Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Запити на публічну інформацію: що потрібно знати - нагадування від Мін’юсту

24.11.2023

Доступ до публічної інформації – це невід'ємний інструмент для розвитку громадянського суспільства та основа для конструктивного діалогу влади та громадян. 

Що таке публічна інформація?  

Публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених Законом від 13.01.2011 № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон № 2939).  

Хто може подавати запит?  

Запит можуть подавати:  

  • фізичні особи; 
  • юридичні особи; 
  • об'єднання громадян без статусу юридичної особи.  

Суб'єкти владних повноважень не можуть подавати запит на доступ до публічної інформації.  

Як оформити запит?  

Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою).  

Письмовий запит подається в довільній формі.  

При цьому обов'язково необхідно вказати: 

  • ім'я (найменування) запитувача, адресу (поштову або електронну), а також номер телефону за наявності; 
  • загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; 
  • підпис і дату (за умови подання запиту в письмовій формі). 

Чи необхідно платити за надання інформації?  

Інформація на запит надається безкоштовно.  

У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк. При наданні особі інформації про неї та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується. 

Який строк розгляду запитів?  

Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше 5 робочих днів з дня отримання запиту.  

У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.  

У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.  

Що робити, якщо розпорядник інформації надав відповідь не по суті запиту? 

Таку відповідь на запит Ви маєте право оскаржити.  

Відповідно до п.2 ст. 22 Закону № 2939-VI відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.  

Куди скаржитись, якщо порушено право на отримання публічної інформації:

  • до керівника розпорядника інформації; 
  • до вищого органу; 
  • до суду; 
  • до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. 

Південне МУ Міністерства юстиції 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 13.06.2025 Унесено зміни до Правил організації статистичної звітності Змінено Критерії важливих підприємств з метою броню...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
25.06.2025
Як у ДАР оновити статус активного виробника
З метою цифрової зручності, відкритості та надійності в роботі в Державному аграрному реєстрі запущено новий функціонал. Мінагрополітики продовжує розширювати для аграріїв доступ до електронних послуг. З метою цифрової зручності, відкритості та надійності в роботі в Державному аграрному реєстрі запу...
24.06.2025
У ДАР запроваджено новий функціонал
Мінагрополітики запровадив новий функціонал в ДАР. Оновлення спрямовані на покращення функціоналу для користувачів та підвищення ефективності адміністрування у сфері сільського господарства. Міністерство аграрної політики та продовольства запровадило новий функціонал в інформаційно-комунікаційн...
23.06.2025
Перевірки ДПС в аптеках: які порушення найчастіше виявляють
Найпоширеніші порушення: проведення розрахункових операцій без застосування РРО/ПРРО та без видачі фіскального чеку; порушення порядку обліку товарних запасів; використання праці неоформлених працівників. З початку 2025 року ДПС провела 910 перевірок у сфері охорони здоров’я, включаючи аптеки ...
Кращі матеріали