Віддалена робота: що варто знати роботодавцю?
06.06.2016 325 0 0
Одним з варіантів, що дозволяють зменшити навантаження на корпоративний бюджет, є дистанційна робота.
Коли були скорочені всі, кого тільки можна було скоротити, почали замислюватися про подальші шляхи економії. І тут з'ясувалися цікаві речі:
1. Зарплата працівника - це приблизно 40% від витрат пов'язаних з ним. Решту займають витрати по оренді робочого місця, його обладнання та обслуговування (комп'ютер, телефон, принтер, витратні матеріали, канцелярія і т.д.). Але ж робота може бути виконана і без цих вкладень: комп'ютер є вдома у кожного, провести інтернет працівникові дешевше, ніж орендувати офіс.
2. У великих містах питання досяжності офісу - це джерело сильного стресу для співробітників. Ранкові пригоди в громадському транспорті або в пробках (або і те й інше) можуть вибити його з робочого настрою надовго, що знижує загальну продуктивність праці.
3. Над працівником зовсім не обов'язково ставити наглядача у вигляді офіс-менеджера (на утримання якого, до речі, так само витрачаються серйозні гроші). Якщо перед співробітником чітко позначена робота: зрозуміле завдання, жорсткі терміни і гарна винагорода, то він все зробить сам, спланувавши робочий режим так, як йому зручно і досягти найефективнішого виконання.
4. В офісі ніколи не створити робочої атмосфери, яка влаштовує всіх. Завжди хтось буде чимось незадоволений. Сварки, інтриги, плітки і інші казуси міжособистісних взаємин - знижують продуктивність праці.
5. Для ряду професій взагалі все одно де саме знаходиться працівник - хоч на Місяці. Це економісти, бухгалтери, юристи, коротше, практично весь апарат, не пов'язаний безпосередньо з виробництвом. Розвиток комп'ютерних мереж і цифрової техніки дозволяє здійснювати швидкий документообіг навіть із зворотною стороною Землі.
Таким чином, багато керівників прийшли до висновку, що в офісі доцільно залишити тільки представницький колектив (прийом замовлень, консультації, дирекція), а так само тих, чия присутність необхідна в силу специфіки виконуваних функцій.
Всіх інших можна відправити по домівках - це вбиває більшість проблем міжособистісного характеру, доступності робочого місця і, головне, дозволяє знизити витрати на утримання працівника приблизно на 50%.
Завдання можуть розсилатися по електронній пошті в заздалегідь обумовлений час, і так само приймається виконана робота. Тут вимальовується одна з проблем, які ставить віддалена робота - ризик порушення конфіденційності. Сучасні поштові рішення, однак, дозволяють звести цей ризик до мінімуму.
Раз чи два на тиждень доцільно збирати весь колектив в одному місці (хоч навіть в кафе) для «звіряння годинників», постановки загальних завдань і уточнення базових принципів роботи.
Навіть якщо роботодавець візьме на себе оплату інтернет трафіку, телефонії і канцелярських витрат співробітника - це, все одно, не піде ні в яке порівняння з витратами на облаштування повноцінного офісного робочого місця.
В силу зазначених причин, віддалена робота, повільно, але вірно, поширюється серед фірм великих середніх міст. Особливо в умовах кризи, коли і розлучатися з цінним кадром неприйнятно і витрати скорочувати необхідно.
Крім згаданого ризику порушення конфіденційності віддалена робота має два фундаментальних мінуса:
1. Недовіра багатьох роботодавців, як до працівників, так і до самої системи в цілому. Що ж, підстави є - метод новий і ще не дуже обкатаний. До того ж морально-етичні якості деяких співробітників не сприяють довірі. У більшості випадків, віддалена робота, кожною фірмою, реалізується методом спроб і помилок. Однак, інформаційна база постійно зростає і вже є можливість вивчати досвід першопрохідців в практичному впровадженні методу «робота вдома».
2. Слабкий контроль. Фактор, дуже бентежить керівників, але, по суті - дуже сумнівний. Якщо працівник не хоче працювати - він буде сачкувати і в офісі, створюючи видимість роботи.
В результаті фантастична орендна плата і мінімум результату. Якщо ж працівник свідомий - він буде таким і вдома. До того ж контроль є: детальний план виконання робіт, постійний зв'язок по телефону або електронній пошті і т. д.
Джерело: https://bdzhola.com/news/viddalena-ro...
Коментарі до матеріалу