Більше за темою:
Часткова ліквідація основних засобів: ПДВ-наслідки
Ліквідація об’єкта основних засобів: документальне оформлення та облік
Ліквідація юридичної особи – це процес, результатом якого є повне припинення її діяльності та внесення запису до ЄДР. Після цього компанія юридично припиняє своє існування.
Мінімальний строк пред’явлення вимог кредиторів – 2 місяці, однак сама процедура зазвичай триває довше через проведення перевірок, погашення боргів, закриття рахунків тощо.
Рішення приймають учасники (власники, акціонери) загальними зборами.
Складається протокол, де зазначаються:
До ЄДР вносяться відомості про те, що компанія перебуває в процесі припинення.
Повідомлення подається через державного реєстратора або нотаріуса.
Платник податків повідомляє контролюючий орган за місцем обліку про ліквідацію (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації).
Письмово повідомити ГУ ДПС у м. Києві за адресою: 04116, м. Київ вул. Шолуденка, 33/19 або Центри обслуговування платників – контакти розміщено за посиланням: https://kyiv.tax.gov.ua/okremi-storin...
На основі бухгалтерських документів визначаються кредитори.
Їм надсилаються письмові повідомлення із пропозицією надати свої вимоги.
Проводиться продаж активів, сплата боргів, податків, ЄСВ.
Якщо після розрахунків залишаються активи – вони розподіляються між учасниками.
Складається ліквідаційний баланс, який затверджують учасники і подають до Центру обслуговування платників за місцем реєстрації.
Закриваються всі банківські рахунки.
Отримуються банківські виписки.
Анулюються ліцензії, дозволи, митна акредитація, записи в реєстрах.
Проводиться звільнення працівників згідно з трудовим законодавством.
Податкова проводить документальну перевірку (пп. 78.1.7 Податкового кодексу).
Можливе прийняття рішення про зняття з обліку без перевірки, якщо:
По єдиному внеску строки давності не застосовуються (ч. 16 ст. 25 Закону від 08.07.2010 № 2464-VI).
Після перевірки та узгодження грошових зобов’язань:
Передаються документи, що підлягають тривалому зберіганню (наприклад, з питань зарплати).
Печатки та штампи знищуються самостійно з оформленням акту.
Реєстратор на підставі документів і довідок:
Головне управління ДПС у м. Києві