Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Запити на публічну інформацію: що потрібно знати - нагадування від Мін’юсту

24.11.2023

Доступ до публічної інформації – це невід'ємний інструмент для розвитку громадянського суспільства та основа для конструктивного діалогу влади та громадян. 

Що таке публічна інформація?  

Публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених Законом від 13.01.2011 № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон № 2939).  

Хто може подавати запит?  

Запит можуть подавати:  

  • фізичні особи; 
  • юридичні особи; 
  • об'єднання громадян без статусу юридичної особи.  

Суб'єкти владних повноважень не можуть подавати запит на доступ до публічної інформації.  

Як оформити запит?  

Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою).  

Письмовий запит подається в довільній формі.  

При цьому обов'язково необхідно вказати: 

  • ім'я (найменування) запитувача, адресу (поштову або електронну), а також номер телефону за наявності; 
  • загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; 
  • підпис і дату (за умови подання запиту в письмовій формі). 

Чи необхідно платити за надання інформації?  

Інформація на запит надається безкоштовно.  

У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк. При наданні особі інформації про неї та інформації, що становить суспільний інтерес, плата за копіювання та друк не стягується. 

Який строк розгляду запитів?  

Розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше 5 робочих днів з дня отримання запиту.  

У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.  

У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.  

Що робити, якщо розпорядник інформації надав відповідь не по суті запиту? 

Таку відповідь на запит Ви маєте право оскаржити.  

Відповідно до п.2 ст. 22 Закону № 2939-VI відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.  

Куди скаржитись, якщо порушено право на отримання публічної інформації:

  • до керівника розпорядника інформації; 
  • до вищого органу; 
  • до суду; 
  • до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. 

Південне МУ Міністерства юстиції 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
11.09.2025
МОЗ планує створити новий регуляторний орган у сфері ліків і медичних виробів
МОЗ створить новий державний орган, який відповідатиме за те, щоб усі лікарські засоби та медичні вироби в Україні були якісними, безпечними та відповідали стандартам Європейського Союзу. Новий орган має розпочати роботу з 1 січня 2027 року.  Більше за темою: Організація та проведення зах...
11.09.2025
Мораторій на перевірки ДПС: не повна заборона, а лише обмеження
Про мораторій на перевірки, ризик-орієнтований підхід до податкового контролю та нові формати комунікацій з платниками говорили під час зустрічі в. о. Голови ДПС Леся Карнаух та представники Європейської Бізнес Асоціації, яка об'єднує понад 900 компаній. Основна мета – допомогти бізнесу т...
11.09.2025
На порталі «Дія.Бізнес» запустили Маркетплейс цифрових рішень
На порталі «Дія.Бізнес» доступна новий сервіс – Маркетплейс цифрових рішень. Що це таке і для чого він потрібен? Більше за темою: Продаж товарів на маркетплейсі: чи потрібен РРО/ПРРО? Підприємець продає товари на міжнародному маркетплейсі: як та коли визначати дохід? Маркетплейсн...
Кращі матеріали