Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Блокувати по-новому: як ДФС слідкуватиме за податковими накладними аграріїв?

19.02.2018

У Мінфіні завершили розробку постанови, яка визначає новий порядок порядку блокування податкових накладних, або ж роботи системи СМКОР. Цей документ Державна фіскальна служба погодила 13 лютого, Кабмін затвердить до кінця поточного місяця. За планом робота системи СМКОР має відновитись 1 березня 2018 року, місяць має пропрацювати у «тестовому режимі» без проблем з подачею звітності податківцям.

Нагадаємо, 1 січня 2018 року ДФС припинила роботу системи СМКОР. Цього вимагав закон №6776-д «Про зміни до Податкового кодексу», прийнятий 7 грудня 2017 року.

Блокувати податкові накладні фіскали за «ризиковими» операціями почали 1 липня 2017 року. Відтоді проблеми з подачею звітності почались у середніх агропідприємств, які вирощують зерно та овочі та мають від 500 тис грн до 5 млн грн торгового обороту на місяць. За даними Всеукраїнської аграрної ради, за липень-вересень 2017 року більше 50% агропідприємств мали проблеми з блокуванням податкових накладних. У 43% випадків звітність не приймали через «відсутність потрібних документів». Яких саме, аграріям не пояснювали.

6 жовтня 2017 року Мінфін видав наказ №716, який формально «виводив» аграріїв із системи блокування податкових накладних. Агровиробникам дозволили подавати технологічну карту з інформацією про своє підприємство разом із податковою звітністю. Якщо підприємство обробляє мінімум 200 га ріллі, мало право на спецрежим ПДВ або отримувало дотації у 2017 році, не міняло свого керівника за останній рік, подану накладну не мали блокувати ні в якому разі. Постачальники агрохімії та будматеріалів такої пільги не отримали. Через покупку таких товарів аграрії мали проблеми з подачею звітності до ДФС аж до кінця грудня минулого року.

Давно відомі аграрії

За текстом проекту постанови, Мінфін у переліку «ризикових» торгівельних операцій залишив агровиробництво, постачання агрохімії та будматеріалів. За якими критеріями блокувати бізнесменам накладні, визначить ДФС. Свої напрацювання установа окремо розмістить на своєму сайті. Це потрібно, щоб за потреби оперативно змінити роботу системи СМКОР, без окремого наказу Мінфіну.

Самі фіскали обіцяють, що перед блокуванням накладних перевірятимуть не лише «ризиковість» оборудки, але й «справжність» підприємства. Однозначно фіктивним вважатимуть підприємство, якщо таке рішення ухвалив суд, або ж якщо підприємство зареєстроване на окупованій Росією територією України. Однозначно фіктивними будуть накладні, зареєстровані на втрачені паспорти.

Реальні підприємства зможуть розблокувати свої накладні, якщо зможуть документами підтвердити справжність оборудки. Аграрії окремо зможуть подавати технологічні карти, в яких детально описується робота їх господарств. Безумовно прийматимуть технологічні карти у аграріїв, що обробляють не менше 200 га ріллі, користувались спецрежимом сплати ПДВ або отримували дотації у 2017 році. Якщо місячний оборот агропідприємства – до 30 млн грн, розблоковуватиме накладну обласне податкове управління. Якщо понад 30 млн грн – розглядатиме комісія в центральному офісі ДФС. Розглянути документи аграріїв фіскали мають за 7 робочих днів. Якщо за робочий тиждень не буде жодного рішення, накладна вважатиметься зареєстрованою. Фіскалів зобов’яжуть вести публічний Реєстр заблокованих податкових накладних. У ньому будуть номери заблокованих накладних, дата подачі та їхній статус. Так аграрії зможуть відслідковувати розгляд своїх скарг, а фіскали не зможуть обійтись відмовкою «не подали всі документи».

Розслідувати не можна блокувати

Мінфін зробив усе можливе, щоб полегшити роботу агросектору при відновленій системі блокування податкових накладних, вважають експерти. Експерти міністерства «відсікли» дрібних фермерів від системи моніторингу фіскальної звітності. Щоб не заважати роботі середніх агровиробників, фіскали детально виписали критерії «фіктивності» та «справжності» підприємства та поданої звітності. Фіскали навіть зберегли у системі СМКОР вже подані раніше технологічні карти аграріїв. Це на порядок спрощуватиме розблокування накладних для чесних агровиробників. Завдяки таким новаціям під «блокування» накладних потрапить набагато менше число аграріїв, аніж минулоріч.

Але, додає експерт, проблеми із подачею податкової звітності для аграріїв зникнуть лише після реформи ДФС та появи Служби фінансових розслідувань. Перша реформа потрібна, щоб «уніфікувати» роботу податківців на місцях та гарантувати аграріям, що їх накладні не стануть блокувати без жодних на те причин. А поява СФР допоможе зовсім відмовитись від блокування податкової звітності як засобу виявляти фіктивні підприємства та торгові операції.

Поки таких реформ не відбулось, не вдасться відмовитись від системи СМКОР. Як мінімум, щоб не допускати втрат для бюджету. Запуск СМКОР дав держбюджету додаткових 3,1 млрд грн від сплаченого ПДВ у 2 половині 2017 року.

Джерело: http://agravery.com/uk/posts/show/blo...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
03.07.2025
Уряд розширив перелік товарів, які підлягатимуть локалізації під час публічних закупівель
Уряд розширив перелік товарів переробної промисловості, які підлягатимуть вимозі щодо мінімального ступеня локалізації під час публічних закупівель. Уряд розширив перелік товарів переробної промисловості, які підлягатимуть вимозі щодо мінімального ступеня локалізації під час публічних закупівель. Рі...
03.07.2025
Працівник вимагає запровадити дистанційну роботу: дії роботодавця
У разі запровадження дистанційної роботи працівник самостійно визначає робоче місце та несе відповідальність за забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці на ньому. Більше за темою: Направлення у відрядження працівника-дистанційника Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи Чи може праці...
03.07.2025
Е-повідомлення про помилкову сплату платежів: роз’яснення ДПС
З метою підвищення рівня інформування платників податків про суми помилково сплачених податкових платежів, єдиного внеску в Електронному кабінеті платника розроблено та впроваджено новий сервіс «Е-повідомлення». Більше за темою: Заблоковано помилково оформлену ПН: чи можна не подавати д...
Кращі матеріали