Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Єдиний електронний квиток. Як це буде працювати?

23.01.2017

Що сталося?

Верховна Рада прийняла в другому читанні і в цілому законопроект, яким вводиться автоматизована система обліку оплати проїзду в міському пасажирському транспорті.

Простіше кажучи: депутати підтримали введення електронного квитка, який дозволить відмовитися від готівкового розрахунку в транспорті.

І ось ці звичні "водій, передайте здачу з п'яти гривень", "а у вас дрібніше нічого немає?!" підуть у небуття, і ви будете розповідати про них своїм дітям і онукам.

І що це змінює?

Законопроект пропонує відмовитися від готівкового розрахунку за паперові квитки і перейти на так званий електронний квиток.

Крім того, законопроект дозволить місцевим органам самоврядування створити автоматизовані системи оплати і повністю відмовитися від звичайних квитків і розрахунків готівковими коштами.

Цей електронний квиток запрацює у всій Україні?

Ні. Міста самі вправі визначати, вводити їм таку систему чи ні. На даний момент про своє бажання впровадити подібну систему заявили Київ, Львів, Дніпро, Вінниця, Миколаїв, Ужгород та інші.

Так, Київ уже поступово запроваджує електронний квиток, починаючи з таких ось пластикових карток. Крім того, електронний квиток буде доступний для тих, хто буде користуватися "карткою киянина".

Вінниця, наприклад, планує це зробити в 2018 році і залучити для цього 8 млн євро у ЄБРР.

Львів також планує запустити систему в 2018 році і отримає на електронний квиток 10 млн євро від ЄБРР.

Дніпро планує впроваджувати електронний квиток протягом 2017-2019: у 2017 році влада планує забезпечити потрібними турнікетами метрополітен, в 2018 — електротранспорт міста, а в 2019 — автотранспорт.

Можна пояснити на прикладі, як це буде працювати?

Легко. Зараз, коли ви заходите в тролейбус або автобус, ви в кращому випадку чекаєте, коли ж до вас підійде провідник, щоб забрати у вас три гривні і видати вам квиток, в гіршому — прямуєте до водія.

В автобусах або маршрутках, найчастіше, ви не отримуєте квитка взагалі.

Коли запрацює система, це буде виглядати так: ви реєструєте, або купуєте спеціальну проїзну картку, яка буде вами надалі поповнюватися. Громадський транспорт буде обладнаний валідаторами — зчитувальний пристрій, до якого прикладається картка для оплати поїздки.

В залежності від того, яким шляхом піде місто, може оплачуватися або одна поїздка, або умовні півгодини-година користування громадським транспортом.

Це потрібно носити картку і для тролейбуса, і для трамвая?

Ні. Передбачається, що одна картка буде діяти для всього міського транспорту.

У випадку з Києвом, де електронний квиток буде в тому числі інтегрований і в "картку киянина" і Дніпром, де хочуть піти подібним шляхом, але надаючи більше функцій, однією карткою можна буде покривати безліч послуг — одночасно платити за проїзд, записуватися до лікаря або замовляти якийсь бланк або виписку.

І де поповнюється така картка?

Кожне місто само буде визначати де саме. Передбачається, що її можна буде поповнити за допомогою інтернет-банкінгу, терміналу, в касах магазинів, за допомогою мобільного додатку або СМС.

А як бути тим, хто зараз не платить за проїзд?

Для пільгової категорії населення також передбачені електронні квитки. Єдине, вони можуть отримувати їх безкоштовно. Крім того, безкоштовний проїзд для них також зберігається.

А тим, хто не хоче робити єдиний квиток? Або туристам?

На прикладі заяв львівської влади, можна зробити висновок, що квитки залишаться, але будуть коштувати дорожче.

Наприклад, у Львові хотіли повністю відмовитися від квитків, але потім передумали.

Така ж система, до речі, діє і в європейських містах. Наприклад, в Празі всі місцеві жителі користуються спеціальними проїзними — вони покривають автобуси, трамваї і метро. Туристи ж можуть придбати квитки в магазинах або терміналах. Причому, собівартість одного паперового квитка дорожче, ніж собівартість проїзду за допомогою електронного квитка.

Джерело: http://www.epravda.com.ua/publication...

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
03.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Затверджено зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати ЄСВ ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.05.2025 Визначено критерії, за яких діяльність не вважатиметься наданням фінансових послуг Оприлюднено показники середнь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
06.06.2025
Додаткові 200 млн грн виділено на програму часткової компенсації за українську техніку та обладнання
У рамках програми покупці отримують компенсацію 15 % від вартості техніки (без ПДВ), придбаної у виробників із затвердженого переліку. Більше за темою: Часткова компенсація витрат на придбання генератора: які наслідки в бухобліку та оподаткуванні? Кабмін ухвалив рішення виділити додатково 200 ...
06.06.2025
Продовжено пільговий режим для імпорту української сталі та заліза до ЄС
Рада ЄС продовжила дію сприятливого режиму торгівлі з Україною залізом і виробами зі сталі після 6 червня 2025 року. Таке рішення спрямоване на підтримку української економіки, яка зазнає серйозних втрат внаслідок збройної агресії рф.  Більше за темою: Експорт товарів і послуг: оформлення...
06.06.2025
Який режим торгівлі з ЄС після 05.06.2025
5 червня 2025 року закінчився термін дії заходів з тимчасової лібералізації торгівлі, запроваджених ЄС в односторонньому порядку до імпорту товарів з України Регламентом (ЄС) 2024/1392 Європейського Парламенту та Ради від 14 травня 2024 року.  Більше за темою: Експорт товарів і послуг: оф...
Кращі матеріали