Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Дерегуляція бізнесу: створено е-реєстри для аудиту пожежної та техногенної безпеки

14.02.2024 13 0 0

Держслужба з надзвичайних ситуацій створила та впроваджує в роботу нові електронні сервіси для забезпечення організації незалежного аудиту пожежної та техногенної безпеки суб’єктів господарювання. 

Як розповіли у ДСНС, мета створення е-реєстру – це спростити ведення бізнесу та обмежити кількість різних перевірок. Але найголовніша – підвищити рівень пожежної безпеки. 

В умовах повномасштабного вторгнення рф в Україні діє мораторій на проведення будь-яких заходів державного нагляду контролю, але свідомий бізнес все одно занепокоєний у тому числі й пожежною безпекою на своїх об’єктах. 

Восени 2022 року Парламент ухвалив Закон від 06.10.2022 № 2655-IX щодо дерегуляції бізнесу шляхом страхування цивільної відповідальності, який дає змогу суб’єктам господарювання із середнім та/або незначним ступенями ризику ініціювати на своїх об’єктах незалежний аудит відповідності вимогам пожежної й техногенної безпеки. 

Це своєю чергою дозволить укласти договори страхування й зменшити кількість планових перевірок, збільшити період між ними й посилити гарантії відшкодування збитків у разі порушення бізнесом вимог пожежної безпеки. 

«На сьогодні у нас близько 205 тисяч суб’єктів господарювання з середнім і незначним ступенями ризику. У кожного суб’єкта є орієнтовно по 1–2 об’єкти, тобто загалом налічується 320–330 тис. об’єктів, які можуть піти шляхом аудиту і страхування», – зазначили в ДСНС. 

За умови наявності страхового поліса цивільної відповідальності планові перевірки суб’єктів господарювання із середнім ступенем ризику можуть не проводитися до 6 років поспіль, а з низьким ступенем ризику – до 10 років. Аудит не тягне за собою негативних наслідків і санкцій та є добровільним. 

Так, за понад рік із дня ухвалення закону вдалося провести велику підготовчу роботу й наразі на сайті ДСНС запрацювала електронна форма, через яку зацікавлені організації й експерти можуть подати документи для проходження професійної атестації та отримання кваліфікаційного сертифіката. 

Окрім того, впроваджено е-реєстр організацій, які проводять аудит пожежної та техногенної безпеки, та експертів у сфері пожежної і техногенної безпеки, куди вноситимуть записи про видані сертифікати, та Реєстр договорів страхування, укладених за результатами аудиту й отриманих актів. 

Урядовий портал 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали