистанційної роботи
Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи В організації працює три особи (начальник та 2 головних спеціаліста). Наразі стало питання щодо проходження навчання з ОП: чи повинен проходити начальник організації чи спеціаліст, який займається розробкою та реєстрацією інструкц...
Кращі матеріали