Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ліквідація юрособи: рекомендована послідовність дій від ДПС

Роз’яснення
10.06.2025

Ліквідація юридичної особи – це процес, результатом якого є повне припинення її діяльності та внесення запису до ЄДР. Після цього компанія юридично припиняє своє існування.

Мінімальний строк пред’явлення вимог кредиторів – 2 місяці, однак сама процедура зазвичай триває довше через проведення перевірок, погашення боргів, закриття рахунків тощо.

Основні етапи ліквідації:

1. Прийняття рішення про ліквідацію

Рішення приймають учасники (власники, акціонери) загальними зборами.

Складається протокол, де зазначаються:

  • перелік учасників зборів,
  • порядок денний,
  • голосування щодо ліквідації,
  • призначення ліквідаційної комісії (ліквідатора),
  • визначення її повноважень.

2. Повідомлення держреєстратора

До ЄДР вносяться відомості про те, що компанія перебуває в процесі припинення.

Повідомлення подається через державного реєстратора або нотаріуса.

3. Інформування податкових органів

Платник податків повідомляє контролюючий орган за місцем обліку про ліквідацію (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації).

Письмово повідомити ГУ ДПС у м. Києві за адресою: 04116, м. Київ вул. Шолуденка, 33/19 або Центри обслуговування платників – контакти розміщено за посиланням: https://kyiv.tax.gov.ua/okremi-storin...

4. Повідомлення кредиторів

На основі бухгалтерських документів визначаються кредитори.

Їм надсилаються письмові повідомлення із пропозицією надати свої вимоги.

5. Розрахунки, активи, ліквідаційний баланс

Проводиться продаж активів, сплата боргів, податків, ЄСВ.

Якщо після розрахунків залишаються активи – вони розподіляються між учасниками.

Складається ліквідаційний баланс, який затверджують учасники і подають до Центру обслуговування платників за місцем реєстрації.

6. Закриття рахунків і анулювання документів

Закриваються всі банківські рахунки.

Отримуються банківські виписки.

Анулюються ліцензії, дозволи, митна акредитація, записи в реєстрах.

Проводиться звільнення працівників згідно з трудовим законодавством.

7. Перевірка або рішення про її недоцільність

Податкова проводить документальну перевірку (пп. 78.1.7 Податкового кодексу).

Можливе прийняття рішення про зняття з обліку без перевірки, якщо:

  • компанія не має боргів і працівників,
  • рахунки неактивні або закриті,
  • звітність відсутня/нульова,
  • анульовано свідоцтво платника ПДВ.

По єдиному внеску строки давності не застосовуються (ч. 16 ст. 25 Закону від 08.07.2010 № 2464-VI).

8. Отримання довідок про відсутність заборгованості

Після перевірки та узгодження грошових зобов’язань:

  • податкова формує запис про відсутність заборгованості у формі № 30-ОПП;
  • інформація надсилається до ЄДР через Мін’юст для завершення ліквідації.

9. Архівування документів і знищення печаток

Передаються документи, що підлягають тривалому зберіганню (наприклад, з питань зарплати).

Печатки та штампи знищуються самостійно з оформленням акту.

10. Завершальна реєстрація ліквідації

Реєстратор на підставі документів і довідок:

  • вносить запис до ЄДР про припинення юридичної особи;
  • видає відповідне повідомлення ліквідатору.

Головне управління ДПС у м. Києві

Likvidatsiya.pdf
Відкрити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
10.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Критичні для потреб ЗСУ підприємства зможуть бронювати 100 % працівників Розширено перелік підстав для завершення валютного нагляду за експортними операціями Рішенням суду позбавлено премії головну бухгалтерку: що стало причиною Парламент прийняв законопроєкт...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
10.06.2025
Виправляємо помилку в додатку 5 (Д5) до податкової декларації з ПДВ
Розглянемо, яким чином виправити помилку, допущену у додатку 5 (Д5) до податкової декларації з ПДВ. Більше за темою: Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок Яким чином виправити помилку, допущену у додатку 5 (Д5) до податкової декларації з ПДВ? Відповідно до п. 5...
10.06.2025
Закриття всіх рахунків ЮО під час зняття з обліку в ДПС
Ліквідаційна комісія до завершення строку пред’явлення вимог кредиторів закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім одного (ліквідаційного) рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юрособи. Більше за темою: Ліквідація підприємств та прип...
10.06.2025
СГ уклав з ОМС договір сервітуту про право користування чужою земельною ділянкою: що з платою за землю
У СГ, який уклав з ОМС договір земельного сервітуту як на платній так і безоплатній основі, не вбачається підстав для виникнення у порядку, визначеному положеннями розд. XII ПК, податкових зобов’язань з плати за землю за земельні ділянки (їх частини), щодо яких встановлено земельний сервітут н...
Кращі матеріали