Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Нефінансова інформація: чому бізнесу важливо її використовувати

08.08.2019

Щоб отримати більш повне уявлення про стан бізнесу, його ефективність і майбутні перспективи, надзвичайно корисно оперувати нефінансовою інформацією та показниками, отриманими на її основі. Що таке нефінансова інформація та які показники, отримані у ході її аналізу, повинен розуміти бізнес, аби бути успішним, – далі.

Нефінансова інформація

Під нефінансовою інформацією мають на увазі будь-які дані, отримані із джерел, інакших, ніж фінансова звітність або облікові системи підприємства. Такі показники здебільшого виражені в немонетарній формі, можуть бути кількісними та якісними, ідентифікувати певні тренди й кореляції, порівнюватись з іншими фінансовими та нефінансовими показниками, а також впливати й бути залежними від них.

Нефінансові показники

Конкурентоспроможність: темпи зростання продажів окремого виду продукції або послуг; розмір і склад клієнтської бази; частка ринку та її збільшення; структура продуктового портфеля.

Рівень активності: кількість проданих одиниць; відпрацьовані години; кількість перевезених пасажирів; динаміка та сезонність активності впродовж року.

Продуктивність: виробничі витрати на одиницю продукції; рівень завантаженості робочих потужностей; середньоденний або погодинний випуск продукції; середній час налаштування виробничої лінії; кількість транзакцій за годину.

Якість обслуговування та задоволеність клієнтів: кількість забракованих одиниць; кількість візитів представників до клієнтів; кількість повторних звернень; середній час відповіді на запит клієнта; оцінка рівня обслуговування; кількість скарг або повернень; співвідношення постійних, нових і втрачених клієнтів.

Досвідченість персоналу: дні відсутності за тиждень; середній рівень ротації; кількість годин навчання, курсів або кваліфікацій, отриманих співробітниками; оцінка задоволеності роботою; середній час роботи працівника на одній посаді; рівень кваліфікації нових працівників; середній час або витрати на пошук кандидата на вакансію; рівень конкурентоспроможності оплати праці.

Інновації: кількість інноваційних продуктів або послуг, виведених на ринок; частка виручки від нових продуктів; рівень технічної експертизи щодо прямих конкурентів.

Репутація компанії: позиція та вартість бренду; частка споживачів, готових прийняти маркетингову пропозицію; рейтинги та позиціонування незалежними експертами.

Важливість нефінансових показників

Нефінансові показники дають змогу вчасно та оперативно зреагувати на зміни й виявити відхилення від заданого курсу розвитку. Використовуючи їх у своєму аналітичному арсеналі, бізнес стає більш орієнтованим на майбутнє. Вони допомагають визначити фактори успіху та сформулювати конкретні орієнтири й цілі, досягнення яких стане запорукою досягнення, зокрема й фінансових показників.

Візьмемо, наприклад, аудиторську компанію, що надає послуги. Ключовим активом тут, як правило, є кваліфікований персонал. Високий рівень ротації працівників свідчить про недосконалість внутрішніх процесів і має прямий вплив на задоволеність клієнтів, що, своєю чергою, з часом обов’язково дасть негативний ефект на продажі та прибутковість. Цю проблему дуже важко вчасно помітити й виправити, орієнтуючись тільки на фінансові звіти. Такий показник, як дохідність залученого капіталу, не надто очевидно залежить і змінюється від того, наскільки новий або досвідчений персонал працює в компанії та як часто люди змінюють місце роботи. Іноді, навпаки, щоб підвищити цей показник, скоротивши витрати в короткотривалій перспективі, керівництво прагне наймати меншу кількість працівників або тих, які готові працювати за нижчу ставку. Проте це матиме короткостроковий позитивний ефект. Коефіцієнти прибутковості й віддачі зростуть, але ненадовго. Очевидно, що такий підхід суперечить ефективній стратегії досягнення успіху.

Джерела нефінансової інформації

Отримати нефінансову інформацію можна з різних джерел – дані з внутрішніх інформаційних систем компанії, ЗМІ, соціальні мережі, відгуки клієнтів, спеціалізовані огляди та дослідження окремих ринків, звіти й огляди від незалежних зовнішніх експертів, опитування клієнтів, спостереження, тестування тощо.

З розвитком інформаційних технологій з’являються безмежні можливості доступу до надзвичайно великої кількості нефінансової інформації, що після вмілої обробки та агрегації може стати надзвичайно корисною для прийняття рішень і здобуття конкурентних переваг. Терміном «великі дані» (Big data) називають той неосяжний обсяг найрізноманітніших вхідних і вихідних даних, якими щодня оперує будь-який бізнес. Транзакції в системах обліку, операції з клієнтами та постачальниками, інформація в ЗМІ, інтернеті й соціальних мережах – усе це може бути джерелом для розрахунку нефінансових показників, визначення трендів, виявлення пріоритетів і вподобань ринку.

devisu.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ПФУ та Держпраці затвердили річні плани перевірок на 2026 рік Базова військова служба та трудові гарантії: пропонують нові зміни Кінцевий термін подачі трудових книжок до ПФУ пропонують відтермінувати Закон про Державний бюджет на 2026 рік прийнято Бізнес зм...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
12.12.2025
У листопаді 2025 року економіка України зросла на 5,3 %
За оцінками Мінекономіки, у листопаді 2025 року відбулось прискорення зростання реального ВВП до 5,3 % проти 2,3 % у жовтні. Основними драйверами прискорення стали сільське господарство, внутрішня торгівля, будівництво та переробна промисловість. У цілому за даними Держстату зростання ВВП у ІІІ квар...
12.12.2025
Бізнес на зустрічі з Мінекономіки окреслив проблеми
Актуальні для підприємців проблеми та шляхи їх вирішення обговорювались під час зустрічі Міністра економіки, довкілля та сільського господарства України Олексія Соболева з представниками бізнесу, що відбулася в Києві. У ній узяли участь заступники міністра Тарас Висоцький, Андрій Телюпа, Віталій Кін...
12.12.2025
Нормативно-правові акти приведено у відповідність до Закону про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення
Закон про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення впроваджує європейський механізм зниження промислових викидів, що доказав свою ефективність у країнах ЄС, де рівень забруднення повітря за останні 15 років знизився на 40–85 % залежно від забруднювача. Більше за темою: Чи ...
Кращі матеріали