Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Електронна трудова книжка – справа найближчого майбутнього


Українське законодавство стрімко оновлюється, у тому числі і завдяки впровадженню електронних і цифрових технологій у всі сфери нашого життя. Ми поступово відмовляємося від паперового документообігу і в недалекому майбутньому, імовірно, відмовимося і від паперових трудових книжок. У будь-якому разі, декілька кроків нормотворцями в цьому напрямку вже зроблено, а саме: 

  • до Верховної Ради на розгляд подано законопроєкт від 27.12.19 р. № 2686, що передбачає, зокрема, внесення змін до КЗпП і порядку ведення обліку трудового стажу працівників в електронній формі;
  • Пенсійний фонд на своєму офіційному сайті вже впровадив електронний сервіс, завдяки якому можна перевірити свій пенсійний стаж і розмір відрахувань ПФУ (правда, там є дані не за весь період трудової діяльності, а тільки за періоди починаючи з 01.07.2000 р., коли була запроваджена персоніфікація, тобто почав працювати Реєстр застрахованих осіб). Зробити це можна, зайшовши на портал електронних послуг ПФУ (https://portal.pfu.gov.ua/sidebar/Tem...).

Але в ідеалі в електронному вигляді повинні бути дані про трудовий стаж не тільки за період починаючи з 01.07.2000 р., але й за більш ранні періоди – ті дані, які містяться зараз у наших паперових трудових книжках. І наступний крок у цьому напрямку теж зроблений: Кабміном прийнято постанову від 27.11.19 р. № 1084 (далі – Постанова № 1084), яка набула чинності з 26.12.19 р. 

Постанова № 1084 спрямована на впровадження електронного обліку трудової діяльності:

  • найманих працівників;
  • фізосіб-підприємців;
  • інших самозайнятих осіб. 

І використовуватися ці дані будуть як для призначення пенсій, так і при оформленні на роботу, а також для інших цілей, передбачених законодавством.

Очевидно, що електронний облік трудового стажу впроваджуватиметься поетапно. У Постанові № 1084 поки що йдеться про добровільне бажання фізосіб оцифровувати і переводити в електронну форму дані про свій трудовий стаж. 

Відомості про трудову діяльність працівника подаватимуться до ПФУ через вебпортал електронних послуг у вигляді копій документів (зокрема, трудових книжок), виготовлених шляхом сканування з обов’язковим накладенням ЕЦП. Подати такі документи ПФУ можуть як роботодавці, так і безпосередньо самі працівники. Але роботодавцеві для подання відсканованих копій потрібно буде спочатку заручитися згодою на це працівника письмово і додати до документів, що передаються, копію такої згоди. 

Проте поки що Постанова № 1084 носить більше декларативний характер. А конкретні дії у цьому напрямку будуть можливі тільки після затвердження ПФУ відповідного порядку і розробки необхідного програмного забезпечення. Кабмін приписує зробити це в місячний строк із моменту набуття чинності Постанови № 1084. 

Тому чекатимемо нових документів, про появу яких ми негайно вас проінформуємо. Стежте за нашими публікаціями.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
28.06.2025
Які послуги Дії можуть використовувати компанії
Цифровізація – це стандарт, за яким уже працюють бізнес і установи. Паспорт – без сканів. Підпис – без ручки. Дані – без ручного введення.  Цифрові сервіси Дії вже інтегрували понад 25 000 бізнесів та установ. Вони ідентифікують клієнтів, підписують документи онлайн, пе...
27.06.2025
Особливості звільнення документів від легалізації та апостилювання
Звільнення офіційних документів від вимоги легалізації чи іншого додаткового посвідчення (апостиля) на підставі відповідних положень міжнародних договорів України не скасовує вимоги щодо надання засвідченого перекладу документа на офіційну мову держави, на території якої документ пред’являєтьс...
27.06.2025
Як працює програма компенсації 25 % вартості української сільгосптехніки
Програма діє відповідно до постанови КМУ від 01.03.2017 № 130 і є одним з інструментів реалізації політики «Зроблено в Україні», спрямованої на підтримку внутрішнього виробництва, локалізацію і розвиток промислового потенціалу. Більше за темою: Компенсація від держави за придбання ...
Кращі матеріали