Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Віддалена робота: що варто знати роботодавцю?

06.06.2016

Одним з варіантів, що дозволяють зменшити навантаження на корпоративний бюджет, є дистанційна робота.

Коли були скорочені всі, кого тільки можна було скоротити, почали замислюватися про подальші шляхи економії. І тут з'ясувалися цікаві речі:

1. Зарплата працівника - це приблизно 40% від витрат пов'язаних з ним. Решту займають витрати по оренді робочого місця, його обладнання та обслуговування (комп'ютер, телефон, принтер, витратні матеріали, канцелярія і т.д.). Але ж робота може бути виконана і без цих вкладень: комп'ютер є вдома у кожного, провести інтернет працівникові дешевше, ніж орендувати офіс.

2. У великих містах питання досяжності офісу - це джерело сильного стресу для співробітників. Ранкові пригоди в громадському транспорті або в пробках (або і те й інше) можуть вибити його з робочого настрою надовго, що знижує загальну продуктивність праці.

3. Над працівником зовсім не обов'язково ставити наглядача у вигляді офіс-менеджера (на утримання якого, до речі, так само витрачаються серйозні гроші). Якщо перед співробітником чітко позначена робота: зрозуміле завдання, жорсткі терміни і гарна винагорода, то він все зробить сам, спланувавши робочий режим так, як йому зручно і досягти найефективнішого виконання.

4. В офісі ніколи не створити робочої атмосфери, яка влаштовує всіх. Завжди хтось буде чимось незадоволений. Сварки, інтриги, плітки і інші казуси міжособистісних взаємин - знижують продуктивність праці.

5. Для ряду професій взагалі все одно де саме знаходиться працівник - хоч на Місяці. Це економісти, бухгалтери, юристи, коротше, практично весь апарат, не пов'язаний безпосередньо з виробництвом. Розвиток комп'ютерних мереж і цифрової техніки дозволяє здійснювати швидкий документообіг навіть із зворотною стороною Землі.

Таким чином, багато керівників прийшли до висновку, що в офісі доцільно залишити тільки представницький колектив (прийом замовлень, консультації, дирекція), а так само тих, чия присутність необхідна в силу специфіки виконуваних функцій.

Всіх інших можна відправити по домівках - це вбиває більшість проблем міжособистісного характеру, доступності робочого місця і, головне, дозволяє знизити витрати на утримання працівника приблизно на 50%.

Завдання можуть розсилатися по електронній пошті в заздалегідь обумовлений час, і так само приймається виконана робота. Тут вимальовується одна з проблем, які ставить віддалена робота - ризик порушення конфіденційності. Сучасні поштові рішення, однак, дозволяють звести цей ризик до мінімуму.

Раз чи два на тиждень доцільно збирати весь колектив в одному місці (хоч навіть в кафе) для «звіряння годинників», постановки загальних завдань і уточнення базових принципів роботи.

Навіть якщо роботодавець візьме на себе оплату інтернет трафіку, телефонії і канцелярських витрат співробітника - це, все одно, не піде ні в яке порівняння з витратами на облаштування повноцінного офісного робочого місця.

В силу зазначених причин, віддалена робота, повільно, але вірно, поширюється серед фірм великих середніх міст. Особливо в умовах кризи, коли і розлучатися з цінним кадром неприйнятно і витрати скорочувати необхідно.

Крім згаданого ризику порушення конфіденційності віддалена робота має два фундаментальних мінуса:

1. Недовіра багатьох роботодавців, як до працівників, так і до самої системи в цілому. Що ж, підстави є - метод новий і ще не дуже обкатаний. До того ж морально-етичні якості деяких співробітників не сприяють довірі. У більшості випадків, віддалена робота, кожною фірмою, реалізується методом спроб і помилок. Однак, інформаційна база постійно зростає і вже є можливість вивчати досвід першопрохідців в практичному впровадженні методу «робота вдома».

2. Слабкий контроль. Фактор, дуже бентежить керівників, але, по суті - дуже сумнівний. Якщо працівник не хоче працювати - він буде сачкувати і в офісі, створюючи видимість роботи.

В результаті фантастична орендна плата і мінімум результату. Якщо ж працівник свідомий - він буде таким і вдома. До того ж контроль є: детальний план виконання робіт, постійний зв'язок по телефону або електронній пошті і т. д.

Джерело: https://bdzhola.com/news/viddalena-ro...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Реформа податкової: бізнес за впровадження антикорупційних механізмів
Представлено опитування великого бізнесу щодо проблем взаємодії із податковою та очікувань від реформи ДПС. Про що йшлося і які висновки – дивіться нижче. Більше за темою: Перевірки-2025: коли діє мораторій? Мораторій на безпідставні перевірки - 2025: що змінилося? Корупційні ризики залишают...
18.09.2025
Дайджест новин «Бізнес без бар’єрів» за серпень 2025 року
«Бізнес без бар’єрів» – спільнота компаній, які об’єдналися навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців. «Бізнес без бар’єрів» – спільнота компан...
18.09.2025
ІТ-компанії з інновацій у сфері держпослуг можуть отримати до 150 тис. євро
Україна стрімко цифровізує державні послуги, однак інституції часто стикаються з труднощами у швидкому впровадженні інновацій у відповідь на нові виклики. Саме тому GovTech Lab Ukraine відкриває для стартапів (серії А+) і технологічних компаній – як українських, так і міжнародних – можли...
Кращі матеріали