Держгеокадастр: 7 ключових змін у реформованому відомстві
12.03.2016 234 0 0
Пропонуємо 7 ключових змін, які відбулися в роботі земельної служби за останній рік.
1. Переведення в он-лайн найбільш популярних послуг Держгеокадастру
У червні 2015 року Держгеокадастр почав надавати адміністративні послуги за допомогою мережі Інтернет. Запровадження безконтактних адмінпослуг, побудованих на принципі екстериторіальності, окрім підвищення рівня сервісу дозволило мінімізувати корупційні ризики за рахунок відсутності взаємодії громадянина та чиновника. На сьогодні вже понад 16,5 тис. громадян подали заявку на формування витягу про земельну ділянку за допомогою персонального комп’ютера та отримали документ у найближчому до них ЦНАПі. Біля 4000 користувачів дистанційно замовили витяги про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Потужним інструментом громадського контролю за владою стало відкриття у жовтні 2015 року даних про власників землі. За допомогою інформаційного он-лайн-сервісу оброблено та надано відповіді на понад півмільйона запитів.
2. Відкриття 100% наказів щодо розпорядження землями
Стаття 13 Конституції України визначає, що земля є об’єктом права власності усього Українського народу. Громадяни України делегували право розпорядження землями органам державної влади та органам місцевого самоврядування.
Держгеокадастр створив інструмент публічного контролю та відкрив 100% рішень щодо передачі у власність чи користування земель державної власності. Сервіс, доступний через Публічну кадастрову карту, дозволяє відслідковувати дії органів влади в режимі реального часу.
3. Розробка пакета із шести законопроектів, спрямованих на розвиток земельних відносин
Фахівці Держгеокадастру в тісній співпраці з експертним середовищем розробили пакет законопроектів, спрямований на розвиток земельних відносин у державі.
Зокрема, у складі пакета – законопроект про обіг земель сільськогосподарського призначення, прийняття якого є базовою умовою зняття мораторію. Концепт, запропонований Держгеокадастром, передбачає двоетапне впровадження ринку, з можливістю продажу на першому етапі лише земель державної форми власності на відкритому аукціоні. Ця модель дозволяє уникнути соціальних ризиків та сформувати основні показники ринку, не ставлячи під удар інтереси громадян.
4. Скасування монополії на доступ до Державного земельного кадастру
17 серпня 2015 року до Державного земельного кадастру був підключений перший нотаріус. Доступ до системи дозволяє нотаріусу формувати витяги, що значно спрощує процедуру здійснення правочинів. На сьогодні цією можливістю скористалися понад 200 нотаріусів.
У березні 2016 року розпочалося підключення до Державного земельного кадастру органів місцевого самоврядування, за їх вибором – у режимі читання чи повного доступу з можливістю генерування витягів. Обидва варіанти є безкоштовними.
5. Радикальне зростання кількості земельних аукціонів
За рік у всіх без виключення регіонах України значно зросла кількість проведених земельних аукціонів – максимально прозорого, відкритого та конкурентного механізму передачі прав на землю. У 2015 році територіальні органи Держгеокадастру на конкурентних засадах передали інвесторам у користування майже 27, 92 тис. га державних земель, що в 4 рази перевищує показник 2014 року. Вартість річної оренди склала 38,52 млн. гривень проти 6,54 млн. гривень у 2014 році. В середньому орендна ставка склала 7 % від нормативної грошової оцінки землі (при встановленому законодавством мінімумі у 3 %).
6. Впровадження практики відбору керівників виключно на відкритих кадрових конкурсах
Усі керівні посади у системі Держгеокадастру та його територіальних управлінь заповнюються виключно на відкритих кадрових конкурсах. Їх особливість – пряма он-лайн-трансляція, що робить процес відбору максимально прозорим, а логіку призначень – загальнозрозумілою.
Відбір кандидатів на заміщення 557 вакантних посад начальників територіальних управлінь тривав майже півтора місяці. Конкурси також були оголошені на 45 керівних посад у державних підприємствах, що знаходяться у сфері управління землевпорядної служби.
7. Побудова нової ефективної системи комунікації з громадянами – споживачами послуг Держгеокадастру
Гаряча лінія Держгеокадастру (0 800 300 808) – зручний інструмент для отримання оперативних консультацій із земельних питань. Рік тому технічна складова сервісу була принципово модернізована, а штат операторів збільшено вдвічі, до 4 працівників. За 2015 рік до Держгеокадастру надійшло понад 25 000 звернень громадян.
Також для зручності громадян було уніфіковано графіки прийому керівників та посадових осіб у територіальних відділеннях і введений контроль за їх дотриманням.
Джерело: http://www.kmu.gov.ua
Коментарі до матеріалу