Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як із 01.01.2020 р. складати ПН за щоденними підсумками операцій

10.12.2019

У податкових накладних за щоденними підсумками операцій, що будуть складати починаючи з 01.01.2020 р, показники табличної частини розділу Б повинні заповнюватися за загальними правилами, встановленими Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом Мінфіну України від 31.12.2015 р. № 1307.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 28.11.2019 р. № 1639/5/99-00-07-03-02-16/ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо порядку заповнення податкової накладної за щоденними підсумками операцій починаючи з 01.01.2020 та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), повідомляє.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПКУ на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) у встановлений ПКУ термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках обов’язкові реквізити, зокрема, код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.

Пунктом 201.4 статті 201 ПКУ передбачено, що податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції), зокрема, у разі здійсненій постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника).

Форма та Порядок заповнення податкової накладної затверджені наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 (далі - Порядок № 1307).

Згідно з пунктами 8 та 12 Порядку № 1307 у верхній лівій частині податкової накладної, яка складається за щоденними підсумками , "операція", робиться відповідна помітка «X» та зазначається тип причини «11», у рядку «Особа (платник податку) - покупець» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер покупця» відображається умовний Індивідуальний податковий номер «100000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється.

Порядок заповнення табличної частини податкової накладної визначено пунктом 16 Порядку № 1307, згідно з яким до розділу Б податкової накладної вносяться дані у розрізі опису (номенклатури) постачання товарів/послуг, зокрема, до графи 3.1 - код товару згідно з УКТ ЗЕД.

Графа 3.1 заповнюється на всіх етапах постачання товарів/послуг.

Платники податку, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з ДКПП не повністю, але не менше ніж чотири перші цифри відповідного коду. При цьому код згідно з УКТ ЗЕД зазначається на рівні позиції, підпозиції, категорії, підкатегорії відповідно до Закону України «Про Митний тариф України».

У разі постачання товару, ввезеного на митну територію України, у графі 3.2 податкової накладної проставляється позначка «X». Графа 3.2 заповнюється на всіх етапах постачання товару.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 року № 199 «Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування» фіскальний звітний чек (Z-звіт) містить підсумки розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги) за кожним запрограмованим кодом товару (послуги) із зазначенням його найменування, реалізованої кількості.

Отже, на сьогодні платник податку у податковій накладній, яка складається за щоденними підсумками операцій, згруповує в графі «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця» товари/послуги за групами, що відповідають певному коду товару згідно з УКТ ЗЕД / коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, при цьому графи 4, 5, 6 та 7 податкової накладної можуть не заповнюватися.

Згідно з наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2018 № 763, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12.10.2018 за № 1157/32609, пункт 14 Порядку № 1307 доповнено абзацом п'ятим такого змісту:

«У разі складання податкової накладної за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у рядку «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причин» такої податкової накладної робиться позначка «X» та зазначається тип причини 11. При цьому у рядку «Отримувач (покупець)» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «100000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється. Інші дані та показники такої податкової накладної заповнюються за правилами, визначеними цим Порядком.».

Такі зміни наберуть чинності з 01.01.2020.

Таким чином, з урахуванням вищезазначених змін, у податкових накладних за щоденними підсумками операцій, що будуть складатися, починаючи з 01.01.2020, показники табличної частини розділу Б повинні заповнюватися за загальними правилами, встановленими Порядком № 1307.

Зокрема, такими правилами передбачено заповнення табличної частини  розділу Б податкової накладної у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, а саме:

1) у графі 2 зазначається опис (номенклатура) товарів/послуг продавця;

2) у графах 3.1, 3.3 - код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг;

3) у графах 4 та 5 - одиниця виміру товарів/послуг;

4) у графі 6 - кількість (об’єм, обсяг) постачання товарів/послуг;

5) у графі 7 - ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ;

6) у графі 8 - код ставки;

7) у графі 10 - обсяг постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ;

8) у графі 11 - сума податку на додану вартість.

З питання визначення коду товарної класифікації згідно з УКТ ЗЕД для окремих товарів (продукції) при оформленні документів (у тому числі податкових накладних) під час здійснення платником податку операцій з постачання таких товарів (продукції) платник податку може звернутися до Торгово-промислової палати України (її регіональних відділень) або науково-дослідного інституту судових експертиз.

Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які перераховані ПКУ.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу
Популярне
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
17.11.2025
В який термін роботодавець отримує повідомлення про звернення потерпілого про нещасний випадок
В який термін заклад охорони здоров’я зобов’язаний передати повідомлення про звернення потерпілого про нещасний випадок?  Більше за темою: Нещасний випадок на підприємстві: як діяти В який термін заклад охорони здоров’я зобов’язаний передати повідомлення про звернення п...
17.11.2025
Хто може засвідчити довіреність на внесення змін у ДРФО за відсутності нотаріуса
Розглянемо, ким може бути засвідчена довіреність на проведення реєстрації/внесення змін у ДРФО та отримання картки платника податків, якщо у нотаріуса неможливо її засвідчити. Більше за темою: Договір доручення: складаємо правильно Ким може бути засвідчена довіреність на проведення реєстрації/внесе...
17.11.2025
За яких умов виробник електроенергії, який не має ліцензії, не є платником акцизного податку
Виробник електроенергії, який здійснює операції з реалізації електроенергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлюваних джерел енергії до 5 МВт як активний споживач, який може здійснювати реалізацію електроенергії без отримання ліцензії на такий вид діяльності, не ...
Кращі матеріали