Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Блокувати по-новому: як ДФС слідкуватиме за податковими накладними аграріїв?

19.02.2018

У Мінфіні завершили розробку постанови, яка визначає новий порядок порядку блокування податкових накладних, або ж роботи системи СМКОР. Цей документ Державна фіскальна служба погодила 13 лютого, Кабмін затвердить до кінця поточного місяця. За планом робота системи СМКОР має відновитись 1 березня 2018 року, місяць має пропрацювати у «тестовому режимі» без проблем з подачею звітності податківцям.

Нагадаємо, 1 січня 2018 року ДФС припинила роботу системи СМКОР. Цього вимагав закон №6776-д «Про зміни до Податкового кодексу», прийнятий 7 грудня 2017 року.

Блокувати податкові накладні фіскали за «ризиковими» операціями почали 1 липня 2017 року. Відтоді проблеми з подачею звітності почались у середніх агропідприємств, які вирощують зерно та овочі та мають від 500 тис грн до 5 млн грн торгового обороту на місяць. За даними Всеукраїнської аграрної ради, за липень-вересень 2017 року більше 50% агропідприємств мали проблеми з блокуванням податкових накладних. У 43% випадків звітність не приймали через «відсутність потрібних документів». Яких саме, аграріям не пояснювали.

6 жовтня 2017 року Мінфін видав наказ №716, який формально «виводив» аграріїв із системи блокування податкових накладних. Агровиробникам дозволили подавати технологічну карту з інформацією про своє підприємство разом із податковою звітністю. Якщо підприємство обробляє мінімум 200 га ріллі, мало право на спецрежим ПДВ або отримувало дотації у 2017 році, не міняло свого керівника за останній рік, подану накладну не мали блокувати ні в якому разі. Постачальники агрохімії та будматеріалів такої пільги не отримали. Через покупку таких товарів аграрії мали проблеми з подачею звітності до ДФС аж до кінця грудня минулого року.

Давно відомі аграрії

За текстом проекту постанови, Мінфін у переліку «ризикових» торгівельних операцій залишив агровиробництво, постачання агрохімії та будматеріалів. За якими критеріями блокувати бізнесменам накладні, визначить ДФС. Свої напрацювання установа окремо розмістить на своєму сайті. Це потрібно, щоб за потреби оперативно змінити роботу системи СМКОР, без окремого наказу Мінфіну.

Самі фіскали обіцяють, що перед блокуванням накладних перевірятимуть не лише «ризиковість» оборудки, але й «справжність» підприємства. Однозначно фіктивним вважатимуть підприємство, якщо таке рішення ухвалив суд, або ж якщо підприємство зареєстроване на окупованій Росією територією України. Однозначно фіктивними будуть накладні, зареєстровані на втрачені паспорти.

Реальні підприємства зможуть розблокувати свої накладні, якщо зможуть документами підтвердити справжність оборудки. Аграрії окремо зможуть подавати технологічні карти, в яких детально описується робота їх господарств. Безумовно прийматимуть технологічні карти у аграріїв, що обробляють не менше 200 га ріллі, користувались спецрежимом сплати ПДВ або отримували дотації у 2017 році. Якщо місячний оборот агропідприємства – до 30 млн грн, розблоковуватиме накладну обласне податкове управління. Якщо понад 30 млн грн – розглядатиме комісія в центральному офісі ДФС. Розглянути документи аграріїв фіскали мають за 7 робочих днів. Якщо за робочий тиждень не буде жодного рішення, накладна вважатиметься зареєстрованою. Фіскалів зобов’яжуть вести публічний Реєстр заблокованих податкових накладних. У ньому будуть номери заблокованих накладних, дата подачі та їхній статус. Так аграрії зможуть відслідковувати розгляд своїх скарг, а фіскали не зможуть обійтись відмовкою «не подали всі документи».

Розслідувати не можна блокувати

Мінфін зробив усе можливе, щоб полегшити роботу агросектору при відновленій системі блокування податкових накладних, вважають експерти. Експерти міністерства «відсікли» дрібних фермерів від системи моніторингу фіскальної звітності. Щоб не заважати роботі середніх агровиробників, фіскали детально виписали критерії «фіктивності» та «справжності» підприємства та поданої звітності. Фіскали навіть зберегли у системі СМКОР вже подані раніше технологічні карти аграріїв. Це на порядок спрощуватиме розблокування накладних для чесних агровиробників. Завдяки таким новаціям під «блокування» накладних потрапить набагато менше число аграріїв, аніж минулоріч.

Але, додає експерт, проблеми із подачею податкової звітності для аграріїв зникнуть лише після реформи ДФС та появи Служби фінансових розслідувань. Перша реформа потрібна, щоб «уніфікувати» роботу податківців на місцях та гарантувати аграріям, що їх накладні не стануть блокувати без жодних на те причин. А поява СФР допоможе зовсім відмовитись від блокування податкової звітності як засобу виявляти фіктивні підприємства та торгові операції.

Поки таких реформ не відбулось, не вдасться відмовитись від системи СМКОР. Як мінімум, щоб не допускати втрат для бюджету. Запуск СМКОР дав держбюджету додаткових 3,1 млрд грн від сплаченого ПДВ у 2 половині 2017 року.

Джерело: http://agravery.com/uk/posts/show/blo...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
15.09.2025
Увага: з 12 жовтня 2025 року діятимуть нові правила перетину кордонів ЄС для українців
Європейський Союз запускає Систему в’їзду/виїзду (Entry/Exit System – EES). Це електронна база, яка автоматично фіксуватиме всі перетини зовнішніх кордонів ЄС громадянами третіх країн, у тому числі українцями. Більше за темою: Водій підприємства втік під час закордонного відрядження: як...
15.09.2025
Як військовозобов’язаному відновити втрачений військовий квиток
Військовий квиток може існувати в електронному та паперовому вигляді, але саме паперовий документ залишається обов’язковим для багатьох процедур. Більше за темою: Укладення трудового договору між підприємцем і працівником: чи потрібен військовий квиток? Військовий квиток може існувати в ...
15.09.2025
Програма дій Уряду на 2025 рік: ключові пріоритети
Програма дій на 2025 рік визначає чіткі цілі, пріоритети й індикатори виконання. Це конкретний план, який дозволяє відстежувати прогрес і робити державні рішення зрозумілими для громадян. Кабмін схвалив Програму дій на 2025 рік і передав її до Верховної Ради. Документ визначає чіткі цілі, пріор...
Кращі матеріали