Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як відбувається проходження е-лікарняного на підприємстві

07.07.2021

Поступово Україна переходить на автоматичне формування е-лікарняних замість видачі паперових листків непрацездатності. Перехідна модель триватиме з червня по серпень 2021 року, однак уже зараз багато роботодавців почнуть працювати з електронною версією звичних лікарняних.

У Фонді соціального страхування розповіли про етапи проходження е-лікарняного на підприємстві для призначення матеріального забезпечення застрахованій особі.

Процес:

  • Якщо щодо страхового випадку працівника сформують електронний медичний висновок замість видачі паперового лікарняного, на його підставі автоматично сформується е-лікарняний.
  • Сповіщення про відкриття е-лікарняного надійде роботодавцю в кабінеті страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.
  • Сформований е-лікарняний стане доступним для перегляду у день його створення, однак підставою для надання матеріального забезпечення стане лише після закриття. А у випадку допомоги по вагітності та пологах – одразу після створення.
  • Е-лікарняний друкується або залишається в електронному вигляді (за рішенням роботодавця).

Коли чекати лікарняні виплати? На призначення працівнику матеріального забезпечення відведено не більше 10 календарних днів з дня закінчення періоду дії е-лікарняного.

Що відбувається далі:

  • Кадрова служба визначає страховий стаж застрахованої особи (пільги) та кількість календарних днів непрацездатності, що підлягають оплаті за рахунок коштів роботодавця та Фонду соціального страхування України.
  • Е-лікарняний, відомості щодо визначеного страхового стажу та кількості днів непрацездатності, що підлягають оплаті, передаються до комісії (уповноваженого) із соцстрахування підприємства.
  • Рішення про призначення або відмову у призначенні матеріального забезпечення комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства передає до підрозділу бухгалтерії підприємства, який нараховує матеріальне забезпечення.

Далі бухгалтерія розраховує матеріальне забезпечення на підставі е-лікарняного (за необхідності його паперової роздруківки) та рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства.

Заповнюється заява-розрахунок та подається до відділення Фонду за місцем обліку. Подати заяву-розрахунок до ФССУ роботодавець має не пізніше 5 робочих днів з моменту прийняття рішення про призначення матеріального забезпечення комісією (уповноваженим).

Якщо роботодавець має декілька листків непрацездатності різних видів, він має подати заяви-розрахунки окремо за кожним видом лікарняних.

www.fssu.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 01.08.2025 Із 6 серпня ДПС змінює кваліфіковані сертифікати для підписання повідомлень: завантажте нові Кабмін пропонує зміни до Закону про бухоблік щодо запровадження звітності із сталого розв...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
13.08.2025
Обов’язки роботодавця з охорони праці при дистанційній роботі
Використовуєте роботу дистанційних працівників? Тоді слід розробити Інструкцію з охорони праці! Більше за темою: Інструкція з охорони праці для працівників офісу Інструкція з охорони праці для студентів, що проходять виробничу практику Обов’язки роботодавця із забезпечення охорони праці прац...
13.08.2025
Особливості врахування витрат, не пов’язаних із господарською діяльністю
Витрати по окремим операціям, не пов’язаним із господарською діяльністю, не враховуються при визначенні об’єкта обкладення податком на прибуток підприємств. Так, за окремими операціями виникають різниці, на які збільшується фінансовий результат до оподаткування. Детальніше див. нижче. Бі...
13.08.2025
За яких умов працівники можуть оформити неоплачувані відпустки під час воєнного стану
Законодавство передбачає два основні види неоплачуваних відпусток: за згодою сторін або в обов’язковому порядку. Кожен вид має свої особливості, зокрема, умови оформлення, тривалість і порядок припинення. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Заміна відпустки грошовою компенсацією: коли та ...
Кращі матеріали