Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як звільнитися працівнику у зв’язку зі смертю роботодавця

01.04.2025

До фахівця управління інспекційної діяльності у Кіровоградській області за консультацією звернулася пані Ольга (ім’я змінено), яка працювала у підприємця на території Світловодської громади. З березня 2022 року вона перебувала у відпустці по догляду за дитиною до трьох років. Коли відпустка закінчилась, Ольга дізналась, що її роботодавець-ФОП помер.

Жінці порадили звернутися до фахівця управління і вона розповіла інспектору праці свою історію.

Інспектор на це повідомила, що смерть роботодавця – фізичної особи або набрання законної сили рішенням суду про визнання такої фізичної особи безвісно відсутньою чи про оголошення її померлою є підставою для припинення трудового договору відповідно до п. 81 ч. 1 ст. 36 КЗпП.

Процедуру припинення трудового договору у разі вищевказаних обставин визначено Порядком, затвердженим постановою КМУ від 14.10.2022 № 1172.

Для припинення трудового договору згідно з Порядком працівник подає в електронній або паперовій формі до будь-якого центру зайнятості:

  • заяву про припинення трудового договору, де зазначає інформацію про смерть роботодавця – фізичної особи або набрання законної сили рішенням суду про визнання такої фізичної особи безвісно відсутньою чи про оголошення її померлою;
  • копію свідоцтва про смерть чи копію рішення суду, що набрало законної сили, якщо є;
  • копії паспорта та реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • інформацію про роботодавця: прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) роботодавця – фізичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків або індивідуальний податковий номер (для фізичної особи – підприємця) (за наявності такого у роботодавця);
  • копію примірника трудового договору або наказу (розпорядження) про прийняття на роботу, а у випадкуїх відсутності – відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;
  • копію трудової книжки – за наявності.

У день подання від працівника заяви, центр зайнятості повідомляє ПФУ та ДПС про припинення трудового договору та надсилає їм відповідну інформацію про працівника та роботодавця.

Датою припинення трудового договору є день, коли працівник подав заяву.

Протягом трьох робочих днів з дня надходження інформації про припинення трудового договору Пенсійним фондом України вноситься відповідна інформація до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Центр зайнятості на вимогу працівника на підставі відомостей з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування вносить запис про припинення трудового договору до трудової книжки, яку надав працівник, із зазначенням причини звільнення відповідно до п. 81 ч. 1 ст. 36 КЗпП, але не раніше ніж через три робочих дні з дня подання заяви.

Якщо ж працівник не має потрібних документів і центр зайнятості через це не може припиняти трудовий договір, працівник може подати позов до суду. У такий спосіб він зможе встановити юридичний факт припинення трудових відносин.

Пані Ольга вислухала рекомендації, а через деякий час змогла розірвати трудові відносини та стати на облік до Центру зайнятості.

Південно-Східне міжрегіональне управління Держпраці


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 13.06.2025 Унесено зміни до Правил організації статистичної звітності Змінено Критерії важливих підприємств з метою броню...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
27.06.2025
Збільшення залишку від’ємного значення ПДВ на підставі поданого уточнюючого розрахунку: що вказати у таблиці 1 додатка 2 (Д2)
Зазначається звітний (податковий) період декларації з ПДВ, до якої подається уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок (тобто період, у якому фактично виникло від’ємне значення).   Більше за темою: Як виправ...
27.06.2025
Як виправити помилки, самостійно виявлені в податковій декларації юрособою – єдинником третьої групи
Покажемо, як виправити помилки, самостійно виявлені у податковій декларації платника єдиного податку третьої групи (юрособи), у разі подання уточнюючої податкової декларації? Більше за темою: Порядок визначення мінімального податкового зобов’язання єдинниками третьої групи Чи можуть єди...
27.06.2025
Як заповнити Заяву за формою № 8-ОПП у разі зміни організаційної форми професійної діяльності
Яким чином заповнюється Заява за формою № 8-ОПП, якщо адвокат змінює організаційну форму професійної діяльності (з індивідуальної на адвокатське бюро, об’єднання)? Більше за темою: Незалежна професійна діяльність: від взяття на облік до припинення діяльності Як декларувати доходи від не...
Кращі матеріали