Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Блокувати по-новому: як ДФС слідкуватиме за податковими накладними аграріїв?

19.02.2018

У Мінфіні завершили розробку постанови, яка визначає новий порядок порядку блокування податкових накладних, або ж роботи системи СМКОР. Цей документ Державна фіскальна служба погодила 13 лютого, Кабмін затвердить до кінця поточного місяця. За планом робота системи СМКОР має відновитись 1 березня 2018 року, місяць має пропрацювати у «тестовому режимі» без проблем з подачею звітності податківцям.

Нагадаємо, 1 січня 2018 року ДФС припинила роботу системи СМКОР. Цього вимагав закон №6776-д «Про зміни до Податкового кодексу», прийнятий 7 грудня 2017 року.

Блокувати податкові накладні фіскали за «ризиковими» операціями почали 1 липня 2017 року. Відтоді проблеми з подачею звітності почались у середніх агропідприємств, які вирощують зерно та овочі та мають від 500 тис грн до 5 млн грн торгового обороту на місяць. За даними Всеукраїнської аграрної ради, за липень-вересень 2017 року більше 50% агропідприємств мали проблеми з блокуванням податкових накладних. У 43% випадків звітність не приймали через «відсутність потрібних документів». Яких саме, аграріям не пояснювали.

6 жовтня 2017 року Мінфін видав наказ №716, який формально «виводив» аграріїв із системи блокування податкових накладних. Агровиробникам дозволили подавати технологічну карту з інформацією про своє підприємство разом із податковою звітністю. Якщо підприємство обробляє мінімум 200 га ріллі, мало право на спецрежим ПДВ або отримувало дотації у 2017 році, не міняло свого керівника за останній рік, подану накладну не мали блокувати ні в якому разі. Постачальники агрохімії та будматеріалів такої пільги не отримали. Через покупку таких товарів аграрії мали проблеми з подачею звітності до ДФС аж до кінця грудня минулого року.

Давно відомі аграрії

За текстом проекту постанови, Мінфін у переліку «ризикових» торгівельних операцій залишив агровиробництво, постачання агрохімії та будматеріалів. За якими критеріями блокувати бізнесменам накладні, визначить ДФС. Свої напрацювання установа окремо розмістить на своєму сайті. Це потрібно, щоб за потреби оперативно змінити роботу системи СМКОР, без окремого наказу Мінфіну.

Самі фіскали обіцяють, що перед блокуванням накладних перевірятимуть не лише «ризиковість» оборудки, але й «справжність» підприємства. Однозначно фіктивним вважатимуть підприємство, якщо таке рішення ухвалив суд, або ж якщо підприємство зареєстроване на окупованій Росією територією України. Однозначно фіктивними будуть накладні, зареєстровані на втрачені паспорти.

Реальні підприємства зможуть розблокувати свої накладні, якщо зможуть документами підтвердити справжність оборудки. Аграрії окремо зможуть подавати технологічні карти, в яких детально описується робота їх господарств. Безумовно прийматимуть технологічні карти у аграріїв, що обробляють не менше 200 га ріллі, користувались спецрежимом сплати ПДВ або отримували дотації у 2017 році. Якщо місячний оборот агропідприємства – до 30 млн грн, розблоковуватиме накладну обласне податкове управління. Якщо понад 30 млн грн – розглядатиме комісія в центральному офісі ДФС. Розглянути документи аграріїв фіскали мають за 7 робочих днів. Якщо за робочий тиждень не буде жодного рішення, накладна вважатиметься зареєстрованою. Фіскалів зобов’яжуть вести публічний Реєстр заблокованих податкових накладних. У ньому будуть номери заблокованих накладних, дата подачі та їхній статус. Так аграрії зможуть відслідковувати розгляд своїх скарг, а фіскали не зможуть обійтись відмовкою «не подали всі документи».

Розслідувати не можна блокувати

Мінфін зробив усе можливе, щоб полегшити роботу агросектору при відновленій системі блокування податкових накладних, вважають експерти. Експерти міністерства «відсікли» дрібних фермерів від системи моніторингу фіскальної звітності. Щоб не заважати роботі середніх агровиробників, фіскали детально виписали критерії «фіктивності» та «справжності» підприємства та поданої звітності. Фіскали навіть зберегли у системі СМКОР вже подані раніше технологічні карти аграріїв. Це на порядок спрощуватиме розблокування накладних для чесних агровиробників. Завдяки таким новаціям під «блокування» накладних потрапить набагато менше число аграріїв, аніж минулоріч.

Але, додає експерт, проблеми із подачею податкової звітності для аграріїв зникнуть лише після реформи ДФС та появи Служби фінансових розслідувань. Перша реформа потрібна, щоб «уніфікувати» роботу податківців на місцях та гарантувати аграріям, що їх накладні не стануть блокувати без жодних на те причин. А поява СФР допоможе зовсім відмовитись від блокування податкової звітності як засобу виявляти фіктивні підприємства та торгові операції.

Поки таких реформ не відбулось, не вдасться відмовитись від системи СМКОР. Як мінімум, щоб не допускати втрат для бюджету. Запуск СМКОР дав держбюджету додаткових 3,1 млрд грн від сплаченого ПДВ у 2 половині 2017 року.

Джерело: http://agravery.com/uk/posts/show/blo...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
05.05.2025
Які документи потрібно перевірити при купівлі будинку у фізособи
Купівля-продаж житлового будинку – це важливий юридичний процес, який вимагає нотаріального посвідчення. Відповідно до Закону від 02.09.1993 № 3425-XII «Про нотаріат» та чинного Порядку вчинення нотаріальних дій для законності угоди та захисту прав сторін необхідно підготувати відп...
05.05.2025
Сервіси ЕКА інтегровано в Дія.Бізнес
ЕКА – це приватне акціонерне товариство, яка страхує експортні контракти, гарантує повернення кредитів і захищає інвестиції. Її інструменти допомагають підприємцям зменшити ризики під час роботи з іноземними партнерами та залучати фінансування на розвиток. Для підтримки українського бізнесу і...
05.05.2025
Юрособа із запізненням змінила договір про постачання газу після придбання нерухомості у фізособи: що вирішив суд щодо сплати боргу
ТОВ «ЧернівціГазЗбут» звернулося до суду з позовом до споживача природного газу про стягнення 15 942 грн заборгованості. Позивач зазначав, що у період з серпня 2020 року по березень 2021 року відповідач не здійснював оплату за постачання природного газу, внаслідок чого утворився борг. С...
Кращі матеріали
Центр сповіщень