Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ліквідація юрособи: рекомендована послідовність дій від ДПС

Роз’яснення
10.06.2025

Ліквідація юридичної особи – це процес, результатом якого є повне припинення її діяльності та внесення запису до ЄДР. Після цього компанія юридично припиняє своє існування.

Мінімальний строк пред’явлення вимог кредиторів – 2 місяці, однак сама процедура зазвичай триває довше через проведення перевірок, погашення боргів, закриття рахунків тощо.

Основні етапи ліквідації:

1. Прийняття рішення про ліквідацію

Рішення приймають учасники (власники, акціонери) загальними зборами.

Складається протокол, де зазначаються:

  • перелік учасників зборів,
  • порядок денний,
  • голосування щодо ліквідації,
  • призначення ліквідаційної комісії (ліквідатора),
  • визначення її повноважень.

2. Повідомлення держреєстратора

До ЄДР вносяться відомості про те, що компанія перебуває в процесі припинення.

Повідомлення подається через державного реєстратора або нотаріуса.

3. Інформування податкових органів

Платник податків повідомляє контролюючий орган за місцем обліку про ліквідацію (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації).

Письмово повідомити ГУ ДПС у м. Києві за адресою: 04116, м. Київ вул. Шолуденка, 33/19 або Центри обслуговування платників – контакти розміщено за посиланням: https://kyiv.tax.gov.ua/okremi-storin...

4. Повідомлення кредиторів

На основі бухгалтерських документів визначаються кредитори.

Їм надсилаються письмові повідомлення із пропозицією надати свої вимоги.

5. Розрахунки, активи, ліквідаційний баланс

Проводиться продаж активів, сплата боргів, податків, ЄСВ.

Якщо після розрахунків залишаються активи – вони розподіляються між учасниками.

Складається ліквідаційний баланс, який затверджують учасники і подають до Центру обслуговування платників за місцем реєстрації.

6. Закриття рахунків і анулювання документів

Закриваються всі банківські рахунки.

Отримуються банківські виписки.

Анулюються ліцензії, дозволи, митна акредитація, записи в реєстрах.

Проводиться звільнення працівників згідно з трудовим законодавством.

7. Перевірка або рішення про її недоцільність

Податкова проводить документальну перевірку (пп. 78.1.7 Податкового кодексу).

Можливе прийняття рішення про зняття з обліку без перевірки, якщо:

  • компанія не має боргів і працівників,
  • рахунки неактивні або закриті,
  • звітність відсутня/нульова,
  • анульовано свідоцтво платника ПДВ.

По єдиному внеску строки давності не застосовуються (ч. 16 ст. 25 Закону від 08.07.2010 № 2464-VI).

8. Отримання довідок про відсутність заборгованості

Після перевірки та узгодження грошових зобов’язань:

  • податкова формує запис про відсутність заборгованості у формі № 30-ОПП;
  • інформація надсилається до ЄДР через Мін’юст для завершення ліквідації.

9. Архівування документів і знищення печаток

Передаються документи, що підлягають тривалому зберіганню (наприклад, з питань зарплати).

Печатки та штампи знищуються самостійно з оформленням акту.

10. Завершальна реєстрація ліквідації

Реєстратор на підставі документів і довідок:

  • вносить запис до ЄДР про припинення юридичної особи;
  • видає відповідне повідомлення ліквідатору.

Головне управління ДПС у м. Києві

Likvidatsiya.pdf
Відкрити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
01.07.2025
Чи потрібна ФОП електронна трудова книжка
Електронна трудова книжка може спростити процедуру підтвердження стажу та нарахування пенсійних виплат. Більше за темою: Електронні та паперові трудові книжки: що краще обрати та як використовувати Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат Зміни до законодавства про трудові відно...
01.07.2025
Чи припиняються трудові відносини при передачі суб’єкта господарювання
Трудові відносини при передачі суб’єкта господарювання не припиняються, а продовжуються з набувачем. Більше за темою: Правомірність продовження дії строкового трудового договору Чи можна достроково розірвати трудовий договір із практикантом? Зміни до законодавства про трудові відносини в ум...
01.07.2025
Коли роботодавець може звільнити працівника за невідповідність посаді
Розглянемо випадки, коли роботодавець може звільнити працівника за невідповідність посаді. Більше за темою: Звільнення працівників за скороченням під час призупинення трудового договору Звільнення директора підприємства: правила та нюанси Дії роботодавця в разі перебування працівника в нетве...
Кращі матеріали