Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи буде відповідальність у разі своєчасної подачі заяви за формою № 1-ПДВ, але з отриманням відмови в реєстрації платником ПДВ

Роз’яснення
27.05.2025

Чи застосовується відповідальність якщо особа, що підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, подала своєчасно заяву за формою № 1-ПДВ, але не зареєструвалася як платник ПДВ у зв’язку з отриманням відмови від контролюючого органу?

Порядок реєстрації платників ПДВ регулюється ст. 180–183 Податкового кодексу (далі – ПКУ) та регламентується розд. III Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 17.11.2014 за № 1456/26233 (далі – Положення № 1130).

Відповідно до п. 183.2 ПК у разі обов’язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10-го числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у ст. 181 ПК.

Пунктом 183.8 ПК встановлено, що контролюючий орган відмовляє в реєстрації особи як платника податку, якщо за результатами розгляду реєстраційної заяви та/або поданих документів встановлено, що особа або не відповідає вимогам, визначеним ст. 180, п. 181.1, 182.1 та 183.7 ПК, або якщо існують обставини, які є підставою для анулювання реєстрації згідно із ст. 184 ПК, а також якщо при поданні реєстраційної заяви чи визначенні бажаного (запланованого) дня реєстрації не дотримано порядок та строки (терміни), встановлені п. 183.1, 183.3–183.7 ПК.

Згідно з п. 183.6 ПК якщо останній день строку подання заяви припадає на вихідний, святковий або неробочий день, останнім днем строку вважається наступний за вихідним, святковим або неробочим робочий день.

Пунктами 3.8, 3.9 розд. III Положення № 1130 передбачено, що при реєстрації платника ПДВ обов’язково проводиться перевірка його реєстраційних даних з Єдиного банку даних про платників податку – юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб. Якщо в заяві про реєстрацію не зазначені обов’язкові реквізити, надані недостовірні або неповні дані, відомості про заявника не включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, то протягом 3 робочих днів від дня отримання заяви контролюючий орган звертається до особи з пропозицією надати нову заяву про реєстрацію (із зазначенням підстав неприйняття попередньої).

Згідно з п. 183.10 ПК будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник податку, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.

При цьому з урахуванням вимог пп. 54.3.1 ПК контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити, зокрема, суму грошових зобов’язань, передбачених ПК або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об’єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПК.

Згідно з п. 123.1 ПК вчинення платником податків діянь, що зумовили визначення контролюючим органом суми податкового зобов’язання та/або іншого зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від’ємного значення суми ПДВ платника податків на підставах, визначених пп. 54.3.1, 54.3.2 (крім випадків зменшення суми ПДФО, задекларованої до повернення з бюджету у зв’язку із використанням права на податкову знижку), 54.3.6 ПК, – тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 10 % суми визначеного податкового зобов’язання та/або іншого зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Відповідно до п. 123.2 ПК діяння, передбачені п. 123.1 (крім діянь, передбачених п. 123.21) цієї статті, вчинені умисно, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 % від суми визначеного податкового зобов’язання та/або іншого зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Згідно з п. 123.3 ПК діяння, передбачені п. 123.2 ПК, вчинені повторно протягом 1 095 календарних днів, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 50 % суми визначеного податкового зобов’язання та/або іншого зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Ураховуючи викладене, якщо особа підлягає обов’язковій реєстрації платником ПДВ та не зареєстрована платником ПДВ у порядку, передбаченому ст. 183 ПК (у зв’язку із неподанням реєстраційної заяви або поданням неналежно оформленої заяви), така особа несе відповідальність на рівні зареєстрованого платника ПДВ відповідно до діючого законодавства.

Відповідно до пп. 17.1.7 ПК платник податків має право оскаржувати в порядку, встановленому ПК, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб), у тому числі надану йому в паперовій або електронній формі індивідуальну податкову консультацію, яка йому надана, а також узагальнюючу податкову консультацію.

ЗІР, категорія 101.27

 

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Уряд пропонує розшири категорії громадян, які мають право на відстрочку Держпраці перевірятиме роботодавців на предмет мобінгу: законопроєкт підписаний ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.06.2025 Які податки планує збільшити ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
11.07.2025
Якщо заборгованість із зарплати виплачується у липні 2025 року
Індекси для визначення компенсації зарплати за попередні періоди, яка виплачується у 2025 році Порядок нарахування та виплати компенсації заробітної плати, нарахованої у період з 01.01.01 р., затверджений постановою КМУ від 21.02.2001 № 159 (з урахуванням внесених змін постановами КМУ від 09.08.20...
11.07.2025
Що робити у разі виявлення помилок у даних після автоматичної постановки на військовий облік
Автоматична постановка на військовий облік заощаджує час військовозобовʼязаним, оскільки їм не треба стояти в чергах, збирати папери та проходити військово-лікарську комісію. Більше за темою: Дорогою на роботу працівника забрали до ТЦК: дії роботодавця В Україні діє механізм, який дозволяє ста...
11.07.2025
Виплата неприбутковою організацією матдопомоги, допомоги на лікування, надання позик: чи виключать за це з Реєстру
Розглянемо, чи є підставою для виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій надання своїм засновникам (учасникам), членам такої організації, працівникам матеріальну допомогу або здійснення виплат на потреби учасників (лікування, надання позик тощо). Більше за&n...
Кращі матеріали