Чи хлинуть в Україну дешеві іномарки після підписання нового закону
01.06.2016 242 0 0
Новина про те, що в Україні в рази знизяться акцизи на старі машини, розбурхала вітчизняне автомобільне співтовариство. 31 травня парламент прийняв у другому читанні і в цілому законопроект, що передбачає істотне зменшення ставок акцизного збору для авто з пробігом (до 0,12, 2 євро/куб. см в залежності від об'єму двигуна), але лише за умови, що покупець бере таку машину для себе (не більше 1 моделі в рік), а сам транспортний засіб відповідає стандарту Євро-5 (тобто, випущено не раніше 2010 г).
Ще напередодні прийняття цього документа рядові автомобілісти передчували можливості завозити дешеві машини з Європи, а експерти пророкували істотне зниження цін на вже наявні у наших громадян б/у іномарки, а також монополізацію вторинного ринку великими імпортерами.
Продати машину без знижок
Глава Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко, який напередодні прийняття акцизного законопроекту прогнозував обвал вітчизняного ринку старих машин, тепер озвучив нові прогнози.
Якби документ прийняли в одній зі старих версій, українські старі авто дійсно могли б істотно впасти в ціні. Адже законопроект лобіювали ті, хто хотів налагодити поставки транспорту з пробігом з Росії, а там він помітно дешевше, ніж у нас. Була і друга загроза: великі компанії могли налагодити централізований імпорт б/у машин, брати їх на складах з великими знижками, "оптом" сертифікувати і ін. В результаті це дозволило б їм запропонувати привабливі ціни на українських майданчиках і в підсумку підім'яти під себе цей ринок.
Але в підсумковій версії депутати спрацювали на випередження: доступ російського автохлама на наш ринок перекрив пункт про те, що пільгові акцизи не поширюються на техніку з країни- агресора.
Поставити ж продажу старих машин на потік не дозволить норма про те, що платити за зниженими ставками може лише юридична або фізична особа, яка завозить авто для себе, і не більше однієї одиниці на рік. При спробі перепродати транспортний засіб протягом року власник буде змушений оплатити податок у повному обсязі.
Тому я не очікую масового імпорту в Україну б/у автомобілів з Європи. Отже, загальна пропозиція на наших авторинках істотно не зміниться, а ціни залишаться такими ж, як і цю годину.
Тобто, теоретично середньостатистичний український водій зможе продати своє авто за такою ж ціною, як і до прийняття законопроекту. Питання в тому - що він зможе купити за ці гроші взамін.
Докладнішу інформацію можна знайти за посиланням: http://ubr.ua/
Коментарі до матеріалу