Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Що має містити оцифрована трудова книжка

Роз’яснення
13.03.2025

За Законом від 05.02.2021 № 1217-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» з 10 червня 2021 року в Україні офіційно діють електронні трудові книжки.

Електронна трудова книжка ‒ це цифровий аналог паперової трудової книжки. Її впровадили, щоб удосконалити облік трудової діяльності українців, зменшити паперовий документообіг і пов’язані з цим ризики втрати чи пошкодження документів.

Ця сучасна система дає змогу працівникам будь-коли перевірити свій страховий стаж, протягом якого вони сплачували страхові внески до Пенсійного фонду (до 2004 року цей стаж називався «трудовий»), а в майбутньому – автоматично вийти на пенсію без візиту до Пенсійного фонду.

В електронну трудову книжку вносяться відцифровані будь-які документи, що підтверджують страховий стаж. Перш за все, для цього необхідно мати скановані кольорові копії всіх сторінок трудової книжки у хронологічному порядку та інших документів, що підтверджують стаж, а саме:

  • документи про здобуття освіти на денній формі навчання;
  • свідоцтво про народження дитини (для жінок);
  • військовий документ.

У разі втрати трудової: довідки, виписки з наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.

Відскановану трудову книжку або інші документи, що посвідчують страховий стаж, можна подати через персональний кабінет на вебпорталі Пенсійного фонду.

Скан-копії повинні відповідати таким вимогам:

  • скан-копія повинна бути кольорова;
  • необхідно робити скан-копії всіх заповнених сторінок трудової книжки у хронологічному порядку;
  • скан-копії мають бути чіткі та відображати всі реквізити документа (назва документа, серійний номер, дата видачі, печатки, підписи, ПІБ власника) та безпосередньо самі записи (рекомендована роздільна здатність при скануванні ‒ 300 dpi);
  • формат зображення має бути Jpq або pdf;
  • розмір кожного файлу не має перевищувати 1 Мб.

Електронні трудові книжки доступні в кабінеті на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

Щоб зайти до кабінету, необхідно авторизуватися одним із способів:

  • за кваліфікованим електронним підписом (КЕП), який можна отримати в Державній податковій службі, акредитованому центрі сертифікації ключів, а також у деяких банках: «ПриватБанк», «Укрсиббанк», «ПУМБ», «Альфа-Банк», «Кредіт Агріколь Банк» тощо;
  • за логіном і паролем – для цього необхідно зареєструватися на порталі за допомогою коду, отриманого в територіальних органах ПФУ за наявності паспорта, реєстраційного номера облікової картки платника податків (РНОКПП) та відповідної заяви;
  • через сервіс ID.GOV.UA, який передбачає ідентифікацію за Mobile ID або Bank ID;
  • за допомогою Дія. Підпис.

Скановані копії паперових трудових книжок можуть подаватися як роботодавцем, так і самим працівником.

Впровадження електронної трудової книжки є передумовою для подальшої реалізації автоматичного призначення пенсії без додаткового звернення.

Головне управління ПФУ в Луганській області


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
08.05.2025
Як на підприємстві створити комісію з питань охорони праці
Основним завданням Комісії з питань охорони праці є захист законних прав та інтересів працівників у галузі охорони праці. Рішення Комісії оформлюється протоколом і має рекомендаційний характер. З метою забезпечення пропорційної участі працівників у вирішенні будь-яких п...
08.05.2025
Порядок зняття з обліку ФО – суб’єктів незалежної професійної діяльності
Щоб бути офіційно знятим з обліку, треба подати заяву до податкової служби за місцем податкового обліку за формою № 8-ОПП. До заяви обов’язково додаються документи, що підтверджують припинення діяльності або зміну її форми. Фізична особа, яка здійснювала незалежну професійну діяльність (наприк...
08.05.2025
Перенесення декретних відпусток: що має знати роботодавець
Вагітні жінки, які працюють, можуть переносити невикористані дні відпустки. Відповідно до Закону від 13.07.2023 №3238-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей використання відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами» вагітні жінки, які працюють,...
Кращі матеріали