Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Які дії платника, якщо протягом операційного дня не отримано квитанції щодо прийняття/неприйняття або зупинення реєстрації ПН/РК?

23.11.2023 23 0 0

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 201.10 Податкового кодексу (далі – ПК) під час здійснення операцій з постачання товарів/послуг платник податку – продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені строки скласти податкову накладну (далі – ПК), зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його ПН та/або розрахунку коригування (далі – РК) до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання ПН та/або РК в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН/РК, така РН вважається зареєстрованою в ЄРПН.

Згідно з п. 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246 (далі – Порядок № 1246), ПН та/або РК приймаються до ЄРПН у разі дотримання вимог, установлених п. 192.1, п. 2001.3, 2001.9 та п. 201.1, 201.10 і 201.16 ПК.

Відповідно до п. 12 Порядку № 1246 після надходження ПН та/або РК до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема:

  • відповідності ПН та/або РК затвердженому формату (стандарту);
  • чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких ПН та/або РК;
  • дотримання вимог, установлених п. 192.1 та п. 201.10 ПК;
  • наявності помилок під час заповнення обов’язкових реквізитів відповідно до п. 201.1 ПК;
  • наявності суми ПДВ відповідно до п. 2001.3 і 2001.9 ПК (для ПН та/або РК, що реєструються після 1 липня 2015 року);
  • факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації ПН та/або РК з такими ж реквізитами;
  • наявності підстав для зупинення реєстрації ПН та/або РК.

З метою отримання зареєстрованих ПН та/або РК платник податку складає запит в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилає його за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з накладенням кваліфікованого електронного підпису відповідно до абзаців першого – третього п. 10 Порядку № 1246 (п. 21 та 22 Порядку № 1246).

Відповідно до п. 3 Порядку № 1246, операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин.

Пунктом 25 Порядку № 1246 визначено, що платник податку через електронний кабінет шляхом перегляду в режимі реального часу має доступ до даних ЄРПН щодо складених ним чи його контрагентами ПН та/або РК.

Ураховуючи усі складові реєстрації ПН та/або РК, з метою з’ясування обставин, за якими протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН/РК, пропонуємо звернутись до контролюючих органів з детальним описом ситуації.

ГУ ДПС у Дніпропетровській області

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали