Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Держгеокадастр: 7 ключових змін у реформованому відомстві

12.03.2016

Пропонуємо 7 ключових змін, які відбулися в роботі земельної служби за останній рік.

1. Переведення в он-лайн найбільш популярних послуг Держгеокадастру

У червні 2015 року Держгеокадастр почав надавати адміністративні послуги за допомогою мережі Інтернет. Запровадження безконтактних адмінпослуг, побудованих на принципі екстериторіальності, окрім підвищення рівня сервісу дозволило мінімізувати корупційні ризики за рахунок відсутності взаємодії громадянина та чиновника. На сьогодні вже понад 16,5 тис. громадян подали заявку на формування витягу про земельну ділянку за допомогою персонального комп’ютера та отримали документ у найближчому до них ЦНАПі. Біля 4000 користувачів дистанційно замовили витяги про нормативну грошову оцінку земельної ділянки. Потужним інструментом громадського контролю за владою стало відкриття у жовтні 2015 року даних про власників землі. За допомогою інформаційного он-лайн-сервісу оброблено та надано відповіді на понад півмільйона запитів.

2. Відкриття 100% наказів щодо розпорядження землями

Стаття 13 Конституції України визначає, що земля є об’єктом права власності усього Українського народу. Громадяни України делегували право розпорядження землями органам державної влади та органам місцевого самоврядування.

Держгеокадастр створив інструмент публічного контролю та відкрив 100% рішень щодо передачі у власність чи користування земель державної власності. Сервіс, доступний через Публічну кадастрову карту, дозволяє відслідковувати дії органів влади в режимі реального часу.

3. Розробка пакета із шести законопроектів, спрямованих на розвиток земельних відносин

Фахівці Держгеокадастру в тісній співпраці з експертним середовищем розробили пакет законопроектів, спрямований на розвиток земельних відносин у державі.

Зокрема, у складі пакета – законопроект про обіг земель сільськогосподарського призначення, прийняття якого є базовою умовою зняття мораторію. Концепт, запропонований Держгеокадастром, передбачає двоетапне впровадження ринку, з можливістю продажу на першому етапі лише земель державної форми власності на відкритому аукціоні. Ця модель дозволяє уникнути соціальних ризиків та сформувати основні показники ринку, не ставлячи під удар інтереси громадян.

4. Скасування монополії на доступ до Державного земельного кадастру

17 серпня 2015 року до Державного земельного кадастру був підключений перший нотаріус. Доступ до системи дозволяє нотаріусу формувати витяги, що значно спрощує процедуру здійснення правочинів. На сьогодні цією можливістю скористалися понад 200 нотаріусів.

У березні 2016 року розпочалося підключення до Державного земельного кадастру органів місцевого самоврядування, за їх вибором – у режимі читання чи повного доступу з можливістю генерування витягів. Обидва варіанти є безкоштовними.

5. Радикальне зростання кількості земельних аукціонів

За рік у всіх без виключення регіонах України значно зросла кількість проведених земельних аукціонів – максимально прозорого, відкритого та конкурентного механізму передачі прав на землю. У 2015 році територіальні органи Держгеокадастру на конкурентних засадах передали інвесторам у користування майже 27, 92 тис. га державних земель, що в 4 рази перевищує показник 2014 року. Вартість річної оренди склала 38,52 млн. гривень проти 6,54 млн. гривень у 2014 році. В середньому орендна ставка склала 7 % від нормативної грошової оцінки землі (при встановленому законодавством мінімумі у 3 %).

6. Впровадження практики відбору керівників виключно на відкритих кадрових конкурсах

Усі керівні посади у системі Держгеокадастру та його територіальних управлінь заповнюються виключно на відкритих кадрових конкурсах. Їх особливість – пряма он-лайн-трансляція, що робить процес відбору максимально прозорим, а логіку призначень – загальнозрозумілою.

Відбір кандидатів на заміщення 557 вакантних посад начальників територіальних управлінь тривав майже півтора місяці. Конкурси також були оголошені на 45 керівних посад у державних підприємствах, що знаходяться у сфері управління землевпорядної служби.

7. Побудова нової ефективної системи комунікації з громадянами – споживачами послуг Держгеокадастру

Гаряча лінія Держгеокадастру (0 800 300 808) – зручний інструмент для отримання оперативних консультацій із земельних питань. Рік тому технічна складова сервісу була принципово модернізована, а штат операторів збільшено вдвічі, до 4 працівників. За 2015 рік до Держгеокадастру надійшло понад 25 000 звернень громадян.

Також для зручності громадян було уніфіковано графіки прийому керівників та посадових осіб у територіальних відділеннях і введений контроль за їх дотриманням.

Джерело: http://www.kmu.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
01.07.2025
Гранти для бізнес-women: що пропонують в Україні
Україна може приєднатися до міжнародної ініціативи Women Entrepreneurs Finance Code, яка допомагає жінкам-підприємицям отримувати фінансування. Більше за темою: За умовами гранту підприємець має працевлаштувати працівників: як це відобразити у податковому розрахунку з ПДФО та ЄСВ? Бюджетні гранти:...
01.07.2025
За що передбачено компенсацію при облаштуванні робочих місць для осіб з інвалідністю
Компенсація здійснюється за вже придбані допоміжні засоби для облаштування робочого місця особи з інвалідністю. Більше за темою: Військово-обліковий документ: чи потрібний для встановлення інвалідності Компенсація витрат на облаштування робочих місць для осіб з інвалідністю: облік у роботодавця Де...
01.07.2025
Кількість ризикових платників ПДВ за травень 2025 року: аналітика ДПС
Більше за темою: Коди податкової інформації для включення до складу ризикових платників ПДВ: що змінилось з 05.03.2025? Бібліотека Баланс № 12 «Резерви: формування, облік, оптимізація та податкові ризики» У травні кількість платників ПДВ в Україні збільшилась на 118 і станом на 01.06.2...
Кращі матеріали