Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Віддалена робота: що варто знати роботодавцю?

06.06.2016

Одним з варіантів, що дозволяють зменшити навантаження на корпоративний бюджет, є дистанційна робота.

Коли були скорочені всі, кого тільки можна було скоротити, почали замислюватися про подальші шляхи економії. І тут з'ясувалися цікаві речі:

1. Зарплата працівника - це приблизно 40% від витрат пов'язаних з ним. Решту займають витрати по оренді робочого місця, його обладнання та обслуговування (комп'ютер, телефон, принтер, витратні матеріали, канцелярія і т.д.). Але ж робота може бути виконана і без цих вкладень: комп'ютер є вдома у кожного, провести інтернет працівникові дешевше, ніж орендувати офіс.

2. У великих містах питання досяжності офісу - це джерело сильного стресу для співробітників. Ранкові пригоди в громадському транспорті або в пробках (або і те й інше) можуть вибити його з робочого настрою надовго, що знижує загальну продуктивність праці.

3. Над працівником зовсім не обов'язково ставити наглядача у вигляді офіс-менеджера (на утримання якого, до речі, так само витрачаються серйозні гроші). Якщо перед співробітником чітко позначена робота: зрозуміле завдання, жорсткі терміни і гарна винагорода, то він все зробить сам, спланувавши робочий режим так, як йому зручно і досягти найефективнішого виконання.

4. В офісі ніколи не створити робочої атмосфери, яка влаштовує всіх. Завжди хтось буде чимось незадоволений. Сварки, інтриги, плітки і інші казуси міжособистісних взаємин - знижують продуктивність праці.

5. Для ряду професій взагалі все одно де саме знаходиться працівник - хоч на Місяці. Це економісти, бухгалтери, юристи, коротше, практично весь апарат, не пов'язаний безпосередньо з виробництвом. Розвиток комп'ютерних мереж і цифрової техніки дозволяє здійснювати швидкий документообіг навіть із зворотною стороною Землі.

Таким чином, багато керівників прийшли до висновку, що в офісі доцільно залишити тільки представницький колектив (прийом замовлень, консультації, дирекція), а так само тих, чия присутність необхідна в силу специфіки виконуваних функцій.

Всіх інших можна відправити по домівках - це вбиває більшість проблем міжособистісного характеру, доступності робочого місця і, головне, дозволяє знизити витрати на утримання працівника приблизно на 50%.

Завдання можуть розсилатися по електронній пошті в заздалегідь обумовлений час, і так само приймається виконана робота. Тут вимальовується одна з проблем, які ставить віддалена робота - ризик порушення конфіденційності. Сучасні поштові рішення, однак, дозволяють звести цей ризик до мінімуму.

Раз чи два на тиждень доцільно збирати весь колектив в одному місці (хоч навіть в кафе) для «звіряння годинників», постановки загальних завдань і уточнення базових принципів роботи.

Навіть якщо роботодавець візьме на себе оплату інтернет трафіку, телефонії і канцелярських витрат співробітника - це, все одно, не піде ні в яке порівняння з витратами на облаштування повноцінного офісного робочого місця.

В силу зазначених причин, віддалена робота, повільно, але вірно, поширюється серед фірм великих середніх міст. Особливо в умовах кризи, коли і розлучатися з цінним кадром неприйнятно і витрати скорочувати необхідно.

Крім згаданого ризику порушення конфіденційності віддалена робота має два фундаментальних мінуса:

1. Недовіра багатьох роботодавців, як до працівників, так і до самої системи в цілому. Що ж, підстави є - метод новий і ще не дуже обкатаний. До того ж морально-етичні якості деяких співробітників не сприяють довірі. У більшості випадків, віддалена робота, кожною фірмою, реалізується методом спроб і помилок. Однак, інформаційна база постійно зростає і вже є можливість вивчати досвід першопрохідців в практичному впровадженні методу «робота вдома».

2. Слабкий контроль. Фактор, дуже бентежить керівників, але, по суті - дуже сумнівний. Якщо працівник не хоче працювати - він буде сачкувати і в офісі, створюючи видимість роботи.

В результаті фантастична орендна плата і мінімум результату. Якщо ж працівник свідомий - він буде таким і вдома. До того ж контроль є: детальний план виконання робіт, постійний зв'язок по телефону або електронній пошті і т. д.

Джерело: https://bdzhola.com/news/viddalena-ro...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
29.09.2025
Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025)
ДПС внесла зміни в План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків. Більше за темою: За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності? Допуск контролюючих органів до перевірки: покроковий алгоритм дій Чи можн...
Нове
01.12.2025
Фінмоніторинг операцій збільшився на 10 % за 2025 рік
Після затишшя у перший рік повномасштабної повідомлень, які підпадають під фінмоніторинг, рік до року лише більшає: лише у 2024 обсяг їх обсяг зріс одразу на 22 %. Цьогоріч, у середньому, щомісяця надходить близько 160 тисяч повідомлень. Більше за темою: Як проводяться перевірки суб'єктів первинног...
01.12.2025
Житлові ваучери для ВПО з ТОТ: що потрібно знати про програму
Із 1 грудня ВПО, які мають статус учасника бойових дій або особи з інвалідністю внаслідок війни, зможуть подати заяву на житловий ваучер номіналом 2 млн грн через застосунок «Дія». Це перший етап програми. Мінрозвитку веде постійні перемовини для того, щоб залучити ресурси до Програ...
28.11.2025
НБУ виставив на продаж 129 земельних ділянок
НБУ виставив на повторні відкриті торги в електронній системі «Прозорро.Продажі» 129 земельних ділянок.  Більше за темою: Купівля-продаж нерухомості: які податки слід сплатити та як відобразити в бухобліку Як підготуватися до укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки НБ...
Кращі матеріали