Логістика на карантині - що змінилося в вантажних перевезеннях
У зв'язку з поширенням епідемії коронавируса тарифи на морський фрахт виросли в середньому на 150-200 $ / TEU. Подорожчання торкнулося майже всіх видів перевезень.
Стрибок цін відбувся в березні. Оскільки Китай почав відновлювати свою виробничу активність, збільшився попит на вантажні відправлення, згідно сформувався дефіцит місць і виросла вартість. Також відзначаються затримки процедур оформлення товарів в портах через дотримання санітарно-гігієнічних правил безпеки (режим тут схожий з маркетами і аптеками: дотримання дистанції, перебування в кімнаті не більше однієї людини тощо)
Виросли в ціні і перевезення авіаційним транспортом. Вантажі, що перевозяться раніше пасажирськими рейсами, поки доставляються вантажними літаками. Отже, місць для грузоотправленій вистачає. Авіакомпанії, що продовжують виконувати рейси в Україну вантажними літаками, підняли тарифи.
Наприклад, зараз доставка 2700 кг товару з Шанхая буде коштувати орієнтовно 10 $ / кг. Тобто близько $ 27 тис. Раніше - максимум 4,50 $ / кг, тобто доставка в той же вантажу коштувала б $ 12150. Таким чином, вартість зросла більш ніж удвічі.
До того ж, бронювати місце для відправлення зараз потрібно за кілька днів до вильоту, тарифи ж надаються в режимі «на сьогодні».
За автомобільним міжнародних перевезень вантажів, то тарифи виросли в середньому на 40-50%. Це пов'язано з дефіцитом транспорту в Європі, а також підвищеним ажіотажем - одержувачі намагаються поповнити запаси продуктів. Дефіцит транспорту також провокують великі черги в пунктах пропуску. Разом з тим, наприклад в Італії, більшість одержувачів не працює, товаропоток практично зупинений.
Вантажні автомобільні перевезення по території України істотних змін у зв'язку з епідемією не зазнали. Відзначається невеликий спад обсягів - до 10%.
У складської логістики помітне зростання складських товарних запасів життєво важливих товарів (продуктова група, медикаменти, запчастини, комплектуючі, мобільний зв'язок) на 10-12%, а також скорочення запасів товарів інших сегментів на 15-17%.
ucci.org.ua
Коментарі до матеріалу