Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Електронний аукціон для продажу бізнесу

16.04.2019

Система Прозорро.Продажі відкрила свої двері для бізнесу. Сьогодні продавати або здавати в оренду власні активи за допомогою онлайн аукціону можуть як державні, так і комерційні організації (юридичні особи).

Продаж активів бізнесу досить різноманітний за методами і формами. Результати проведеного моніторингу показали, що бізнес продає частіше поза конкурентним середовищем, ніж із застосуванням аукціонів та публічних методів, які передбачають опублікування інформації та її поширення серед необмеженої кількості потенційних покупців.

Що ж можна продавати на електронному аукціоні?

Це може бути будь-яке майно, що знаходиться на балансі вашої організації і, наприклад, ви його не застосовуєте у процесі роботи, або ж воно вам більше не потрібне. Але варто відзначити, що зламана кавоварка або сегрегатор не знайдуть конкуренцію на аукціоні. Тому що такі лоти у вільному доступі можна купити поза конкурентних торгів і регламентних документів.

Звичайно ж, майно має бути конкурентним, таким, що може зацікавити потенційних покупців на аукціон. Наприклад: склади, нерухомість, меблі, обладнання, кредитні портфелі або окремі кредитні договори, автомобілі тощо.

Чому вам варто продати активи, які не використовуються в процесі роботи організації?

По-перше, ви витрачаєте ресурс на утримання майна, яке фактично не використовуєте, а це вже є додаткові витрати для організації.

По-друге, актив втрачає свою цінність з кожним днем, і відкладення його продажу сьогодні, знижує його ринкову вартість - завтра.

По-третє, непотрібні активи можна перетворити у фінансовий ресурс для компанії, скажімо, для закупівлі техніки, устаткування і т.п.

Яким чином здійснюють продаж?

На онлайн аукціоні, де попередньо через електронний майданчик зареєстровані учасники змагаються за право отримати угоду і актив. Що зручно для всіх сторін - це електронна форма торгів, які проходять в режимі реального часу. Учасники приділяють такому аукціону всього 10 хвилин для реєстрації на нього, а далі - зайти в призначений час на майданчик і перейти за посиланням на модуль аукціону.

Скільки коштує організація електронних аукціонів через майданчик в системі Прозорро.Продажі?

Для організатора комерційних аукціонів (продаж майна бізнесу) використання майданчика є безкоштовним. Тому для вас це коштує лише години витраченого часу менеджера або відповідального співробітника компанії.

Що потрібно для запуску аукціону?

Організація торгів максимально спрощена. Потрібно лише знати, що ви будете продавати і за яку ціну - саме ця вихідна інформація, що й визначає всю структуру оголошення.

Що ви робите зараз, аби завтра вже розпочати аукціон?

1. Реєструйтеся на майданчику в розділі аукціонів.

2. Визначаєтеся, що саме продаєте і за яку ціну.

3. Узгоджуєте продаж у вашій структурі (за потребою). І не забудьте про бухгалтера, який повинен відобразити продаж або списання в бухобліку.

4. Заповнюєте форму оголошення разом з вашим особистим менеджером від майданчика.

Все просто, адже електронний аукціон для того і створений, аби спростити процедуру і забрати на себе частину ваших турбот.

Учасники, де їх шукати?

От саме це завдання забирає на себе майданчик і Прозорро.Продажі. В системі сьогодні зареєстровано 11 тисяч учасників і це все ваші потенційні покупці. Вам не потрібно шукати кому продати, просто опублікувавши аукціон на майданчики ви відразу ж транслюєте свій намір 11 тисячам користувачам, які щодня моніторять систему, отримують розсилки про актуальні аукціони і може саме ваше майно саме те, чого вони так довго чекали.

Тепер уявімо, що ви вирішили оновити автопарк і продати 3 автомобілі 2005 р.в. Що необхідно для цього робити?

По-перше, проведіть оцінку, оскільки для нерухомого майна та автомобілів необхідно отримати незалежну оцінку, щоб в подальшому можна було оформити майно на покупця.

По-друге, реєструєтеся на майданчику і готуєте цінові показники і характеристики автомобіля, адже в аукціоні потрібно презентувати предмет. Не забудьте про фото, вони вкрай важливі в формі оголошення, адже кожен покупець хоче візуально побачити, що йому пропонують до угоди.

По-третє, публікуйте. Не бійтеся почати аукціон, сміливо оголошуйте торги, адже чим швидше почнете, тим швидше проведете угоду і отримаєте оплату за лот.

Четвертим пунктом стане модуль аукціону, адже ви в день торгів можете спостерігати за тим, як же відбувається конкурентна боротьба і як покупці оцінюють ваш лот.

І останнє - після аукціону підписуйте протокол (швидше за все буде за допомогою ЕЦП) і переходьте до угоди.

Підсумуємо, що ви отримуєте використовуючи майданчик і Прозорро.Продажі як загальнодержавну систему для реалізації свого майна?

1. Найбільший ринок потенційних покупців, адже одна система охоплює 11 тисяч користувачів.

2. Рекламу вашого об'єкта продажу в соціальних мережах, на сайті та на майданчику.

3. Прозору і зрозумілу модель продажу на підприємстві, без суб'єктивних рішень менеджменту, нехай автоматизована система визначить переможця за критерієм найвищої ціни.

4. Додаткові фінансові ресурси для потреб вашої компанії.

Ваш вибір - продати майно задіявши пару годин менеджера або продовжувати витрачати ресурс і місце на утримання непотрібного активу. Про форму продажу навіть сперечатися не варто, адже якщо вас цікавить єдина і прозора система продажу, з виключенням суб'єктивних рішень виконавця щодо покупця - вам точно в систему Прозорро.Продажі та майданчик через який зможете впровадити аукціонну модель реалізації майна в рамках діючих у вашій компанії бізнес-процесів.

http://e-tender.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ Оприлюднено проєкт змін до НП(С)БО 12 До 20 червня підприємства мають подати до ТЦК інформацію про наявність транспортних засобів Зміна правил призупинення трудових договорів в умо...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
20.06.2025
89 % громадських організацій не здали річну фінансову звітність за 2024 рік
Цей тренд почався задовго до повномасштабної. Серед областей, які не є окупованими або на яких не ведуться бойові дії, від звітності ухиляються найчастіше у Київській та Чернівецькій областях. Більше за темою: Пасивні доходи громадських організацій і податки 92 189 громадських організацій (ГО)...
20.06.2025
Повідомити про хід будівництва можна буде в застосунку «Дія»
Невдовзі повідомити про початок і завершення будівництва можна буде через застосунок «Дія». Уряд ухвалив відповідну постанову. Це ще один крок до прозорості та оптимізації сфери містобудування й будівництва.   У застосунку «Дія» процедура спрощена. Власники приватних бу...
19.06.2025
Перевірка обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності
За результатами перевірок упереджено здійснення страхових виплат за необґрунтовано виданими та продовженими листками непрацездатності на загальну суму 46,7 тис. грн та відшкодовано закладами охорони здоров’я неправомірно виплачених страхових коштів на суму 59,5 тис. грн. Більше за темою: Ліка...
Кращі матеріали