Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як отримати копію податкової звітності, засвідчену відбитком печатки органу ДПС

Роз’яснення
31.03.2025

Як платник податків може отримати засвідчену копію податкової звітності та чи засвідчується така копія відбитком печатки органу ДПС для пред’явлення за місцем вимоги?

Стаття 10 Закону від 13.01.2011 № 2939-VІ «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон № 2939) передбачає, що кожна особа має право, зокрема, доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається.

Розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов’язані, зокрема, надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом.

Порядок засвідчення копій документів (склад реквізитів документів, вимоги до змісту і розташування реквізитів документів) визначено вимогами Національного стандарту ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система документації Вимоги до оформлення документів», затвердженого наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 01.07.2020 № 144 (далі – Стандарт 4163:2020).

Зокрема, п. 5.26 розд. 5 Стандарту 4163:2020 визначено, що відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів: слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища, дати засвідчення копії.

У випадках, визначених законодавством, копії документів засвідчують відбитком печатки юридичної особи, структурного підрозділу (служби діловодства, служби кадрів, бухгалтерії тощо) юридичної особи або печатки «Для копій».

Абзацом першим п. 42.6 Податкового кодексу (далі – ПК) встановлено, що електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до вимог ПК, Законів від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон № 851) та від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору.

Частиною 1 ст. 5 Закону № 851 визначено, що електронний документ – це документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа, без яких він відповідно до абзацу п’ятого ст. 1 Закону № 851 не може бути підставою для його обліку і не матиме юридичної сили.

Слід зазначити, що відмінністю електронного документа від паперового є те, що до обов’язкових реквізитів відноситься електронний підпис, що дозволяє ідентифікувати укладача документа та гарантувати незмінність документа під час його передачі. Ще однією особливістю електронного документу є те, що він може бути створений, переданий, збережений і перетворений електронними засобами у візуальну форму.

Оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону № 2155 (ч. 1 ст. 7 Закону № 851).

Оригінал електронного документа повинен давати змогу довести його цілісність та справжність у порядку, визначеному законодавством; у визначених законодавством випадках може бути пред’явлений у візуальній формі відображення, в тому числі у паперовій копії (ч. 4 ст. 7 Закону № 851).

Електронна копія електронного документа засвідчується у порядку, встановленому законом (ч. 5 ст. 7 Закону № 851).

Отже, для виготовлення копії паперового документа та копії електронного документа, а також засвідчення вірності його копії використовуються одні й ті ж вимоги законодавства.

Платник податків має право звернутися до органу ДПС щодо отримання копії податкової звітності та/або щодо отримання засвідченої копії податкової звітності, що була раніше подана до органу ДПС (у т. ч. у випадку її втрати).

Для отримання копії податкової звітності незалежно від способу її подання (електронна чи паперова форма) із відміткою про засвідчення такої копії платнику податків необхідно звернутися із запитом на отримання інформації, оформленим відповідно до вимог ст. 19 Закону № 2939, до органу ДПС до якого подавалася така податкова звітність. При цьому нормами ПК та нормативно-правовими актами не передбачено засвідчувати копії податкової звітності відбитком печатки органу ДПС.

За бажанням платника податків, з урахуванням положень пп. 49.9.1 ПК, на копії податкової звітності контролюючим органом, яким була отримана податкова звітність, проставляється відмітка (штамп) із зазначенням дати її отримання, або квитанції про прийняття податкової звітності у разі її подання засобами електронного зв’язку або поштового повідомлення з відміткою про вручення контролюючому органу, у разі надсилання податкової звітності поштою.

Запит на отримання інформації розглядається органом ДПС у строк, передбачений ст. 20 Закону № 2939.

Отримання інформації платниками податків щодо прийнятих контролюючим органом документів звітності незалежно від способу її подання (електронна чи паперова форма) можливе у меню «Перегляд звітності» Електронного кабінету. У вказаному меню платнику податків надається можливість переглянути звітність (незалежно від способу подання) та квитанції про результати обробки звітності, поданої в електронній формі, а також вивантажити їх у форматі pdf.

ЗІР, категорія 129.06

 


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
30.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня   Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (наказ від 11.09.2025) З 27 вересня змінюються правила реєстрації ПН: роз’яснення ДПС Зміни в бронюванні: що передбачено в Програмі діяльності КМУ Для ФОП та самозайнятих – нові правила...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
30.09.2025
За який період стаж підтверджують записи у трудовій книжці
Стаж роботи обчислюється за двома періодами: до 1 січня 2004 року та після. Розглянемо, яка різниця між цими перодами. Більше за темою: Чи може працівник подати до ПФУ свою паперову трудову книжку для оцифрування без участі роботодавця? Саме страховий стаж людини визначає її право на страхову пенсі...
30.09.2025
За якими формами подаються заяви про внесення місць зберігання товарів до реєстру
Форми заяв про внесення місця зберігання до Єдиного реєстру місць зберігання та про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі місць зберігання, порядку її заповнення, форми заяви про надання витягу з Єдиного реєстру місць зберігання, форми витягу з Єдиного реєстру місць зберігання ...
30.09.2025
Відповідальність для роботодавців за порушення організації медоглядів працівників
Роботодавець порушив строки чи не організував медогляд працівників? За це є відповідальність! Більше за темою: Чи зобов’язаний роботодавець інформувати ПФУ через портал електронних послуг про медогляд працівників? Проходження працівником медогляду (ВЛК) під час щорічної відпустки Для роботод...
Кращі матеріали