Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Нефінансова інформація: чому бізнесу важливо її використовувати

08.08.2019

Щоб отримати більш повне уявлення про стан бізнесу, його ефективність і майбутні перспективи, надзвичайно корисно оперувати нефінансовою інформацією та показниками, отриманими на її основі. Що таке нефінансова інформація та які показники, отримані у ході її аналізу, повинен розуміти бізнес, аби бути успішним, – далі.

Нефінансова інформація

Під нефінансовою інформацією мають на увазі будь-які дані, отримані із джерел, інакших, ніж фінансова звітність або облікові системи підприємства. Такі показники здебільшого виражені в немонетарній формі, можуть бути кількісними та якісними, ідентифікувати певні тренди й кореляції, порівнюватись з іншими фінансовими та нефінансовими показниками, а також впливати й бути залежними від них.

Нефінансові показники

Конкурентоспроможність: темпи зростання продажів окремого виду продукції або послуг; розмір і склад клієнтської бази; частка ринку та її збільшення; структура продуктового портфеля.

Рівень активності: кількість проданих одиниць; відпрацьовані години; кількість перевезених пасажирів; динаміка та сезонність активності впродовж року.

Продуктивність: виробничі витрати на одиницю продукції; рівень завантаженості робочих потужностей; середньоденний або погодинний випуск продукції; середній час налаштування виробничої лінії; кількість транзакцій за годину.

Якість обслуговування та задоволеність клієнтів: кількість забракованих одиниць; кількість візитів представників до клієнтів; кількість повторних звернень; середній час відповіді на запит клієнта; оцінка рівня обслуговування; кількість скарг або повернень; співвідношення постійних, нових і втрачених клієнтів.

Досвідченість персоналу: дні відсутності за тиждень; середній рівень ротації; кількість годин навчання, курсів або кваліфікацій, отриманих співробітниками; оцінка задоволеності роботою; середній час роботи працівника на одній посаді; рівень кваліфікації нових працівників; середній час або витрати на пошук кандидата на вакансію; рівень конкурентоспроможності оплати праці.

Інновації: кількість інноваційних продуктів або послуг, виведених на ринок; частка виручки від нових продуктів; рівень технічної експертизи щодо прямих конкурентів.

Репутація компанії: позиція та вартість бренду; частка споживачів, готових прийняти маркетингову пропозицію; рейтинги та позиціонування незалежними експертами.

Важливість нефінансових показників

Нефінансові показники дають змогу вчасно та оперативно зреагувати на зміни й виявити відхилення від заданого курсу розвитку. Використовуючи їх у своєму аналітичному арсеналі, бізнес стає більш орієнтованим на майбутнє. Вони допомагають визначити фактори успіху та сформулювати конкретні орієнтири й цілі, досягнення яких стане запорукою досягнення, зокрема й фінансових показників.

Візьмемо, наприклад, аудиторську компанію, що надає послуги. Ключовим активом тут, як правило, є кваліфікований персонал. Високий рівень ротації працівників свідчить про недосконалість внутрішніх процесів і має прямий вплив на задоволеність клієнтів, що, своєю чергою, з часом обов’язково дасть негативний ефект на продажі та прибутковість. Цю проблему дуже важко вчасно помітити й виправити, орієнтуючись тільки на фінансові звіти. Такий показник, як дохідність залученого капіталу, не надто очевидно залежить і змінюється від того, наскільки новий або досвідчений персонал працює в компанії та як часто люди змінюють місце роботи. Іноді, навпаки, щоб підвищити цей показник, скоротивши витрати в короткотривалій перспективі, керівництво прагне наймати меншу кількість працівників або тих, які готові працювати за нижчу ставку. Проте це матиме короткостроковий позитивний ефект. Коефіцієнти прибутковості й віддачі зростуть, але ненадовго. Очевидно, що такий підхід суперечить ефективній стратегії досягнення успіху.

Джерела нефінансової інформації

Отримати нефінансову інформацію можна з різних джерел – дані з внутрішніх інформаційних систем компанії, ЗМІ, соціальні мережі, відгуки клієнтів, спеціалізовані огляди та дослідження окремих ринків, звіти й огляди від незалежних зовнішніх експертів, опитування клієнтів, спостереження, тестування тощо.

З розвитком інформаційних технологій з’являються безмежні можливості доступу до надзвичайно великої кількості нефінансової інформації, що після вмілої обробки та агрегації може стати надзвичайно корисною для прийняття рішень і здобуття конкурентних переваг. Терміном «великі дані» (Big data) називають той неосяжний обсяг найрізноманітніших вхідних і вихідних даних, якими щодня оперує будь-який бізнес. Транзакції в системах обліку, операції з клієнтами та постачальниками, інформація в ЗМІ, інтернеті й соціальних мережах – усе це може бути джерелом для розрахунку нефінансових показників, визначення трендів, виявлення пріоритетів і вподобань ринку.

devisu.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
04.07.2025
Коли працівник може вимагати запровадження для нього дистанційної роботи
Працівник може вимагати від роботодавця тимчасове, строком до двох місяців, переведення на дистанційну роботу, якщо на робочому місці стосовно нього були вчинені дії, що містять ознаки дискримінації. Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи Чи може працівник вимагати зап...
04.07.2025
Державне агентство з управління резервами України розпочинає діяльність
Уряд дав «зелене світло» початку діяльності Державного агентства з управління резервами України (ДАУР) як центрального органу виконавчої влади.  Його діяльність спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем’єр-міністра – Міністра екон...
04.07.2025
Судова процедура санації боржника: що це і як відбувається
Коли підприємство не справляється з фінансовим зобов’язаннями – це ще не вирок. Законом передбачений реальний інструмент для збереження бізнесу – санація. БІльше за темою: Ліквідація у зв’язку з банкрутством: правові аспекти Коли підприємство не справляється з фінансови...
Кращі матеріали