Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Як оформити призупинення дії трудового договору та як вести бухгалтерський облік призупинення дії трудового договору

19.07.2022 501 0 2

Призупинення дії трудового договору передбачено статтею 13 Закону України № 2136-ІХ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»

Дія трудового договору може бути призупинена у зв’язку з військовою агресією проти України, що виключає можливість надання та виконання роботи.

Ініціатором призупинення дії трудового договору можуть бути як роботодавець, так і працівник.

Якщо ініціатором є працівник, то йому потрібно написати заяву та повідомити про це роботодавця письмово або в електронній формі з використанням технічних засобів електронних комунікацій.

Якщо ініціатором є роботодавець, то в усіх випадках потрібно видати наказ про призупинення дії трудового договору.

В наказі  про призупинення дії трудового договору потрібно вказати підставу (заява працівника) або причини неможливості надання роботи (відсутність замовлень, зупинка виробництва, бойові дії, пошкодження виробництва у наслідок бойових дій тощо). Також у наказі вказати умови оплати праці із збереженням заробітної плати або без збереження заробітної плати, також вказати умови відшкодування заробітної плати, гарантійних та компенсаційних виплат на час призупинення дії трудового договору.

Працівника обов’язково потрібно ознайомити  з наказом всіма можливими засобами (поштою, електронною поштою, телефоном тощо).

Щодо того, як табелювати працівника, з яким призупинено трудовий договір, то у типовій формі №П-5 немає прямого умовного позначення зупинення трудового договору, тому можна використовувати позначки «ІН»- інший невідпрацьований час (передбачений законодавством (виконання державних і громадських обов’язків, допризовна підготовка, військові збори, донорські, відгул і т. ін.), «ІВ» – інші види неявок, передбачені колективними договорами, угодами або «І» – інші види неявок.

https://od.dsp.gov.ua

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали