Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Нефінансова інформація: чому бізнесу важливо її використовувати

08.08.2019

Щоб отримати більш повне уявлення про стан бізнесу, його ефективність і майбутні перспективи, надзвичайно корисно оперувати нефінансовою інформацією та показниками, отриманими на її основі. Що таке нефінансова інформація та які показники, отримані у ході її аналізу, повинен розуміти бізнес, аби бути успішним, – далі.

Нефінансова інформація

Під нефінансовою інформацією мають на увазі будь-які дані, отримані із джерел, інакших, ніж фінансова звітність або облікові системи підприємства. Такі показники здебільшого виражені в немонетарній формі, можуть бути кількісними та якісними, ідентифікувати певні тренди й кореляції, порівнюватись з іншими фінансовими та нефінансовими показниками, а також впливати й бути залежними від них.

Нефінансові показники

Конкурентоспроможність: темпи зростання продажів окремого виду продукції або послуг; розмір і склад клієнтської бази; частка ринку та її збільшення; структура продуктового портфеля.

Рівень активності: кількість проданих одиниць; відпрацьовані години; кількість перевезених пасажирів; динаміка та сезонність активності впродовж року.

Продуктивність: виробничі витрати на одиницю продукції; рівень завантаженості робочих потужностей; середньоденний або погодинний випуск продукції; середній час налаштування виробничої лінії; кількість транзакцій за годину.

Якість обслуговування та задоволеність клієнтів: кількість забракованих одиниць; кількість візитів представників до клієнтів; кількість повторних звернень; середній час відповіді на запит клієнта; оцінка рівня обслуговування; кількість скарг або повернень; співвідношення постійних, нових і втрачених клієнтів.

Досвідченість персоналу: дні відсутності за тиждень; середній рівень ротації; кількість годин навчання, курсів або кваліфікацій, отриманих співробітниками; оцінка задоволеності роботою; середній час роботи працівника на одній посаді; рівень кваліфікації нових працівників; середній час або витрати на пошук кандидата на вакансію; рівень конкурентоспроможності оплати праці.

Інновації: кількість інноваційних продуктів або послуг, виведених на ринок; частка виручки від нових продуктів; рівень технічної експертизи щодо прямих конкурентів.

Репутація компанії: позиція та вартість бренду; частка споживачів, готових прийняти маркетингову пропозицію; рейтинги та позиціонування незалежними експертами.

Важливість нефінансових показників

Нефінансові показники дають змогу вчасно та оперативно зреагувати на зміни й виявити відхилення від заданого курсу розвитку. Використовуючи їх у своєму аналітичному арсеналі, бізнес стає більш орієнтованим на майбутнє. Вони допомагають визначити фактори успіху та сформулювати конкретні орієнтири й цілі, досягнення яких стане запорукою досягнення, зокрема й фінансових показників.

Візьмемо, наприклад, аудиторську компанію, що надає послуги. Ключовим активом тут, як правило, є кваліфікований персонал. Високий рівень ротації працівників свідчить про недосконалість внутрішніх процесів і має прямий вплив на задоволеність клієнтів, що, своєю чергою, з часом обов’язково дасть негативний ефект на продажі та прибутковість. Цю проблему дуже важко вчасно помітити й виправити, орієнтуючись тільки на фінансові звіти. Такий показник, як дохідність залученого капіталу, не надто очевидно залежить і змінюється від того, наскільки новий або досвідчений персонал працює в компанії та як часто люди змінюють місце роботи. Іноді, навпаки, щоб підвищити цей показник, скоротивши витрати в короткотривалій перспективі, керівництво прагне наймати меншу кількість працівників або тих, які готові працювати за нижчу ставку. Проте це матиме короткостроковий позитивний ефект. Коефіцієнти прибутковості й віддачі зростуть, але ненадовго. Очевидно, що такий підхід суперечить ефективній стратегії досягнення успіху.

Джерела нефінансової інформації

Отримати нефінансову інформацію можна з різних джерел – дані з внутрішніх інформаційних систем компанії, ЗМІ, соціальні мережі, відгуки клієнтів, спеціалізовані огляди та дослідження окремих ринків, звіти й огляди від незалежних зовнішніх експертів, опитування клієнтів, спостереження, тестування тощо.

З розвитком інформаційних технологій з’являються безмежні можливості доступу до надзвичайно великої кількості нефінансової інформації, що після вмілої обробки та агрегації може стати надзвичайно корисною для прийняття рішень і здобуття конкурентних переваг. Терміном «великі дані» (Big data) називають той неосяжний обсяг найрізноманітніших вхідних і вихідних даних, якими щодня оперує будь-який бізнес. Транзакції в системах обліку, операції з клієнтами та постачальниками, інформація в ЗМІ, інтернеті й соціальних мережах – усе це може бути джерелом для розрахунку нефінансових показників, визначення трендів, виявлення пріоритетів і вподобань ринку.

devisu.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
14.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято новий закон щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану Оновлено Довідник умовних кодів товарів Аванс і зарплата: строки виплати ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 06.10.2025 Оновлено перелік кодів орга...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
15.10.2025
Як заблокувати спам-дзвінки: роз’яснення Мінцифри
Набридло скидати дзвінки від школи англійської та слухати про швидкі гроші? З 2 жовтня набули чинності нові Правила, які дозволяють оператором блокувати спам-номери. Більше за темою: Як оподатковувати послуги роумінгу, надані фізичній особі? Як роз’яснює Мінцифри, є кілька варіантів, щоб...
15.10.2025
Бізнес зможе долучитися до використання технологій ОПК у виробництві продукції
Кабмін запустив експериментальний механізм передачі технологій, розроблених у системі Міноборони, у серійне виробництво. Це рішення відкриває державні розробки для ринку та створює умови для дієвого приватно-публічного партнерства в оборонній сфері. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронюванн...
15.10.2025
«Від навчання до працевлаштування»: бізнес може долучитися до формування сучасного кадрового потенціалу
Мета проєкту – об’єднати зусилля держави, бізнесу та міжнародних партнерів для формування сучасного кадрового потенціалу України, особливо в секторах, які стануть ключовими для повоєнної відбудови. Більше за темою: Санкції за невиконання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю ...
Кращі матеріали