Яким чином суб’єкт господарювання має зберігати марки акцизного податку, які відклеїлись від пляшки під час відкупорювання (розкриття) товару?
При здійснені роздрібної торгівлі алкогольними напоями на розлив, зокрема коктейлями, Законами N 265, N 481 та Постановою N 1251 не передбачено заходів щодо поводження з марками акцизного податку, зокрема зберігання залишків марок акцизного податку при відкритті/відкупорюванні пляшки.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 30.11.2021 № 4555/ІПК/99-00-07-05-02-06
Державна податкова служба України розглянула звернення Товариства щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Відповідно до звернення, Товариство здійснює діяльність у сфері торгівлі, в тому числі алкогольними напоями.
Товариство звертається з проханням надати роз’яснення на наступні питання (в контексті звернення):
Чи зобов’язаний суб’єкт господарювання забезпечувати спеціальні заходи щодо поводження з марками акцизного податку при відкритті/відкупорюванні пляшок з алкогольними напоями для подальшої їх реалізації кінцевим споживачам, для збереження їх цілісності до повної реалізації алкогольного напою, в тому числі шляхом їх обережного зняття з горловини пляшки?
Чи допускається розривання марки акцизного податку при відкритті пляшки алкогольного напою для подальшого його реалізації кінцевому споживачу?
Чи має суб’єкт господарювання, що здійснює реалізацію алкогольних напоїв кінцевим споживачам на розлив, зберігати частини марок акцизного податку, відірвались (залишилися на пробці) при відкупорюванні (розкритті) товару?
Чи має суб’єкт господарювання зберігати марку акцизного податку, якщо при відкупорюванні (розкритті) пляшки підакцизного товару марка акцизного податку не розірвалась, а відклеїлась від пляшки?
Яким чином суб’єкт господарювання має зберігати марки акцизного податку, які відклеїлись від пляшки під час відкупорювання (розкриття) товару?
Правовідносини у цій сфері регулюються Кодексом, Законом України від 19 грудня 1995 року N 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин що використовується в електронних сигаретах, та пального» (далі - Закон N 481) та Постановою кабінету міністрів України від 17 грудня 2010 року N 1251 Про затвердження положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах (далі - Постанова N 1251).
Алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в України, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством (ст. 11 Закону N 481).
Відповідно до п. 226.1 ст. 226 Кодексу у разі виробництва на митній території України алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, чи ввезення таких товарів на митну територію України платники податку зобов'язані забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару.
Відповідно до п. 226.1 ст. 226 Кодексу виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюються відповідно до положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 21 Постанови N 1251 для прикріплення марок використовується клей (дисперсійний, дескрин тощо), який не дає змоги зняти їх з виробів без пошкодження, у тому числі під час відкупорювання (розкривання) товару, і змивається у разі потреби в митті пляшок для повторного їх використання.
Враховуючи викладене та як відповідь на питання повідомляємо.
Платник податків, відповідно до Кодексу, в частині маркування алкогольних напоїв у разі виробництва чи ввезення алкогольних напоїв, зобов’язаний забезпечити їх маркування марками встановленого зразка у такий спосіб, щоб марка акцизного податку розривалася під час відкупорювання (розкривання) товару. Тобто розірвання марки акцизного податку встановленого зразку є обов’язковою умовою при відкупорюванні пляшки.
При здійснені роздрібної торгівлі алкогольними напоями на розлив, зокрема коктейлями, Законами N 265, N 481 та Постановою N 1251 не передбачено заходів щодо поводження з марками акцизного податку, зокрема зберігання залишків марок акцизного податку при відкритті/відкупорюванні пляшки.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Коментарі до матеріалу