Які витрати мають право врахувати нотаріуси при визначені сукупного чистого доходу?
25.04.2017 289 0 0
Правовий порядок регулювання оподаткування доходів фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність в Україні, встановлюється Податковим кодексом України (далі – Кодекс). Згідно з пунктом 178.3 статті 178 Кодексу оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниці між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності.
У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат.
Кодексом не передбачено будь-якого переліку витрат для фізичних осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність.
Разом з цим, при визначенні сукупного чистого доходу приватного нотаріуса враховуються витрати, наведені в Узагальнюючій податковій консультації щодо деяких питань оподаткування фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (приватних нотаріусів, адвокатів), затвердженій наказом ДПС України від 24.12.2012 № 1185 та в Узагальнюючій податковій консультації щодо витрат приватного нотаріуса, затвердженій наказом Міндоходів України від 30.12.2013 № 884.
Так, до витрат приватного нотаріуса можуть бути віднесені, зокрема:
– оренда робочого місця нотаріуса, у тому числі його поточний ремонт, обладнання пандусу для під’їзду інвалідів;
– страхування цивільно-правової відповідальності приватного нотаріуса;
– технічне забезпечення діяльності робочого місця нотаріуса та його обслуговування:
– охоронна та пожежна сигналізація;
– металеві двері або металеві ролети;
– металеві грати, захисні ролети та броньована ударостійка плівка на вікнах;
– металеві шафи;
– вогнестійкий сейф;
– інформаційна вивіска;
– обслуговування технічного обладнання (комп’ютери, у тому числі їх програмне забезпечення, принтери, сканер, ксерокс, факс, телефон тощо);
– підключення та користування мережею Інтернет без обмеження кількості провайдерів, включаючи мобільний Інтернет;
– телекомунікаційні послуги;
– меблі;
– програмне забезпечення, користування електронною базою законодавства;
– встановлення, обслуговування та користування державними та єдиними реєстрами;
– виготовлення печатки, штампів з текстами посвідчувальних написів;
– витрати на придбання спеціальних бланків нотаріальних документів та ведення реєстрів для реєстрації нотаріальних дій, книг, журналів реєстрації (обліку), передбачених номенклатурою;
– витрати на придбання канцелярського приладдя (картонажі, архівні папки, твердий картон, канцелярський папір, технічні засоби для прошивання документів тощо);
– витрати на забезпечення збереження документів нотаріального діловодства;
– проходження підвищення кваліфікації, участь у короткотермінових семінарах, міжнародних семінарах, симпозіумах, науково-практичних конференціях; удосконалення професійної майстерності; навчання в школі молодого нотаріуса; придбання та передплата юридичної літератури (книг, журналів, дисків, програм тощо);
– оплата праці та обов’язкові нарахування на фонд оплати праці помічників, секретарів, стажистів (найманих працівників);
– сплата внесків до Пенсійного фонду України, у тому числі на користь найманих працівників, та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування;
– відкриття рахунків у банках та їх розрахунково-касове обслуговування (депозитні рахунки);
– витрати на поштові та кур’єрські послуги, необхідні для ведення нотаріальної діяльності;
– комунальні витрати (електро-, газо-, тепло-, водопостачання) на утримання робочого місця приватного нотаріуса, у разі якщо це нежитлове приміщення є власністю приватного нотаріуса;
– сплату щомісячних членських внесків нотаріусами на забезпечення нотаріального самоврядування, відповідно до статті 16 Закону України від 02 вересня 1993 року № 3425 «Про нотаріат» зі змінами та доповненнями.
Джерело: http://zak.sfs.gov.ua/media-ark/news-...
Коментарі до матеріалу