Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Про що йдеться у новому плані заходів щодо дерегуляції господарської діяльності

02.09.2016

Суть дерегуляції полягає у знятті адміністративних бар’єрів та максимальному спрощенню умов ведення господарської діяльності. Президент України Петро Порошенко підкреслив важливість продовження цього процесу для української економіки під час засідання Національної ради реформ 29 серпня.

Наразі формування кращого регуляторного середовища відбувається за рахунок реактивних заходів на вимогу бізнесу, які викладені в ухваленому КМУ плані заходів щодо дерегуляції господарської діяльності, а також використовуючи проактивний метод – проведення системного перегляду регуляторних нормативно-правових актів у певних сферах.

Зупинимось на реактивному методі, тобто на заходах Плану щодо дерегуляції господарської діяльності на 2016-2017 роки, який був ухвалений КМУ 23 серпня цього року. Він передбачає спрощення процедурних питань ведення бізнесу, зокрема, адміністративних процедур та процедур державного нагляду (контролю) за регулюванням господарської діяльності, розширення можливостей суб’єктів господарювання щодо участі у наданні публічних послуг, спрощення митного, податкового регулювання та подання звітності, а також удосконалення процедур технічного регулювання господарської діяльності. Також до нового Плану дерегуляції увійшли і ті актуальні завдання, які не були остаточно вирішені у минулому.

Крім того, передбачено остаточне вирішення у ІV кварталі цього року такого болючого для роздрібної торгівлі питання, над яким ДРС активно працювала вже декілька місяців, як скасування звітів Ф №1-Р та Ф № 1-РТ для суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, а також скасування вимоги щодо надання детальної інформації щодо контрагентів у звітах Ф № 1-ОА.

Серед очікуваних істотних новацій у державному регулюванні – зміна світоглядного підходу до такого соціально чутливого питання, як доступ до медичних послуг шляхом запровадження принципово нового для нашої країни принципу «гроші ходять за пацієнтом», за яким не чиновник, а безпосередньо громадянин визначатиме, до якого медичного закладу звернутись та куди спрямовуватимуться кошти бюджету, призначені на його лікування. Пацієнти мають самі визначатись, де їм лікуватись і в якого лікаря. Аналогічний підхід планується запровадити і у сфері освіти, де батьки дитини мають отримати можливість самостійного визначення навчального закладу, незалежно від форми власності, який отримуватиме бюджетне фінансування, яке виділятиметься на навчання їх дітей, а отже можливість отримати якісну освіту стане доступнішою.

Відповідні законодавчі ініціативи мають бути внесені на розгляд Уряду у другому кварталі наступного року.

Планом передбачається встановлення завдання щодо удосконалення дозвільних процедур у сфері господарської діяльності шляхом запровадження процедури видачі документів дозвільного характеру в електронному вигляді та скорочення переліку документів, які суб’єкт господарювання повинен подати для одержання документа дозвільного характеру (І квартал 2017 року).

Також має бути оптимізовано дозвільні процедури шляхом запровадження декларативного (реєстраційного, заявницького) принципу провадження господарської діяльності, яка не становить значної загрози життю та здоров’ю людей, навколишньому природному середовищу та безпеці держави, а також зменшено кількість документів дозвільного характеру, зокрема скасування:

- спеціального дозволу на зайняття народною медициною (цілительством);

- дозволу на добування мисливських тварин (ліцензії, відстрільної картки);

- експлуатаційного дозволу для потужностей з виробництва дитячого харчування;

- висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи дитячого харчування;

- сертифіката відповідності спирту етилового, коньячного і плодового, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів для виробника та імпортера.

У природоохоронній сфері має бути визначено чіткий порядок поводження з відходами як вторинною сировиною з урахуванням принципу розширеної відповідальності виробника та відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами — членами, з іншої сторони (III квартал 2017 року).

 

Згідно Плану також мають бути спрощені процедури організації та контролю за підготовкою, перепідготовкою та підвищенням кваліфікації водіїв транспортних засобів шляхом:

- усунення обмеження щодо комплектації кандидатів у водії в групи чисельністю від 10 до 30 осіб;

- заміни форми подачі ряду документів з текстової на електронну;

- анулювання форми свідоцтва про закінчення закладу з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв як бланку сурової звітності;

- встановлення вільного доступу громадян до реєстру таких закладів.

Докладніше дивись за посиланням: http://www.dkrp.gov.ua/info/5331

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
04.09.2025
Планують розпочати розробку системи онлайн-моніторингу азартних ігор
Запровадження системи дозволить контролювати сплату податків у повному обсязі, гарантувати дотримання правил операторами та посилити захист прав гравців. Це ще один крок до прозорої та відповідальної сфери азартних ігор, де інтереси і держави, і гравців – під наглядом і в безпеці. Державна сис...
04.09.2025
У Дії з’явилася можливість бронювати 100 % працівників із прифронтових територій
Розглянемо, що слід зробити перед бронюванням та як подати заяву в Дії. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському господарстві: особливості для працівників і...
02.09.2025
Бізнес поліпшив стримані оцінки ділової активності
НБУ публікує результати щомісячного опитування підприємств за серпень 2025 року. Бізнес у серпні зберіг стримані оцінки результатів власної економічної діяльності, проте поліпшив їх як порівняно з попереднім місяцем, так і в річному вимірі. Пом’якшення оцінок продемонстрували підприємства усіх...
Кращі матеріали