Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Єдиний електронний квиток. Як це буде працювати?

23.01.2017

Що сталося?

Верховна Рада прийняла в другому читанні і в цілому законопроект, яким вводиться автоматизована система обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті.

Простіше кажучи: депутати підтримали введення електронного квитка, який дозволить відмовитися від готівкового розрахунку в транспорті.

І ось ці звичні "водій, передайте здачу з п'яти гривень", "а у вас дрібніше нічого немає?!" підуть у небуття, і ви будете розповідати про них своїм дітям і онукам.

І що це змінює?

Законопроект пропонує відмовитися від готівкового розрахунку за паперові квитки і перейти на так званий електронний квиток.

Крім того, законопроект дозволить місцевим органам самоврядування створити автоматизовані системи оплати і повністю відмовитися від звичайних квитків і розрахунків готівковими коштами.

Цей електронний квиток запрацює у всій Україні?

Ні. Міста самі вправі визначати, вводити їм таку систему чи ні. На даний момент про своє бажання впровадити подібну систему заявили Київ, Львів, Дніпро, Вінниця, Миколаїв, Ужгород та інші.

Так, Київ уже поступово запроваджує електронний квиток, починаючи з таких ось пластикових карток. Крім того, електронний квиток буде доступний для тих, хто буде користуватися "карткою киянина".

Вінниця, наприклад, планує це зробити в 2018 році і залучити для цього 8 млн євро у ЄБРР.

Львів також планує запустити систему в 2018 році і отримає на електронний квиток 10 млн євро від ЄБРР.

Дніпро планує впроваджувати електронний квиток протягом 2017-2019: у 2017 році влада планує забезпечити потрібними турнікетами метрополітен, в 2018 — електротранспорт міста, а в 2019 — автотранспорт.

Можна пояснити на прикладі, як це буде працювати?

Легко. Зараз, коли ви заходите в тролейбус або автобус, ви в кращому випадку чекаєте, коли ж до вас підійде провідник, щоб забрати у вас три гривні і видати вам квиток, в гіршому — прямуєте до водія.

В автобусах або маршрутках, найчастіше, ви не отримуєте квитка взагалі.

Коли запрацює система, це буде виглядати так: ви реєструєте, або купуєте спеціальну проїзну картку, яка буде вами надалі поповнюватися. Громадський транспорт буде обладнаний валідаторами — зчитувальний пристрій, до якого прикладається картка для оплати поїздки.

В залежності від того, яким шляхом піде місто, може оплачуватися або одна поїздка, або умовні півгодини-година користування громадським транспортом.

Це потрібно носити картку і для тролейбуса, і для трамвая?

Ні. Передбачається, що одна картка буде діяти для всього міського транспорту.

У випадку з Києвом, де електронний квиток буде в тому числі інтегрований і в "картку киянина" і Дніпром, де хочуть піти подібним шляхом, але надаючи більше функцій, однією карткою можна буде покривати безліч послуг — одночасно платити за проїзд, записуватися до лікаря або замовляти якийсь бланк або виписку.

І де поповнюється така картка?

Кожне місто само буде визначати де саме. Передбачається, що її можна буде поповнити за допомогою інтернет-банкінгу, терміналу, в касах магазинів, за допомогою мобільного додатку або СМС.

А як бути тим, хто зараз не платить за проїзд?

Для пільгової категорії населення також передбачені електронні квитки. Єдине, вони можуть отримувати їх безкоштовно. Крім того, безкоштовний проїзд для них також зберігається.

А тим, хто не хоче робити єдиний квиток? Або туристам?

На прикладі заяв львівської влади, можна зробити висновок, що квитки залишаться, але будуть коштувати дорожче.

Наприклад, у Львові хотіли повністю відмовитися від квитків, але потім передумали.

Така ж система, до речі, діє і в європейських містах. Наприклад, в Празі всі місцеві жителі користуються спеціальними проїзними — вони покривають автобуси, трамваї і метро. Туристи ж можуть придбати квитки в магазинах або терміналах. Причому, собівартість одного паперового квитка дорожче, ніж собівартість проїзду за допомогою електронного квитка.

Джерело: http://www.epravda.com.ua/publication...

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ПФУ та Держпраці затвердили річні плани перевірок на 2026 рік Базова військова служба та трудові гарантії: пропонують нові зміни Кінцевий термін подачі трудових книжок до ПФУ пропонують відтермінувати Закон про Державний бюджет на 2026 рік прийнято Бізнес зм...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
12.12.2025
У листопаді 2025 року економіка України зросла на 5,3 %
За оцінками Мінекономіки, у листопаді 2025 року відбулось прискорення зростання реального ВВП до 5,3 % проти 2,3 % у жовтні. Основними драйверами прискорення стали сільське господарство, внутрішня торгівля, будівництво та переробна промисловість. У цілому за даними Держстату зростання ВВП у ІІІ квар...
12.12.2025
Бізнес на зустрічі з Мінекономіки окреслив проблеми
Актуальні для підприємців проблеми та шляхи їх вирішення обговорювались під час зустрічі Міністра економіки, довкілля та сільського господарства України Олексія Соболева з представниками бізнесу, що відбулася в Києві. У ній узяли участь заступники міністра Тарас Висоцький, Андрій Телюпа, Віталій Кін...
12.12.2025
Нормативно-правові акти приведено у відповідність до Закону про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення
Закон про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення впроваджує європейський механізм зниження промислових викидів, що доказав свою ефективність у країнах ЄС, де рівень забруднення повітря за останні 15 років знизився на 40–85 % залежно від забруднювача. Більше за темою: Чи ...
Кращі матеріали